Elektromos tükör javítás, tisztítás
A problémák forrása általában a beázás, vagy mechanikai sérülés.
A működése a következő: a két végállásban a szervomotor fizikailag megakad, ha eléri a forgás végpontját már nem tud továbbmenni. Ezt a terhelést érzékeli egy kis elektronika és lekapcsolja a motort.Tehát nincs külön végálláskapcsoló ami tökremehet. Ha nem nyílik ki, vagy nem záródik be, mechanikai probléma van a háttérben. Összeszereléskor minden mozgó részt ellenőrizzünk, könnyen kell járniuk.
Szétszerelés
Vegyük ki a tükörlapot:
A tükörlapot ki kell fordítani, úgy hogy az autóhoz közelebb eső felénél be tudjunk csavarhúzóval nyúlni. A felső drótvéget kiakasztva könnyen kijön a lap.
Van egy másik módszer is, le lehet feszegetni a lapot, úgy is lejön.
Fűtés csatlakozóit lehúzzuk.
Az elektromos tükör állítómotorját leszereljük, 3 torx csavar tartja.
A hátsó fedelet lepattintva kihúzható a csatlakozó.
Kárpitot belül levesszük, a honlapon le van írva hogyan kell.
A tükröt magát még jobb, ha rajtahagyjuk, mert forgatni kell ide-oda, ez leszerelve elég nehéz.
Hajtsuk be a tükröt, a nyílnál egy csavarhúzóval akasszuk ki a burkolatot.
Belül az 1-2-3 füleket kézzel nyomjuk kifele.Ha a burkolatnál felül már van egy kis rés, csavarhúzóval be tudunk nyúlni és a 4-es fület lefele nyomva, a burkolatot óvatosan húzva, lejön a tükör külső része.Vigyázz, a fülek könnyen törnek.Ha nem nyomod meg csavarhúzóval, a 4-es fül le fog törni.
Fordítsuk a tükröt előre, így levehető a hátsó burkolat.
Az ajtó belső felénél a 3 rögzítő csavart kitekerve kihúzzuk a tükröt. A kábelt kivesszük a vezérlő elektronikával együtt. A forgáspontnál a körmös alátétet egy csavarhúzóval le lehet feszegetni. Óvatosan! Erős a rugó!
Most már két darabban van a szerkezet, látható hogy csapágyazva van alul, felül. Ezeket pucoljuk ki, zsírozzuk be.Itt jelzem, hogy az öntvényen van egy határoló fül, ez felelős a becsukott pozíció helyéért. Ha letörött, jobban behajtja a tükröt a motor a kelleténél, csak a tükör háza állítja meg.(Ez a bal tükörnél jelenleg nekem is ilyen). Meg lehet próbálni visszaragasztani esetleg.
Csavarozzuk le a szervomotort és szereljük szét. A megkeményedett gyári zsírt töröljük le, nézzük meg minden könnyen jár-e, főleg a nagy fogaskerék. Ha jónak látszik zsírozzuk be és rakjuk össze. Esetleg kívülről valami tömítőanyaggal az illesztésnél kenjük körbe, mert bele tud folyni a víz.
Most jön a kritikus rész: a forgó és állórész összeszerelése
KELL hozzá: 22-es és 32-es dugókulcs vagy ugyanilyen külső méretű cső, egy nagyra nyitható satu, vagy asztalos satu, és még egy ember.
Alulról meg kell támasztani a 22-es dugókulccsal, felül pedig a 32-est rátesszük a körmös alátétre. Segítőtársunk pedig tekeri a satut amíg be nem ugrik a helyére az alátét.
A többit a szétszerelés fordított sorrendjében rakjuk össze, és örüljünk, ha jól működik.