Oil pressure too low
Alacsony olaj nyomás hibaüzenettel nem sokan, de vannak akik találkoztak.
Egyik tagunk nagy problémával fordúlt hozzán, hátha tudunk segítséget/ötletett/javaslatott adni.
Kérdésével a Club oldalon jelentkezett, melyre egyértelmű választ sajna én nem tudtam adni, így kérését tolmácsoltam a fórumosok részére.
Jelenség:
Oroszlán:
1360 cm3, benzines, 2005.XI.havi, 65Kw (88 Le). 280.000 km
Oil pressure to low + STOP felírat villágít.
Olajgomba, olajszűrő, olaj cserelve, Gyari olaj es szűrők.
Olajgomba, olajszűrő, olaj cserelve, Gyari olaj es szűrők.
Probléma okozója:
hengerfej kopottsága, bővebben:
Signat1 bejegyzése:
P307 2005 1.4-16v KFU motorkód.
Nekem is kiirta az alacsony olajnyomás hibát. Siófoki Peugeottal egyeztetve (nekik azon a héten kettő ugyanilyen hibájuk volt) a következőre jutottam. A hengerfej kopottsága okozza a hibát ,pontosabban a vezérműtengely csapágya és a támasztó csapok csikosra kopása miatt az olaj megszökik a kb(nálam) 1mm-es résen.
Lefényképeztem a 4.henger vezérműtengelyeit. A 4-es volt a legborzalmasabb,átmérőben 1,5mm volt a kopás. Bontósok szerint hetente el tudnának adni kettőt annyira sok a gond ezzel a motorral. Alapjáraton sokszor betorpant az autó és csikorgott is mint mikor megcsúszik az ékszíj. Ez az én tapasztalatom persze nem kell mindenkinek így járnia de az esély meg van rá. Nekem 113eft-om bánta(csak anyagköltség)munkadíj nélkül mivel én csináltam meg. Hozzáteszem most nagyon TUTI!
Két lehetőségem volt:
1.Veszek egy másikat(bontottat 100eft) vagy a Taszári Kacsó gépműhely gyárt hozzá Túlméretes vezérműtengelyt és a hengerfejet vonalba fúrja(kb100e ez is).
2.Én a bontottat választottam és két délután alatt végeztem a kocsival. Jótanácsként csakis a gyári hengerfejtömítést ajánlom mindenképpen cseréld a hengerfejcsavarokat is. Ha már úgyis lent van a hengerfej a szelepszárszimmeringeket is célszerű kicserélni (230ft darabja). Továbbá összerakásnál a vezérműtengelyfedelet brezóval ragd össze (a gyár is ajánlja).
A szakszervíz és a bontósok szerint is Típushibával álltam szemben .Ezt a hibát 150-180ekm-nél produkálja a kocsi.
Történet folytatása:
Olajnyomás eredményei:
alapjáraton.: 0,9 bar
2000 ford./ min .: 1,9 bar ( 3 bar-nak kéne lennie)
ezután közölték velem,hogy motorcsere amit 300.000 alatt nem úszok meg. Bontóból 180 papír egy blokk plussz a többi motyó.
alapjáraton.: 0,9 bar
2000 ford./ min .: 1,9 bar ( 3 bar-nak kéne lennie)
ezután közölték velem,hogy motorcsere amit 300.000 alatt nem úszok meg. Bontóból 180 papír egy blokk plussz a többi motyó.
Még lesz infó, mert a tulaj szétlegóztatja a motort, hátha kiderül más is.