Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
« Július 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Gyertya csere
2,0i és 1,6 16V
2,0i és 1,6 16V
![](/gyertya_csere/bosch.jpg)
Javasolt gyertya: BOSCH
![](/gyertya_csere/bosch_gy.jpg)
Többféle típusú, illetve elektródás gyertya van.
Gyertya kódok
Folyamat leírását köszönöm Wdriver-nek:
Motor: 2.0i
![](/gyertya_csere/gy01.jpg)
Motor: 2.0i
![](/gyertya_csere/gy02.jpg)
A trafósort felülről 3db hatlapfejű csavar tartja, ezt 8-as dugókulccsal, vagy chrovával lazítjuk meg, majd kivesszük őket.
![](/gyertya_csere/gy03.jpg)
![](/gyertya_csere/gy04.jpg)
A trafósort felfelé és kissé oldalirányba is mozgatva lehúzzuk a gyertyákról.
Motor: 2.0i
![](/gyertya_csere/gy13.jpg)
Motor felső ezüst színű burkolatát levesszük, ezt felülről pár darab csavar tartja, többnyire torx szokott lenni.
![](/gyertya_csere/gy01.jpg)
Motor: 2.0i
![](/gyertya_csere/gy02.jpg)
A trafósort felülről 3db hatlapfejű csavar tartja, ezt 8-as dugókulccsal, vagy chrovával lazítjuk meg, majd kivesszük őket.
![](/gyertya_csere/gy03.jpg)
![](/gyertya_csere/gy04.jpg)
A trafósort felfelé és kissé oldalirányba is mozgatva lehúzzuk a gyertyákról.
![](/gyertya_csere/gy05.jpg)
Ezután beláthatunk a gyertyához.
![](/gyertya_csere/gy06.jpg)
16-os gyertyakulccsal kiszedjük a gyertyákat (óvatosan, csak biztos fogással tekerjük ki a gyertyát ha a kulcs rendesen rajta van, nehogy eltörjük!) – ehhez nekem az olcsóbbik gyertyakulcs is jó volt.
![](/gyertya_csere/gy07.jpg)
![](/gyertya_csere/gy08.jpg)
![](/gyertya_csere/gyertyak.jpg)
Szemrevételezhetjük a régi gyertyát, sokmindent elárul az egyes hengerek működéséről
![](/gyertya_csere/gy09.jpg)
Előkészítjük az új gyertyákat, Kiegészítés Őrmitől: Mindenki a saját döntése, hogy milyen gyertyákat rak be a kocsijába. Javasolt ez egy elektródás és a Bosch márka, de kinek melyik jön be, illetve mire van pénze.
![](/gyertya_csere/gy10.jpg)
![](/gyertya_csere/gy11.jpg)
Betesszük a gyertyakulcsba és óvatosan megtaláljuk a menetet, majd betekerjük, aztán meghúzzuk, elég csak egy 1/2 - 2/3 fordulat neki, ahogy a gyertya ábrája is mutatja
![](/gyertya_csere/gy12.jpg)
Visszanyomjuk a trafósort, ne ijedjünk meg a „pipák” rugósak, kissé le kell nyomnunk miközben a csavarokat megfogatjuk, majd meghúzzuk őket, nem kell megtépni. Majd visszatesszük a felső motorburkolatot és próba.
Folyamat leírását készítette: Őrmi
Motor: 1,6 16V
Csapatostul fogtunk neki, vagyis Zolysys, én meg a képeket csináltam.![](/gyertya_csere/1_6_16V/netIMAG2020.jpg)
![](/gyertya_csere/fedellel.jpg)
Burkolattal együtt így néz ki.
![](/gyertya_csere/1_6_16V/netIMAG2023.jpg)
Fedél levétele után a kartel gáz elvezető csatlakozókat is ki kell szedni, vagy elmozdítani oldalra.
Csak vigyázz ne járj úgy mint én, hogy nem lehetett a torx fejeket kicsavarozni.
![](/gyertya_csere/1_6_16V/netIMAG2032.jpg)
Model-fexet kellett használni, hogy a csavarokat egyáltalán nagy csavarhúzóval és kalapáccsal meg tudjuk mozdítani.
A fél motorteret ki kellett bontani ahhoz, hogy megfelelő szögben hozzáférjél a csavarokhoz.
Első és hátsó szelepfedeleket levenni, levegő érzékelőt levenni, légszűrő házat a csővel és az akksival együtt levenni, fékolajtartály oldalra kifordítani.
![](/gyertya_csere/1_6_16V/netIMAG2037.jpg)
Így már használhatóak voltak a csavarok.
Majd jött a meglepi, hogy a gyertyák annyira be voltak gyogyulva, hogy nem tudtuk a gyertyakulccsal kivenni, de még meglazítani sem. Végül, összeraktuk a kocsit, mellyel 4 órán keresztül játszottunk. A szerelő további 1 órát dolgozott rajta. Beszerezte az új csavarokat. Mindezt 2.500,- Ft-ért (2013. 01 havi). Gyertyát már megvettem. A legelső képen szereplő Bosch Super Plusz "rakattam" bele. A szakinak annyira nem tetszett a flexes megoldás szóvá is tette. Megkérdeztem, hgy sikerül kiszedni. Annyit mondot:
- Gyorsan kijött és FELXszel nem nyúlunk kocsihoz.