Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2017-09-24, 0:24 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Szeptember 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Fényszóró beállítás

Találtam egy szakdolgozat tételt ezzel kapcsolatban, de nem igazán sikerült kiigazodni rajta.
XENON izzókkal kapcsolatban is van némi infó benne, illetve a ködlámpákról is.
word dokumentum link

Információm szerint rövidítve:

Keresel egy közel derékszögű falat, odaállsz minél közelebb a kocsival.
Bejelölöd a fényszóró középpontját. Eltávolodsz a kocsival 5 métert, majd úgy állítod be a fényszórókat, hogy 1% esést mutasson. (50 cm magas középpontnál 5 méterre 45 cm-nek kell lennie)

Nagyon egyszerű... 5 méterre megállsz egy faltól... Megméred, hogy milyen magasan van a fényszóród, és a fénycsóva legfelső pontját ide állítod be...


Bonyolítva:

Fényszóró beállítása házilag 90% pontossággal
Keress egy függőleges falat, ami mellett van olyan vízszintes sík felület ahol a falra merőlegesen el tudsz távolodni a kocsival a faltól 8-10 méterre!
- álljon merőlegesen a kocsi hossztengelye a falra és menj olyan közel a falhoz az autó orrával amennyire, csak lehet!


- Jelöld be a falon a fényszóróid középpontjait! (tehát a két pont magassága a talajtól egyezzen meg a fényszóróid magasságával (D), és a két pont közötti vízszintes távolság (2f) egyezzen meg a két fényszóród középpontja közötti távolsággal, a két pontot összekötő egyenes közepe a kocsid közepének feleljen meg)
- Tolass hátra kb. 8 métert (a falra merőleges irányban) és állítsd be úgy a fényszórókat, hogy a falra vetített vízszintes vonal a bejelölt pontok magassága alatt 7-8 cm-rel legyen! A vonalakon látható töréspontok pedig pontosan a jelölések alá essenek, tehát ne legyen se összetartása, se széttartása a lámpáknak és a fénynyalábok iránya legyen párhuzamos az autód hossztengelyével.