Hátsó ablaktörlő javítása
Ha a hátsó ablaktörlő „megvadult”:),
-a központi zár nyitására elindul,
-gyújtás ráadására elindul
-teljesen szabálytalan helyeken áll meg,
-csak sok törlés után áll meg,
-pár fokos elmozdulás után áll meg
-megszorult
-biztosítékot kiégeti
Ilyen hibák esetén az ablaktörlő motor szétszerelésére és tisztítására van szükség.
A problémákat többnyire a tengelynél beázás okozza.
Szereljük le a csomagtér ajtó kárpitját(mivel különböző felépítményeknél más kárpit van, ezért erre nem térek ki.Az én autóm SW.)
Vegyük le az ablaktörlő lapátot. A lapát tövénél a burkolatot felhajtjuk(én le is szedtem nehogy letörjön).Az anyát csavarlazítóval befújjuk ,nehogy a feszegetéstől a belső műanyag fogaskerék károsodjon. Lecsavarjuk az anyát.
Csapágylehúzóval vagy ablaktörlő lehúzóval levesszük a lapátot.
Ha a műanyag rész lejött a tengelyen lévő alugyűrűről:
Egy kis reszelő és egy kis, vékony fűrészlapú fűrész kell hozzá némi kis ügyességgel. Én a fűrészlappal az alugyűrűt óvatosan a tengellyel párhuzamosan elkezdtem vágni, vigyázva a menetre természetesen kintről indulva és az üvegnél végezve. Ekkor a kis reszelővel még egy kicsit reszeltem rajta, ekkor is vigyázva a menetre, majd egy fogóval az így meggyengített alugyűrűt elkezdtem forgatni és egyből le is jött. Az új karban nincsen semmilyen borda, csak a sima alugyűrű, a tengelyen lévő borda fogja belenyomni ahogyan ráhúzod a csavaranyát, tehát vigyázz a beállításnál.
Az elektromos csatlakozót lehúzzuk, ill a fehér panelt külön is le lehet venni a motorról.
A 3 tartó bakot lefúrjuk(szegecselve van).Ha szerencsénk van kettőt is elég kifúrni,a harmadikból van hogy ki lehet húzni. Ezt már nálam elintézte az előző tulaj.
Kivesszük a szerkezetet
A ház torx csavarjait kicsavarva szétnyitjuk a burkolatot.
A sárga fogaskereket vegyük ki, ha lefordítjuk a házat és finoman oda ütögetjük az asztalhoz, jó eséllyel kipottyan, ha nem, a képen látható helyen fogóval megfogva kivesszük.Oldalról, alulról ne feszegessük.
A fogaskerék alján van egy réz pálya, aminek segítségével érzékeli az elektronika hol áll a lapát.Ez felelős a zavarokért. Ha ránézünk látható miért is nem működött rendesen( valamelyik szerelő telenyomta ezt a motort zsírral ez sem tett jót az érintkezésnek).Csiszoljuk meg 400-as majd 1000-res körüli csiszolópapírral, amíg szép réz színű nem lesz.
Tisztítsuk ki a fém házat, finoman szilikonzsírral kenjük be a tengelyeket és a fogaskerék fogait, majd tegyük a helyére.
Az ablaktörlő lapát tengelyét vegyük ki. Ez valószínűleg szorulni fog mivel az egész hiba forrása a tengelynél beázás. NE üssük kalapáccsal mert széttörik a műanyag ház. Helyette csavarjuk a lapát helyére vissza az anyát, és dugókulccsal forgassuk jobbra-balra ameddig lehet és nyomjuk befele közben. Elég nehezen jött ki nekem. A ház lapát felőli végén van egy műanyag dugó és egy gumigyűrű, ez alkotja a szigetelést.
Tisztítsunk le minden alkatrészt, a tengely fém perselyét a műanyag házban is gondosan töröljük ki Próbáljuk bele a tengelyt, könnyen kell járnia .Szilikonzsír mehet ide is., zsírozzuk be(fülpiszkálóval jól el lehet érni). A műanyag házban a persely külső végét, ahova a tömítés és a lezáró megy, valami kemény zsírral kenjük be, pl szilorett B-vel, majd csúsztassuk vissza a tengelyt a helyére, ezután tegyük a gumigyűrűt és a lezárót vissza.
Szereljük össze a motort és próbáljuk ki, ha rendesen működik pótoljuk a lefúrt szegecseket csavarokkal és rakjuk össze az egészet.
Magasnyomású mosóval mosásnál kerüljük ezt a részt, nehogy megint így járjunk.