Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2024-04-26, 6:47 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
FAP folyadék
- ELOYS-
tartály feltöltése
 
 
Az Eolys folyadék mérgező, kellő odafigyeléssel és a megfelelő védőeszközök használatával kezelendő!
 

Típusonként szétválogatva, mert irtó sokan kérdezik:

 

 1.6 hdi 90 le Bosch nincs fap

 1.6 hdi 110 le 9HZ Bosch van fap

 1.6 hdi 110 le 9HY Bosch nincs fap

 2.0 hdi 90 le RHY Siemens nincs fap

 2.0 hdi 107  le RHS Bosch van fap

 2.0 hdi 136 le RHR Siemens/delphi van fap

 

Márkaszervizben a FAP adalék töltése: 14 eFt/L, minimum 2 L kell betölteni 28 eFt + 16 eFt munkadíj (töltés, szerelés, programozás), ha tanksapka jeladót is kell cserélni az további 22 eFt. Összesen: 66 eFt
Mi a részecskeszűrő:

Más néven DPF (Diesel Particle Filter) vagy FAP. 

Teli FAP
 

A részecskeszűrő rendszer a dízelmotorokhoz kapcsolódik. Feladata a káros részecskék felfogása és égetéssel történő megsemmisítése. A kedvezőbb fogyasztás és a jobb porlasztás mellett, a HDi motorhoz kapcsolódó FAP a mérhető küszöbig csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A részecskeszűrő szerkezete porózus. A gázok áramlása ebben a struktúrában lehetővé teszi a motorok által kibocsátott fekete füstöt alkotó részecskék felfogását. A szűrő elkormolódása előtt - amit a motorirányító számítógép érzékel - a FAP regenerálja magát a kipufogógázok hőmérsékletének emelésével (utólagos befecskendezés). Egy cerine alapú adalékanyag teszi lehetővé a regenerációt, amely minden üzemagyag tankoláskor automatikusan adagolódik. Így a szűrő minden 800-1200 km megtétele után égetéssel regenerálódik, amiből a vezető semmit sem vesz észre.

A részecskeszűrő üzemeltetéséhez szükséges FAP folyadék más néven ELOYS-ra van szükség a HDI motorokhoz, amelyek FAP szűrőkkel vannak ellátva. A folyadék nem olcsó. 3L ELOYS ára a töltő csövekkel együtt majd 30eFt. Ebből az árból már ki lehet szedetni a részecskeszűrőt a motor működési rendszeréből. Egyrészt megszűnik a motor "fojtása" másrészt egy kis további pénz rááldozásával jóval nagyobb teljesítmény (Chip tuning) lehet elérni. Javasolt szerelők miatt keress meg e-mailben.
 
Részecskeszűrő tisztítására is van lehetőség, ha a tulaj úgy gondolja. (google a barátunk keress rá)
 
Amennyiben nem szeretnéd kiiktatni a FAP-ot, mert érthető módon szeretnéd a környezetet megóvni - A FAP kiiktatásával nem módosul a környezetvédelmi besorolása a kocsinak - és már a kezedben van a szükséges ELOYS mennyiség akkor az alábbi útmutató segítséget tud neked adni abban, hogy hogyan töltheted fel a FAP tartályt. Figyelem, a Tartály feltöltése után a szoftveresen nullázni kell a ELOYS adalék számlálót, ehhez megfelelő csatlakozóra és szoftverre van szükség. Javasolt szererők miatt keress meg e-mailben.
 
A leírást mekkGyver tagunk készítette.
 
Több fotót, videót megnéztem ezzel kapcsolatban, hogy ne érjen meglepetés, de ennek ellenére több is akadt. Az első, hogy a tartály alatt átlósan átfeszített heveder, amit barkács-megoldásnak gondoltam, gyári felszerelés, ez a tartályt leszorító műanyag elemen is látszik. Ezeket leszerelve gyakorlatilag a kezemben maradt a tartály, mivel mindkét tartófüle el volt törve.
 Emiatt, és azért, mert egész más csatlakozást találtam, mint a megnézett videón, úgy döntöttem, hogy kiszedem. Ez is egyszerűen ment, mivel a csőcsatlakozás is úgy van megoldva, hogy két ponton meg kell nyomni, és ez bontja a kapcsolatot. A 3 lábú elektromos csatlakozó kihúzása után már szedhettem is szét a dobozt.

Pár műanyag köröm és 4 elfordítható rugós patent, és szét is jött. A másik meglepi, hogy ebben (Peugeot 307 SW 2.0 HDI Automata S2 (2007) 136Le) nem tartály van, hanem egy vérzacskóhoz hasonlító szeleppel ellátott zacsi. Ez ugyanúgy csatlakozik, mint maga a tartály, így könnyen kivehető. Elvileg ide kéne a teli zacsit barakni, és kész is lennénk, de mivel ilyet sehol nem árulnak, literes flakonból töltöttem be az adalékot.

A csőkészletet aránytalanul drágának találtam, így vágtam egy lyukat a kupakon, és egy megfelelő méretű gumicsövet applikáltam bele.

Ennek a külmérete éppen passzolt a "vérzacskó" csatlakozójába, így azt belenyomva nyitotta a szelepet. A gravitáció kicsit kevésnek bizonyult az áttöltéshez, így szakaszosan nyomkodva a flakont, sikerült 5 perc alatt cseppmentesen áttölteni az egy liter adalékot. A gyári specifikáció szerint 2 literes lenne, de nem vagyok benne biztos, hogy a szűrő kihúzza addig, na meg már rutinból fogom legközelebb tölteni, ha mégis kell.

 

Visszaszerelés után jött a szoftveres nullázás. Na ez még nem igazán jött össze. Az értékek beállítása sikerült, azt jelzi, hogy tele van, de hiába játszottam a fórumokon olvasott tanksapka fel-le játékot többször is, akkor is írja a hibaüzenetet. Valahol olvastam, hogy rá kell tankolni legalább 10 litert, de mivel nemrég tankoltam tele, ezt majd később próbálom meg.