Kisebb testvéréhez, a 206-oshoz hasonlóan a Peugeot alsó-középkategóriás modellje is elsősorban a karosszériaformával hódítja meg a vásárlókat. Az autó már nem mai típus, 2001-ben mutatták be, azóta egy alaposabb modellfrissítésen is átesett. 4,2 méteres hosszával a kompakt méretosztály nagyobb képviselői közé tartozik. Ferdehátú karosszériája három- és ötajtós lehet, ezen felül kétajtós kupé-kabrió, valamint kétféle kombi kivitelben is kapni.
Formaterv
Külalakja, amely a legtöbb vevőt vonzotta a 307-eshez, a 2005-ben
elvégzett típusfrissítés óta még kívánatosabb lett. Ekkor kapta meg az
autó azt a frontkiképzést, amely azóta minden Peugeot sajátja: a 207 és
407 mintájára elnyújtott vonalú első fényszórók, és nagyméretű hűtőmaszk
került a kocsira. A jobban felszerelt kiviteleket a hűtőnyílás két
sarkában ülő, krómozott keretes ködlámpákról ismerni fel. Az autó több
része nem változott, hátul csupán a lámpatesteket cserélték ki.
Karosszéria, helykínálat
Karosszériájával új irányzatot indított a 307-es, hiszen ez volt az
egyik első olyan modell a kompakt szegmensben, amely az egyterű autókhoz
hasonlóan magas tetővel készült. A 307 mintegy 15 centiméterrel
magasabb az előd 306-osnál. A magas tető előnyei közé a tágasabb,
levegősebb utastér és a számottevően jobb térérzet tartozik. Ezzel a
Peugeot-modell még ma is legalább annyira tágas, mint a bemutatása óta
eltelt hat évben megjelent konkurensei. A tér a hátsó üléseken is
elegendő, és a csomagtartó alaphelyzetben 340 literes mérete is megfelel
a kategória átlagának.
Kombi, akár hét üléssel is
Kombi kivitele, a 307 SW egészen különleges a kategóriában. A 2002
tavaszán bemutatott, majd a modellfrissítéssel felújított autó nem
szokványos, hiszen utastere öt helyett hét ülést tartalmaz. A
csomagtartóban két pótszéket helyeztek el, melyek ugyan nem a
legtágasabbak, de gyermekek utaztatására kiválóan alkalmasak. A 307 SW
másik különlegessége a modellhez alapáron járó hatalmas panoráma
üvegtető, amely a szélvédő folytatásaként még a hátul ülők számára is
több napfényt ad. Mivel kifejezetten nagyméretű, ezért a tető fixen
beépített, nem nyitható, de elsötétíthető. A hét üléssel és sok
pakolórekesszel a 307 SW felveszi a versenyt a rivális márkák egyterű
autóival, ezért a Peugeot egyelőre nem is készített buszlimuzint az
alsó-középkategóriában. Az SW a hazai 307 eladások 14 százalékát tette
ki.
Akinek nincs szüksége a hétszemélyes utastérre és a panorámatetőre, 307
Break néven a hagyományos kombit is megveheti. Az ötajtós ferdehátúhoz
mérten a kisebb motorokkal kapható Break felára 150 ezer forint, míg a
307 SW csak 1,6-osnál nagyobb motorral, legalább 610 ezer forinttal
drágábban kapható.
Kupé-kabrió
Különleges tagja a 307 modellsorozatnak a kupé-kabrió, amely a kisebb
testvér 206 CC sikerén felbátorodva, annak mintájára készült el. A 307
CC valamivel 6 millió forint alatt kapható, legalább 1,6-os, de akár a 2
literes, 180 lóerős benzinmotorral, sőt, dízellel is. A típusból 121
darab kelt el nálunk 2006-ban.
Felszereltség
Felszereltsége bevezetésekor olyan, addig csak nagyobb modellekben
látott extrákat tartalmazott, mint az esőérzékelős ablaktörlő és
automatikus fényszórókapcsoló. Ma az alapmodellhez két légzsák jár, de
további négyet lehet rendelni 140 ezer forintért, az ESP felára 170 ezer
forint, a klímaberendezésé 270 ezer forint. Az autóhoz akár színes
képernyős, telefonnal egybeépített navigációs rendszert és igényes
bőrkárpitozást is lehet rendelni.
A vezető környezete
Műszerfala, kapcsolói logikusan elrendezettek és jól használhatók, a
belső tér anyagai a modellfrissítés óta igényesebbek. Mind az autó
ülései, mind a futóműve komfortos, bár utóbbi a mai trendnek megfelelően
kissé a jobb úttartást biztosító feszes hangolás felé mozdult el.
Motorválaszték, vezethetőség
Motorkínálata három benzin- és két dízelmotor többféle változatát
tartalmazza. Az alapmodell 1,4 literese még éppen elég az autóhoz,
hiszen menetkész tömege a kategória átlagához képest nem túl nagy (1,2
tonna), de dinamikus autózáshoz inkább a 110 lóerős 1,6-os ajánlott. A
csúcsmodellt a 2 literes benzinmotor hajtja, amely a ferdehátúban 143,
míg a kupé-kabrió modellben akár 177 lóerőre is képes. Utóbbi
karosszériához érdemes erősebb motort választani, hiszen legalább 200
kg-mal nehezebb az alapváltozatnál. A dízelmotorok közül a kisebbik a
Peugeot, Citroën és Ford közös 1,6 literes common-rail motorja kétféle
teljesítménnyel. A 90 lóerősnél némiképp jobban megy, alig fogyaszt
többet és 200 ezer forinttal drágább a 110 lóerős változat. Csak a
legjobb felszereltségi szinthez kérhető a 136 lóerős kétliteres dízel,
amellyel a 307 ára meghaladja az ötmilliót.
Biztonság, megbízhatóság
Törésbiztonsága átlagosan megfelelőnek mondható, a bemutatása után,
2001-ben elvégzett törésteszten az Euro NCAP intézet négy csillagot
ítélt a Peugeot 307-esnek. Két évvel később a 307 CC ugyanilyen
eredménnyel zárta a töréspróbát. A német autóklub megbízhatósági
listájának vége felé helyezkedik el, eredményét elsősorban a korábbi
évjáratok hibái okozzák, a típusfrissítés óta kevesebb gond akadt a
307-essel. A vevőelégedettségi rangsorban átlagos eredményt ért el, ami
azt jelzi, tulajdonosai nagyrészt elégedettek a típussal.