Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2017-07-23, 1:36 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Gépkocsi rendszerek


Többféle rendszer létezik, CAN-VAN-BUS, CAN-BUS, stb, itt némi infót találsz, hogy melyik rendszer mit takar.

 

 

Akkor nagyvonalakban a Bus rendszerről

 

 

A lényeg az hogy az autónak szinte minden kapcsolója, csak jeleket kapcsol, nem a 12V és ampert, minden kapcsolón az indexen a lámpán csak jel, azaz parancs közlekedik, tehát ha te indexet kapcsolsz adsz egy parancsot a BSI-nek hogy vezérelje ki az index relét. Viszont a BSI pontosan van méretezve, így a rajta keresztül folyó áram, azaz áram erősségből csak annyit bír amennyi a gyári fogyasztó.
Pld: Ha illesztő nélkül csatlakoztatsz utánfutót, akkor túl terheled a BSI azon részét azt a relét, tranzisztort ic-t ahol pl a lámpa vagy az index árama folyik, persze van túlméretezés de ki tudja mennyi.

HA illesztővel szerelik akkor az illesztő kap egy táp 12 voltot, és az autó izzókhoz vezető kivezérelt 12V csak parancsot vezérlést ad az illesztőnek ami kivezérli a lámpát vagy indexet.

 Tehát mondjuk bírja is a nagyobb áramfelvételt a BSI (féklámpa esetén kb. ez 3A), viszont jobban is melegszik,  ha zárlat van arra elméletileg a biztinek ki kell menni.

 

- CAN-BUS rendszerek


CAN-VAN-BUS rendszerek:

 

- Jelenleg csak angol szöveget tudnék ide beilleszteni. Ami észrevehető, hogy az eltérés a CAN-BUS rendszertől az a nagyobb sávszélesség.