Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2017-11-24, 7:34 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

 

 

 

Gumi és felni adatok

Információk, kopások

GUMIABRONCS VÁLTÓMÉRET KALKULÁTOR

 

 
ET SZÁM KALKULÁTOR

Gumiabroncs jelölések és magyarázatuk

A nitrogénnel töltött abroncs előnyei

  • Lassítja az üzemszerű gumikopást
  • Optimális nyomásértéken tartja az abroncsot
  • Csökken a gördülési ellenállás így csökken a többletfogyasztás
ET szám
 
 
Ha csökken az ET, akkor a nyomtáv nő, ha az ET nagyobb akkor nyomtáv csökken. Vagyis ha választani lehet akkor inkább az ET25-ös felnit vedd, mert azzal kicsit szélesebb lesz a nyomtáv, ezáltal a stabilitás nő. Persze ezt nem lehet ész nélkül növelni, mert a kerék beleér a karosszériába, meg a futóműnek se tesz jót.
 
Teljesítmény adat címkék a gumikhoz


 
2012. november 1-jétől az Európában értékesített minden személy- és kisteher abroncson speciális új címkéket kell elhelyezni. Minden egyes címke bizonyos alapvető teljesítményadatokat tartalmaz az adott gumiabroncsról. Így amikor gumiabroncsokat vásárolunk, mindannyian megalapozottabb döntést hozhatunk.
a cikk további részét itt elolvashatod.

Hogyan tudod karbantartani a gumi abroncsaidat.


 
Mindnyájan azt szeretnénk, ha gumiabroncsaink a lehető leghosszabb ideig tartanának.  Még a legjobb minőségű gumik is rendszeres ápolást és karbantartást igényelnek a kiváló állapot megőrzéséhez. Ez nemcsak biztonságosabbá teszi az autót, hanem jótékonyan hat a teljesítményre is, és pénzmegtakarítást tesz lehetővé.  Havonta néhány perces elfoglaltsággal remekül megvédheti befektetését 4 aranyszabály betartásával.
Kopások

Ha a gumi nagyobb légnyomáson üzemelne az előírtnál, a futófelület közepe kopna jobban.

A szélek kopását inkább az alacsonyabb nyomáson üzemelés okozza, viszont az mindkét szélén koptatná.

A gumi egyoldalas kopása esetén az útfelületre való merőlegességét kellene ellenőrizni vagy a kerekek összetartását. Ha még nem túl nagy az eltérés, tengelyenként felcserélheted a gumikat (baloldaliak jobbra, azok meg balra). Persze a forgásirány megtartásával.

Futómű ellenőrzése SPÁRGÁVAL (Infó a gyakorikérdések.hu oldalról származik)

Nem egy ördöngösség,az ellenőrzés egy-oldalon történik. 
A kormányt HAJSZÁLPONTOSAN(!) egyenesbe tesszük (dísztárcsát ha van levesszük,mert belelóghat a mérési síkba). 

Kezdjük baloldalon .Az első keréknek az elülső futófelületébe egy rajzszöget szúrunk pontosan az agy központi magasságának megfelelően. Bátran 2-3 mm mélyre... Annyira, hogy stabilan megálljon, és ugye NEM a vízelvezető csatornába szúrjuk!!!!,mert lehet hogy 1 ""sziszegést"" fogsz hallani és ennek nem fogsz nagyon örülni :DD) 

A spárga egyik végére egy hurkot kötünk,és ezt rá akasztjuk a rajzszegünk fejére. 
A spárga másik végével a kezünkbe a hátsó kerékhez ballagunk, és óvatosan megfeszítjük (szintén a hátsó kerék központi agymagasságának megfelelően), és láthatjuk hogy elől a gumi peremeken hol érintkezik a gumihoz a madzagunk. (Ha érintkezik egyáltalán) 
Ekkor láthatjuk hogy az első keréknél NEGATÍV vagy POZITÍV az összetartás. 
Láthatod azt hogy (pl. a pozitív esetben) a madzagban nincs semmilyen megtörési szög, akkor hátul hozzá sem ér a hátsó gumikerékhez a madzag. 
Negatívnál (széttartás eset) az első guminak a peremeiből a hozzád közelebb lévő nem érinti a madzagot. 
Na ekkor eszi meg az út a belső felületet, hisz mind 2 kerék "szét" szeretne menni,és a belső rész kopik jobban. Amikor TÚL SOK az összetartás akkor meg "össze " szeretnének,és a külseje kopik a gumi futófelületnek. 

Az autók legtöbbjénél 0-3° közötti pozitív összetartást szoktak megadni,ezt a gyártók midig meghatározzák az mennyi is ez ,az adott autóra. 
A madzagos ellenőrzésnél--> a NYÍLEGYENESRE KIHÚZOTT MADZAG !!!! a hátsó keréknél egy 10-15 mm hézagot ad ki a hátsó kerékhez képest. 
Ugyanezt a műveletet a Jobb oldalon is végezzük el. Ott is 10-15 mm hézagnak kell lenni a kifeszített és EGYENES TÖRÉSMENTES! spárgán. Nem több, nem kevesebb. 

Természetesen ha a KORMÁNYOD nem középen van, akkor eltérésed lesz az egyik oldalon pozitívan, a túloldalon negatívan, ezért ezt pontosan kell középre állítani, és akár le is rögzítheted a kormányt. 

Azt még megjegyezném, hogy a szélein erősen megkopott gumi érdekes jelenségeket produkálhat, pl nyikorgó gumi kanyarodáskor, hisz a gumi egy kúpfelület mentén "kopott be" és az törekedne a kúp felületére vissza feküdni. 

Continental által készített pdf formátumban olvashatóak a gumisérülésekkel és okaival kapcsolatos infók