2.0 HDI
A leírás egyenlőre egy része a fórumról beollózott változat, illetve a vége felé találod a szerelési leírást pdf. formában
Hiba jelenség:
nyikorog az ékszíj, ilyen esetben nem mindig van lehetőség a "van még időm, majd a jövő hónapban" gondolatra. Előfordul, hogy egyik pillanatról a másikra csak megáll a kocsi és felnyitva a motorteret az ékszíjat sem találod. Ilyenkor tudsz bosszankodni, ha nem rég cserélted.
De tényleg az első és csalhatatlan jele, hogy az utolsókat rúgja, hogy a feszítő elkezd több centit mozogni, nem egyenletesen feszítve a szíjat.
Nekem a görgők kibírták, de a generátor felújításánál mind
kettőt kitisztítottam és újrazsíroztam.
Megelőzés:
Csakhogy az hogy beállt a gencsi az már az okozat volt, nem 100%ra mondom, de 99re hogy a szabadonfutód miatt szakadt össze a forgórész meg a csapágy, ezért állt be. Akinek csapkod a szíj, annyira hogy már hangja van, ott sürgehama szabadonfutó csere.
Csere folyamata:
Komplett leírás és a folyamat képekkel itt letölthető
A vastag futógörgő csavarját is ki kell venni, 24-es kulcs, vagy lapos és nem hajlított csillagkulcs, vagy normál csillag-csillag de akkor csak alulról.
És a gen. jobb alsó csavarja, ha felűről nézed, egy rúd, amit egy imbusz csavar rögzít az önindító felőli részen. Ezt csak alulról tudod kilazítani, egy hosszú 6-os imbuszkulccsal, úgy, hogy az önindító sárga csatlakozóját le kell venni a tartókonzoljáról, hogy hozzáférj. Nem kell a csatlakozót széthúzni, csak le kell csúsztatni a konzolról.
Az imbusz csavart ki kell lazítani, hogy az alsó vezető rúd ki tudjon csúszni a konzolból.
Sajnos csak ezek után lehet felfelé kiforgatni.
Mikor a kocsi elektromos hálózatához hozzányúlsz, előtte húzd le a kocsi ablakát, ajtó becsuk, kocsi bezár, várjál 2-4 percet és utána nyúlj az akkusarukhoz.
Ja Zolysys kiegészítése:
Ha a szerszámaid a csomagtérben vannak akkor az akkusaru lehúzása előtt még nyisd ki.