Nyitólap Regisztráció RSS Csütörtök, 2024-03-28, 6:41 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Március 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Hátsó ablaktörlő javítása

Ha a hátsó ablaktörlő „megvadult”:),

-a központi zár nyitására elindul,

-gyújtás ráadására elindul

-teljesen szabálytalan helyeken áll meg,

-csak sok törlés után áll meg,

-pár fokos elmozdulás után áll meg

-megszorult

-biztosítékot kiégeti

Ilyen hibák esetén az ablaktörlő motor szétszerelésére és tisztítására van szükség.

A problémákat többnyire a tengelynél beázás okozza.

Szereljük le a csomagtér ajtó kárpitját(mivel különböző felépítményeknél más kárpit van, ezért erre nem térek ki.Az én autóm SW.)

Vegyük le az ablaktörlő lapátot. A lapát tövénél a burkolatot felhajtjuk(én le is szedtem nehogy letörjön).Az anyát csavarlazítóval befújjuk ,nehogy a feszegetéstől a belső műanyag fogaskerék károsodjon. Lecsavarjuk az anyát.

Csapágylehúzóval vagy ablaktörlő lehúzóval levesszük a lapátot.

Ha a műanyag rész lejött a tengelyen lévő alugyűrűről:

Egy kis reszelő és egy kis, vékony fűrészlapú fűrész kell hozzá némi kis ügyességgel. Én a fűrészlappal az alugyűrűt óvatosan a tengellyel párhuzamosan elkezdtem vágni, vigyázva a menetre természetesen kintről indulva és az üvegnél végezve. Ekkor a kis reszelővel még egy kicsit reszeltem rajta, ekkor is vigyázva a menetre, majd egy fogóval az így meggyengített alugyűrűt elkezdtem forgatni és egyből le is jött. Az új karban nincsen semmilyen borda, csak a sima alugyűrű, a tengelyen lévő borda fogja belenyomni ahogyan ráhúzod a csavaranyát, tehát vigyázz a beállításnál.

Az elektromos csatlakozót lehúzzuk, ill a fehér panelt külön is le lehet venni a motorról.

A 3 tartó bakot lefúrjuk(szegecselve van).Ha szerencsénk van kettőt is elég kifúrni,a harmadikból van hogy ki lehet húzni. Ezt már nálam elintézte az előző tulaj.

Kivesszük a szerkezetet

A ház torx csavarjait kicsavarva szétnyitjuk a burkolatot.

A sárga fogaskereket vegyük ki, ha lefordítjuk a házat és finoman oda ütögetjük az asztalhoz, jó eséllyel kipottyan, ha nem, a képen látható helyen fogóval megfogva kivesszük.Oldalról, alulról ne feszegessük.

A fogaskerék alján van egy réz pálya, aminek segítségével érzékeli az elektronika hol áll a lapát.Ez  felelős a zavarokért. Ha ránézünk látható miért is nem működött rendesen( valamelyik szerelő telenyomta ezt a motort zsírral ez sem tett jót az érintkezésnek).Csiszoljuk meg 400-as majd 1000-res körüli csiszolópapírral, amíg szép réz színű nem lesz.

Tisztítsuk ki a fém házat, finoman szilikonzsírral kenjük be a tengelyeket és a fogaskerék fogait, majd tegyük a helyére.

Az ablaktörlő lapát tengelyét vegyük ki. Ez valószínűleg szorulni fog mivel az egész hiba forrása a tengelynél beázás. NE üssük kalapáccsal mert széttörik a műanyag ház. Helyette csavarjuk a lapát helyére vissza az anyát, és dugókulccsal forgassuk jobbra-balra ameddig lehet és nyomjuk befele közben. Elég nehezen jött ki nekem. A ház lapát felőli végén van egy műanyag dugó és egy gumigyűrű, ez alkotja a szigetelést.

Tisztítsunk le minden alkatrészt, a tengely fém perselyét a műanyag házban is gondosan töröljük ki Próbáljuk bele a tengelyt, könnyen kell járnia .Szilikonzsír mehet ide is., zsírozzuk be(fülpiszkálóval jól el lehet érni). A műanyag házban a persely külső végét, ahova a tömítés és a lezáró megy, valami kemény zsírral kenjük be, pl szilorett B-vel, majd csúsztassuk vissza a tengelyt a helyére, ezután tegyük a gumigyűrűt és a lezárót vissza.

Szereljük össze a motort és próbáljuk ki, ha rendesen működik pótoljuk a lefúrt szegecseket csavarokkal és rakjuk össze az egészet.

Magasnyomású mosóval mosásnál kerüljük ezt a részt, nehogy megint így járjunk.