Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2017-07-23, 1:33 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Hátsó ajtó kapcsoló javítás
5 ajtós

Ha esetleg szakadás vizsgálattal kiderül, hogy a kapcsoló működik akkor érdemes megnézni a vezetékeket. 

A vezetéken lógó csatlakozó belseje lehet még szétrohadva.  

Megoldás: Mikrokapcsoló csatlakozója félig levág, érintkezők megtisztítva, ónnal befuttatva.  Az érintkezőkre, mivel réz, könnyen lehet forrasztani vezetéket. Meleg takonnyal a forrasztás megvédhető.  Egy csokival a csatlakozást ki lehet váltani és ez az ajtó belsejében védve van.  A kapcsoló életre kelt. 

A tanulság, hogy a mikrokapcsoló cseréje valószínűleg csak időlegesen oldja meg a problémát, mert a vezetékek csatlakozása a valószínűbb probléma és a csatlakozó széthúzásával egy darabig lesz kontakt.  A gyári mikrokapcsoló vízálló kialakítású és ezért nem is nagyon hibásodhat meg, vagy ázhat be.  Megspórolható 10e Ft vagy egy nem odavaló mikrókapcsoló belebuherálása.

 

Jelenség a következő:

Általában téli hidegben jön elő, zár állandóan kinyitott, nem maradt csukva, nem kattant be. Ajtó zárásakor, vagy nyitásakor, esetleg "bármikor", kisebb mozgásra a hátsó ajtó retesze elenged és az ajtó nyithatóvá válik.

 


Mi lehet ilyenkor a probléma?

Befagyott,elkoszolódott vagy tönkrement a mikrokapcsolód. Ezekből az utóbbi a szívás, az első kettő orvosolható. Leggyakrabban a mikrokapcsolót nyomó műanyag lap elfáradása, leragadása miatt lehet, nekem még a csatlakozó saruk is összeoxidálódtak, így állandóan rövidre zárt és nyitotta a szerkezetet. Ki kell szedni a helyéről, tisztogatás, kis szivacsdarab és hamar megoldódik:

Első lehetőség:

Kinyitod a csomagtartót, lekapod a borítást 10-es kulcsal kicsavarod a csavarokat,kiszeded az egész szerkezetet trox csavarok ki mikrokapcsoló kivesz előtte van egy szivacs-szerű valami. Kitakarítasz mindent és fülelsz, hogy hallasz-e kattogást ha kattog akkor kész is vagy ha nem kattog akkor csere. :(

Bejut a víz oda és az a kis szivacs akadályozza meg. Két dolog lehet vagy kicseréled a szivacsot vagy egy nylonzacskóbol vágsz oda egy darabot.

Összeszereled, működik, öröm és bódottág,

De ha nem akkor szétkapod megint.

Második lehetőség:

 wdriver elkisér a probléma megoldásáig.

 Nyissuk ki a csomagtér tetőt, alulról felnézve találunk kettő darab torx csavart a lecsukást segítő nyílásokban ezeket csavarjuk ki.


 A műanyag burkolatot már csak patentok fogják, ezeket óvatosan elkezdhetjük kipattintgatni, az illesztésnél vigyázzunk hogy az oldalsó elemekkel együtt jöjjön mert ezek itt találkoznak és egymásba vannak tolva

 Ilyenek a patentok

A műanyag burkolaton túlvagyunk, előtűnik a nyitóegység. 10-es kulccsal a két tartóanyát leszedjük és felfelé ki tudjuk nyomni az egységet.

 

 Látható a mikrokapcsoló a nyomólap alatt, ( kiszedésnél vigyázzunk, mert a füllek törnek) ezt ellenőrizzük működik-e, kattognia kell ha jó, ellenkező esetben tisztításra van szüksége maga a kapcsoló 200-500 között mozog, így ha ezzel van gond érdemes csak a mikrókapcsolót kicserélni, így jó pár ezrest megsporolhatsz.

Bunny fórumozó ötlete alapján én is két kis szivacsdarabot toltam be a nyomólap alá ezek segítenek eltartani, így ismét rendesen működik a mikrokapcsoló,

 Nem fog később sem kiesni mert befelé néz és alulról zárt lesz

 

Ezek után akár össze is rakhatjuk, de ha biztosak akarunk lenni a dolgunkban, a kétvezetékes csatlakozóját a középen lévő fül benyomásával egyidejűleg húzzuk ki,

 
Az oxidálódás miatt is összezárhat a két érintkezés, így is állandóan nyitást érzékel és nem marad csukva a zárszerkezet +hz13-14 kép
 

 Az esetlegesen oxidálódott sarukat, közöket és magát a csatlakozót is tisztítsuk meg egy vékony tűvel, fújjuk meg tisztító spray-el, és wd40-el

 

 Visszaszerelhetjük a helyére, a két csavart 10-es kulccsal érzéssel meghúzzuk, csatlakozó rá, majd próba.

 

Itt jegyzem meg, hogy magát a zárszerkezetet is ellenőrizhetjük - bár ez zártabb, így nem lehet sok baja, egyszerű szétkapni, ezt alulról két torx csavar fogja, majd be lehet nyomni a kasztni felé,

 

A jobboldalán felül lévő csatlakozót kihúzva majd egy asztalon két mini torx csavarral a tetején szétszedhető, óvatosan fektetve tegyük ezt meg, én befújtam enyhén wd40-nel és raktam is össze mert nem láttam hibát - szép tiszta volt, ugyanez jár a csatlakozónak és rakható össze,

 

Ha minden jól működik és kiörűltük magunkat, még vissza kell rakni a burkolatot, oldalt kezdjük az illesztéssel és toljuk össze a két műanyagot

 

 Ezután jöhet a pattintgatás, nézzük be a patentek helyeit és nyomjuk a helyükre

 

 Még a két torx csavar alulról és kész is

 

Utolsó ellenőrzést tegyük meg központi zárral is, ilyenkor a mikrokapcsolót nyomkodva természetesen nem szabad kinyílnia.