Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2017-07-23, 1:37 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Akkumulátor
tesztelés, töltés

Nem csak Peugeot 307-re vonatkoznak az itt leírtak


Az akkuknak az utolsó döfést a hideg időjárás adja meg, ha már normál körülmények között (18-25 fok) nehezen tudja megforgatni a motort, akkor már spórolhat is a következő akkuhoz! 
A Peugeot 307 hanggal jelzi az akku élettartamának végét.

Videot Regőczi Istvánnak köszönöm.
Mit vegyél!
Erre a kérdésre nem igazán lehet jót mondani, kinek mi vált be. Márkát ezért inkább nem is írok. Javaslom, hogy legalább akkorát rakj bele, mint ami benne volt! 12V 64Ah 640A-nál szerintem több nem kell a benzines változatokba. A 70Ah-s már 3cm-rel nagyobb, így a behelyezéssel lesz némi gondod.

Ha tölteni szeretnéd, mit tegyél:
Azt tudd, hogy mielőtt kiveszed az aksit, várd meg a BSI teljes kikapcsolását (3-5 perc)! Indítózás előtt pedig kb. 5 perc kell neki, hogy "rebootoljon", mindent végigellenőrizzen. Elindul hamarabb is, de...nem akarjuk, hogy megzavarodjon. (ádibébi)

Gyártási idő:
Furának tűnhet, de a boltban is elavulhat egy akku. A gyártási idő egyes akkuknál bele van sütve a műanyag felületbe, de van ahol csak a papírfecni árulkodik róla.


Javasolt töltő:

Képre kattintva a videót megnézheted, ha még nem törölték le :D
A LIDL áruházban (néha ALDI-ban is van) időszakosan (október környékén általában) akciósan kapható töltő több fórumlakó által kedvelt és vadászott eszközök egyike. Ha van lehetőséged vedd meg! Szürke alap, kék csík a tetején, piros MODE választó gombbal.
 

Gépjármű akkukról további infók

 

Az akkumulátor karbantartása fontos feladat. Az akkumulátor külső műanyag burkolatát célszerű időnként szódabikarbonát és víz elegyével áttörölni (néhány evőkanálnyi fél liter vízbe). A kábel csatlakozásoknak tisztának és jól meghúzottnak kell lennie. A karbantartást igénylő akkumulátorban ellenőrizni kell az elektrolit-szintet, nyári, forró időszakban gyakrabban. Az elektrolit fedje el a lemezek legfelső részét kb. 1-1,5 cm-rel. Ha után kell tölteni, mindig használjon desztillált vizet (tömény kénsav vagy csapvíz használata tilos). Sokan nem tudják, hogy az akkumulátorból kiszabaduló gázok a kábel és a saru fémrészeire lecsapódva korróziót okoznak. Ezért célszerű ezeket a fémrészeket szilikonzsírral vagy savmentes zsírral bevonni. 
 

Az akkumulátor tesztelése többféle módon is történhet. A két legismertebb módszer a elektrolit savsűrűségének a mérése, illetve az akkumulátor feszültségének a mérése. Savsűrűség mérésére szükség van egy hőmérséklet-kompenzált savsűrűség-mérőre; akkufeszültséget pedig egy digitális multiméterrel tudunk mérni. 

Először is teljesen fel kell tölteni az akkumulátort. Utána hagyjuk az akkumulátort több órán (akár 12 órán) keresztül pihenni. Az ún. "felületi töltést" el kell távolítani a teszt megkezdése előtt. Ebből a célból kössünk az akkumulátorra egy kb. 20A-es fogyasztót, amelyet kb. 3 percig üzemeltessünk. A fényszórók bekapcsolása is megfelelő erre a célra. Miután lekapcsolta a lámpákat, megkezdheti a tesztelést.

 

 

 

*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét. 
 
A kisütéses tesztelés egy újabb lehetőség az akkumulátor állapotának felmérésére. A kisütésés tesztelés alatt az akkumulátorból egy adott idő alatt nagyobb áramot veszünk fel, mintha pl. egy önindítót működtetnénk. Ilyen műterhelést (akku tesztert) már elég sok autóvillamossági szakbolt is forgalmaz. Néhány akkumulátor gyártó feltünteti az akku házán, hogy mekkora árammal lehet az akkut tesztelni. Ez általában a fele a hidegindító áram (CCA) értékének. Ez azt jelenti, hogy egy 500A-es hidegindító áramú akkumulátort 250A-rel lehet terhelni 15 másodpercen keresztül. Kisütéses tesztelést csak teljesen feltöltött akkumulátoron végezzünk. 
 
A tesztelés eredménye az alábbiak szerint kell hogy alakuljon: 
 
- A cellánként mért savsűrűség értékek nem térhetnek el egymástól több, mint 0,05 értékkel.
 
- A digitális multiméterrel mért akku kapocsfeszültség értéke a fenti táblázatnak megfelelő kell legyen. A zárt AGM vagy zselés akkumulátorok gyakran magasabb, 12,8-12,9V-os értéket adnak (100% töltöttség). Ha 10,5V körüli értéket mér, akkor az cellazárlatra utal. 
 
- Ha a tesztelendő akkumulátor teljesen zárt karbantartásmentes tipus, akkor a savsűrűségmérés kiesik a lehetőségek közül, marad az üresjárati kapocsfeszültség-mérés vagy a kisütéses tesztelés. A legtöbb teljesen zárt akkumulátorba beépítenek egy ún. varázsszemet, amely az egyik cella savsűrűségéről ad vizuális tájékoztatást. Ez sajnos a maradék 5 cella állapotáról nem nyújt információt.