Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2017-09-24, 0:35 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Szeptember 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Hátsó DRL kialakítása,
tolatolámpa (rükverc), vagy
ködlámpa kialakítása


Aki még nem vette észre annak elárulom, hogy a rükverc (tolató) lámpa sajnos igen kevés fényt biztosít a vezetőnek este tolatáskor.

Furának hangzik, de nem hülyeség. Gondolj bele, mennyi fényt biztosít neked a tolató lámpa esti sötétségben! Jóformán semmit. Hányszor gondolkodtál el azon, hogy hogyan lehetne megoldani ezt?! Hát mi agyaltunk egyet és a tömérdek ötlet közül kiderült, hogy már valaki megoldotta ezt a problémát.

Van több lehetőség is a megoldásra:


1. megoldás: Bal oldali lámpa test cseréje, kb 15-18 eFt, vezetékéléssel nem kell foglalkozni, mert az biztosítva van alapból, de hiányzik a ködlámpa, melynek lennie kell. Ilyenkor a 2 megoldást is alkalmazni kell, de abban ledet KELL cserélni. Egyszerű az is.


2. megoldás: Hátulra egy DRL-t vagy más néven skandináv fényt, vagy még így ismerheted nappali fény felrakása.


3. megoldás: A vonóhorog helyének kihasználása


1. megoldás: 

Érdemes megnézni, hogy milyen burák vannak fent, mert a következő történt velem.

Kivettem a bal oldali burát, hogy megkeressem a + és - szálakat.

Sikerült, mármint azt hittem. Csatit lehúztam és összekötöttem a DRL-el, hogy lássam jót találtam-e el. Kapcsolom a rükvercet, de nem világít  bakker kilőttem a biztit.

Nézem a bizti táblát, de nem tudtam melyik az, így számítógép bekapcsoltam, használati leírás elővettem, első körben nem találtam mert nem rendeztem őket még. Majd az egyik oldalon láttam meg, hogy a rükverc lámba a jobb oldalon van 21w-os. Én meg a bal oldalt szedtem szét.

Ennyire nem nézhettem el. Megnézem a két lámpaburát és lám csodát nem év vagyok dinnye.

Az elődöm lecserélte a bal oldalit angolra, vagy csak ilyet kapott olcsón.



Az angol és európai változatban ugyanazok a vezeték kötegek vannak, így csak két erett kell felcserélni.

A vezetékek cseréje tök egyszerű, a kék takaró műanyagot lepattintod, és egy vékony valamivel (órás csavarhuzó) benyúlsz és kihúzod az érintkezőket.

Ha kész vagy, minden mehet vissza a helyére és már ok is.


Most viszont így ködlámpám nincs, mondjuk eddig észre sem vettem, hogy eddig fehéren világított  mert mikor mentem akkor hátul nem láttam az oroszlánom. A második megoldásban leírom, hogyan lehet Fehér DRL-ből ködlámpát csinálni.


2. megoldás: 


Azon gondolkodtam, hogy a lökösnél a fekete burkolat környékére berakom a "ködlámpának" átkeresztelt DRL. Viszont ahhoz vagdosni kell a fekete csíkot, illetve elötte ki kell cserélni a LED-ket nagyobb piros fényerejűre kb 800 Ft/16db extra fényű víztiszta piros 5mm-es LED.


A DRL-t 3500,- Ft-ért vettem a vaterán.

 


Jelenleg 5 mm-es LED-ek vannak benne.

Mint látható elég egyszerű áramkör. A fehér víztiszta LED-ek cseréjéhez egy forrasztó páka és némi forrasztó ón és 16 db piros víztiszta extra fényű LED kell. Bekötésnél a +- bekötésre ügyelni kell.


Piros extra fényű LED-re cserélve.



Felszerelés egyszerű. Bekötéssel egy kicsit játszani kell, sajnos nem csináltam róla képet, de csak a csatlakozót kell követni melyik a föld és melyik a számunkra szükséges másik csatlakozó. Én a lámpaburánan a "vezetékelésre" forrasztottam a DRL vezetékeket. 

Rükverc (tolató) lámpához a dupla zöld vezeték kell, a ködlámpához meg a barna (2. és 3. kép).


Rükverc lámpaként így néz ki. Igen jól sikerül,

ha belegondolok, hogy extra fényű fehár LED-ket raktam volna bele milyen fénye lett volna



Ködlámpa módban extra pirossal.


készítette: Őrmi





3. megoldás:

Ötletként kerrült felvetésre a fórumon, majd kiderült, hogy már meg is csinálta egyik tagunk. A vonószemet takaró műanyag helyére kellene berakni és így csak egy lyukat kell csinálni a másik oldalra. 

tthom:
A vonóhorog takaró mögött acél van, én oda tekertem bele egy megfelelő méretű csavart, azon ül a LED, így a hűtés biztosítva. Ha meg olyan helyzet adódik, akkor kupak letép, csavar kiteker és mehet a rendes vonóhorog be. Mondjuk utána ismét újra kell alkotni a burkolatot, de ha kell, hát kell.


hátulsó kép

A LED burkolattal

Csavar + 10W SSC P7 LED

Bekötés

áramgenerátor

Remélem tthomtól majd később kapunk videó anyagot és kapcsolási rajzot az áramgenerátorhoz.