Nyitólap Regisztráció RSS Szombat, 2017-11-25, 10:43 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Gyertya csere
2,0i és 1,6 16V

Javasolt gyertya: BOSCH


Többféle típusú, illetve elektródás gyertya van.

Gyertya kódok


 
Folyamat leírását köszönöm Wdriver-nek:
Motor: 2.0i


 
Motor felső ezüst színű burkolatát levesszük, ezt felülről pár darab csavar tartja, többnyire torx szokott lenni.



Motor: 2.0i

A trafósort felülről 3db hatlapfejű csavar tartja, ezt 8-as dugókulccsal, vagy chrovával lazítjuk meg, majd kivesszük őket.




A trafósort felfelé és kissé oldalirányba is mozgatva lehúzzuk a gyertyákról.
 

Ezután beláthatunk a gyertyához.


16-os gyertyakulccsal kiszedjük a gyertyákat (óvatosan, csak biztos fogással tekerjük ki a gyertyát ha a kulcs rendesen rajta van, nehogy eltörjük!) – ehhez nekem az olcsóbbik gyertyakulcs is jó volt.


 



Szemrevételezhetjük a régi gyertyát, sokmindent elárul az egyes hengerek működéséről



Előkészítjük az új gyertyákat, Kiegészítés Őrmitől: Mindenki a saját döntése, hogy milyen gyertyákat rak be a kocsijába. Javasolt ez egy elektródás és a Bosch márka, de kinek melyik jön be, illetve mire van pénze.




Betesszük a gyertyakulcsba és óvatosan megtaláljuk a menetet, majd betekerjük, aztán meghúzzuk, elég csak egy 1/2 - 2/3  fordulat neki, ahogy a gyertya ábrája is mutatja



Visszanyomjuk a trafósort, ne ijedjünk meg a „pipák” rugósak, kissé le kell nyomnunk miközben a csavarokat megfogatjuk, majd meghúzzuk őket, nem kell megtépni. Majd visszatesszük a felső motorburkolatot és próba
.


Folyamat leírását készítette: Őrmi
Motor: 1,6 16V
Csapatostul fogtunk neki, vagyis Zolysys, én meg a képeket csináltam.


Burkolattal együtt így néz ki.


Fedél levétele után a kartel gáz elvezető csatlakozókat is ki kell szedni, vagy elmozdítani oldalra.
Csak vigyázz ne járj úgy mint én, hogy nem lehetett a torx fejeket kicsavarozni.

Model-fexet kellett használni, hogy a csavarokat egyáltalán nagy csavarhúzóval és kalapáccsal meg tudjuk mozdítani.
A fél motorteret ki kellett bontani ahhoz, hogy megfelelő szögben hozzáférjél a csavarokhoz.
Első és hátsó szelepfedeleket levenni, levegő érzékelőt levenni, légszűrő házat a csővel és az akksival együtt levenni, fékolajtartály oldalra kifordítani.

Így már használhatóak voltak a csavarok.
Majd jött a meglepi, hogy a gyertyák annyira be voltak gyogyulva, hogy nem tudtuk a gyertyakulccsal kivenni, de még meglazítani sem. Végül, összeraktuk a kocsit, mellyel 4 órán keresztül játszottunk. A szerelő további 1 órát dolgozott rajta. Beszerezte az új csavarokat. Mindezt 2.500,- Ft-ért (2013. 01 havi). Gyertyát már megvettem. A legelső képen szereplő Bosch Super Plusz "rakattam" bele. A szakinak annyira nem tetszett a flexes megoldás szóvá is tette. Megkérdeztem, hgy sikerül kiszedni. Annyit mondot:
- Gyorsan kijött és FELXszel nem nyúlunk kocsihoz.