Nyitólap Regisztráció RSS Csütörtök, 2024-03-28, 3:09 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Március 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
A Peugeot 307 az egyik első képviselője volt a nagy belső terű alsó-középkategóriás autóknak. Leginkább formájával fogja meg a vevőket, választéka széles, hiszen kombit és kupé-kabriót egyaránt tartalmaz.

Kisebb testvéréhez, a 206-oshoz hasonlóan a Peugeot alsó-középkategóriás modellje is elsősorban a karosszériaformával hódítja meg a vásárlókat. Az autó már nem mai típus, 2001-ben mutatták be, azóta egy alaposabb modellfrissítésen is átesett. 4,2 méteres hosszával a kompakt méretosztály nagyobb képviselői közé tartozik. Ferdehátú karosszériája három- és ötajtós lehet, ezen felül kétajtós kupé-kabrió, valamint kétféle kombi kivitelben is kapni.

Formaterv
Külalakja, amely a legtöbb vevőt vonzotta a 307-eshez, a 2005-ben elvégzett típusfrissítés óta még kívánatosabb lett. Ekkor kapta meg az autó azt a frontkiképzést, amely azóta minden Peugeot sajátja: a 207 és 407 mintájára elnyújtott vonalú első fényszórók, és nagyméretű hűtőmaszk került a kocsira. A jobban felszerelt kiviteleket a hűtőnyílás két sarkában ülő, krómozott keretes ködlámpákról ismerni fel. Az autó több része nem változott, hátul csupán a lámpatesteket cserélték ki.

Karosszéria, helykínálat
Karosszériájával új irányzatot indított a 307-es, hiszen ez volt az egyik első olyan modell a kompakt szegmensben, amely az egyterű autókhoz hasonlóan magas tetővel készült. A 307 mintegy 15 centiméterrel magasabb az előd 306-osnál. A magas tető előnyei közé a tágasabb, levegősebb utastér és a számottevően jobb térérzet tartozik. Ezzel a Peugeot-modell még ma is legalább annyira tágas, mint a bemutatása óta eltelt hat évben megjelent konkurensei. A tér a hátsó üléseken is elegendő, és a csomagtartó alaphelyzetben 340 literes mérete is megfelel a kategória átlagának.

Kombi, akár hét üléssel is
Kombi kivitele, a 307 SW egészen különleges a kategóriában. A 2002 tavaszán bemutatott, majd a modellfrissítéssel felújított autó nem szokványos, hiszen utastere öt helyett hét ülést tartalmaz. A csomagtartóban két pótszéket helyeztek el, melyek ugyan nem a legtágasabbak, de gyermekek utaztatására kiválóan alkalmasak. A 307 SW másik különlegessége a modellhez alapáron járó hatalmas panoráma üvegtető, amely a szélvédő folytatásaként még a hátul ülők számára is több napfényt ad. Mivel kifejezetten nagyméretű, ezért a tető fixen beépített, nem nyitható, de elsötétíthető. A hét üléssel és sok pakolórekesszel a 307 SW felveszi a versenyt a rivális márkák egyterű autóival, ezért a Peugeot egyelőre nem is készített buszlimuzint az alsó-középkategóriában. Az SW a hazai 307 eladások 14 százalékát tette ki.
Akinek nincs szüksége a hétszemélyes utastérre és a panorámatetőre, 307 Break néven a hagyományos kombit is megveheti. Az ötajtós ferdehátúhoz mérten a kisebb motorokkal kapható Break felára 150 ezer forint, míg a 307 SW csak 1,6-osnál nagyobb motorral, legalább 610 ezer forinttal drágábban kapható.

Kupé-kabrió
Különleges tagja a 307 modellsorozatnak a kupé-kabrió, amely a kisebb testvér 206 CC sikerén felbátorodva, annak mintájára készült el. A 307 CC valamivel 6 millió forint alatt kapható, legalább 1,6-os, de akár a 2 literes, 180 lóerős benzinmotorral, sőt, dízellel is. A típusból 121 darab kelt el nálunk 2006-ban.

Felszereltség
Felszereltsége bevezetésekor olyan, addig csak nagyobb modellekben látott extrákat tartalmazott, mint az esőérzékelős ablaktörlő és automatikus fényszórókapcsoló. Ma az alapmodellhez két légzsák jár, de további négyet lehet rendelni 140 ezer forintért, az ESP felára 170 ezer forint, a klímaberendezésé 270 ezer forint. Az autóhoz akár színes képernyős, telefonnal egybeépített navigációs rendszert és igényes bőrkárpitozást is lehet rendelni.

A vezető környezete
Műszerfala, kapcsolói logikusan elrendezettek és jól használhatók, a belső tér anyagai a modellfrissítés óta igényesebbek. Mind az autó ülései, mind a futóműve komfortos, bár utóbbi a mai trendnek megfelelően kissé a jobb úttartást biztosító feszes hangolás felé mozdult el.

Motorválaszték, vezethetőség
Motorkínálata három benzin- és két dízelmotor többféle változatát tartalmazza. Az alapmodell 1,4 literese még éppen elég az autóhoz, hiszen menetkész tömege a kategória átlagához képest nem túl nagy (1,2 tonna), de dinamikus autózáshoz inkább a 110 lóerős 1,6-os ajánlott. A csúcsmodellt a 2 literes benzinmotor hajtja, amely a ferdehátúban 143, míg a kupé-kabrió modellben akár 177 lóerőre is képes. Utóbbi karosszériához érdemes erősebb motort választani, hiszen legalább 200 kg-mal nehezebb az alapváltozatnál. A dízelmotorok közül a kisebbik a Peugeot, Citroën és Ford közös 1,6 literes common-rail motorja kétféle teljesítménnyel. A 90 lóerősnél némiképp jobban megy, alig fogyaszt többet és 200 ezer forinttal drágább a 110 lóerős változat. Csak a legjobb felszereltségi szinthez kérhető a 136 lóerős kétliteres dízel, amellyel a 307 ára meghaladja az ötmilliót.

Biztonság, megbízhatóság
Törésbiztonsága átlagosan megfelelőnek mondható, a bemutatása után, 2001-ben elvégzett törésteszten az Euro NCAP intézet négy csillagot ítélt a Peugeot 307-esnek. Két évvel később a 307 CC ugyanilyen eredménnyel zárta a töréspróbát. A német autóklub megbízhatósági listájának vége felé helyezkedik el, eredményét elsősorban a korábbi évjáratok hibái okozzák, a típusfrissítés óta kevesebb gond akadt a 307-essel. A vevőelégedettségi rangsorban átlagos eredményt ért el, ami azt jelzi, tulajdonosai nagyrészt elégedettek a típussal.