5 ajtós
Ha esetleg szakadás vizsgálattal kiderül, hogy a kapcsoló működik akkor érdemes megnézni a vezetékeket.
A vezetéken lógó csatlakozó belseje lehet még szétrohadva.
Megoldás: Mikrokapcsoló csatlakozója félig levág, érintkezők megtisztítva, ónnal befuttatva. Az érintkezőkre, mivel réz, könnyen lehet forrasztani vezetéket. Meleg takonnyal a forrasztás megvédhető. Egy csokival a csatlakozást ki lehet váltani és ez az ajtó belsejében védve van. A kapcsoló életre kelt.
A tanulság, hogy a mikrokapcsoló cseréje valószínűleg csak időlegesen oldja meg a problémát, mert a vezetékek csatlakozása a valószínűbb probléma és a csatlakozó széthúzásával egy darabig lesz kontakt. A gyári mikrokapcsoló vízálló kialakítású és ezért nem is nagyon hibásodhat meg, vagy ázhat be. Megspórolható 10e Ft vagy egy nem odavaló mikrókapcsoló belebuherálása.
Jelenség a következő:
Általában téli hidegben jön elő, zár állandóan kinyitott, nem maradt csukva, nem kattant be. Ajtó zárásakor, vagy nyitásakor, esetleg "bármikor", kisebb mozgásra a hátsó ajtó retesze elenged és az ajtó nyithatóvá válik.
Mi lehet ilyenkor a probléma?
Befagyott,elkoszolódott vagy tönkrement a mikrokapcsolód. Ezekből az utóbbi a szívás, az első kettő orvosolható. Leggyakrabban a mikrokapcsolót nyomó műanyag lap elfáradása, leragadása miatt lehet, nekem még a csatlakozó saruk is összeoxidálódtak, így állandóan rövidre zárt és nyitotta a szerkezetet. Ki kell szedni a helyéről, tisztogatás, kis szivacsdarab és hamar megoldódik:
Első lehetőség:
Kinyitod a csomagtartót, lekapod a borítást 10-es kulcsal kicsavarod a csavarokat,kiszeded az egész szerkezetet trox csavarok ki mikrokapcsoló kivesz előtte van egy szivacs-szerű valami. Kitakarítasz mindent és fülelsz, hogy hallasz-e kattogást ha kattog akkor kész is vagy ha nem kattog akkor csere. :(
Bejut a víz oda és az a kis szivacs akadályozza meg. Két dolog lehet vagy kicseréled a szivacsot vagy egy nylonzacskóbol vágsz oda egy darabot.
Összeszereled, működik, öröm és bódottág,
De ha nem akkor szétkapod megint.
Második lehetőség:
wdriver elkisér a probléma megoldásáig.
Nyissuk ki a csomagtér tetőt, alulról felnézve találunk kettő darab torx csavart a lecsukást segítő nyílásokban ezeket csavarjuk ki.
A műanyag burkolatot már csak patentok fogják, ezeket óvatosan elkezdhetjük kipattintgatni, az illesztésnél vigyázzunk hogy az oldalsó elemekkel együtt jöjjön mert ezek itt találkoznak és egymásba vannak tolva
Ilyenek a patentok
A műanyag burkolaton túlvagyunk, előtűnik a nyitóegység. 10-es kulccsal a két tartóanyát leszedjük és felfelé ki tudjuk nyomni az egységet.
Látható a mikrokapcsoló a nyomólap alatt, ( kiszedésnél vigyázzunk, mert a füllek törnek) ezt ellenőrizzük működik-e, kattognia kell ha jó, ellenkező esetben tisztításra van szüksége maga a kapcsoló 200-500 között mozog, így ha ezzel van gond érdemes csak a mikrókapcsolót kicserélni, így jó pár ezrest megsporolhatsz.
Bunny fórumozó ötlete alapján én is két kis szivacsdarabot toltam be a nyomólap alá ezek segítenek eltartani, így ismét rendesen működik a mikrokapcsoló,
Nem fog később sem kiesni mert befelé néz és alulról zárt lesz
Ezek után akár össze is rakhatjuk, de ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, a kétvezetékes csatlakozóját a középen lévő fül benyomásával egyidejűleg húzzuk ki,
Az esetlegesen oxidálódott sarukat, közöket és magát a csatlakozót is tisztítsuk meg egy vékony tűvel, fújjuk meg tisztító spray-el, és wd40-el
Visszaszerelhetjük a helyére, a két csavart 10-es kulccsal érzéssel meghúzzuk, csatlakozó rá, majd próba.
Itt jegyzem meg, hogy magát a zárszerkezetet is ellenőrizhetjük - bár ez zártabb, így nem lehet sok baja, egyszerű szétkapni, ezt alulról két torx csavar fogja, majd be lehet nyomni a kasztni felé,
A jobboldalán felül lévő csatlakozót kihúzva majd egy asztalon két mini torx csavarral a tetején szétszedhető, óvatosan fektetve tegyük ezt meg, én befújtam enyhén wd40-nel és raktam is össze mert nem láttam hibát - szép tiszta volt, ugyanez jár a csatlakozónak és rakható össze,
Ha minden jól működik és kiörűltük magunkat, még vissza kell rakni a burkolatot, oldalt kezdjük az illesztéssel és toljuk össze a két műanyagot
Ezután jöhet a pattintgatás, nézzük be a patentek helyeit és nyomjuk a helyükre
Még a két torx csavar alulról és kész is
Utolsó ellenőrzést tegyük meg központi zárral is, ilyenkor a mikrokapcsolót nyomkodva természetesen nem szabad kinyílnia.