« Október 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
XENON izzókkal kapcsolatban is van némi infó benne, illetve a ködlámpákról is.
word dokumentum link
Információm szerint rövidítve:
Keresel egy közel derékszögű falat, odaállsz minél közelebb a kocsival.
Bejelölöd a fényszóró középpontját. Eltávolodsz a kocsival 5 métert, majd úgy állítod be a fényszórókat, hogy 1% esést mutasson. (50 cm magas középpontnál 5 méterre 45 cm-nek kell lennie)
Nagyon egyszerű... 5 méterre megállsz egy faltól... Megméred, hogy
milyen magasan van a fényszóród, és a fénycsóva legfelső pontját ide
állítod be...
Bonyolítva:
Fényszóró
beállítása házilag 90% pontossággal
Keress egy függőleges falat, ami mellett van olyan vízszintes sík felület
ahol a falra merőlegesen el tudsz távolodni a kocsival a faltól 8-10 méterre!
- álljon merőlegesen a kocsi hossztengelye a falra és menj olyan közel a falhoz
az autó orrával amennyire, csak lehet!
- Jelöld be a falon a fényszóróid középpontjait! (tehát a két pont magassága a
talajtól egyezzen meg a fényszóróid magasságával (D), és a két pont közötti
vízszintes távolság (2f) egyezzen meg a két fényszóród középpontja közötti
távolsággal, a két pontot összekötő egyenes közepe a kocsid közepének feleljen
meg)
- Tolass hátra kb. 8 métert (a falra merőleges irányban) és állítsd be úgy a
fényszórókat, hogy a falra vetített vízszintes vonal a bejelölt pontok
magassága alatt 7-8 cm-rel legyen! A vonalakon látható töréspontok pedig
pontosan a jelölések alá essenek, tehát ne legyen se összetartása, se
széttartása a lámpáknak és a fénynyalábok iránya legyen párhuzamos az autód
hossztengelyével.