« Szeptember 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Aki még nem vette észre annak elárulom, hogy a rükverc (tolató) lámpa sajnos igen kevés fényt biztosít a vezetőnek este tolatáskor.
Furának hangzik, de nem hülyeség. Gondolj bele, mennyi fényt biztosít neked a tolató lámpa esti sötétségben! Jóformán semmit. Hányszor gondolkodtál el azon, hogy hogyan lehetne megoldani ezt?! Hát mi agyaltunk egyet és a tömérdek ötlet közül kiderült, hogy már valaki megoldotta ezt a problémát.
Van több lehetőség is a megoldásra:
1. megoldás: Bal oldali lámpa test cseréje, kb 15-18 eFt, vezetékéléssel nem kell foglalkozni, mert az biztosítva van alapból, de hiányzik a ködlámpa, melynek lennie kell. Ilyenkor a 2 megoldást is alkalmazni kell, de abban ledet KELL cserélni. Egyszerű az is.
2. megoldás: Hátulra egy DRL-t vagy más néven skandináv fényt, vagy még így ismerheted nappali fény felrakása.
3. megoldás: A vonóhorog helyének kihasználása
1. megoldás:
Érdemes megnézni, hogy milyen burák vannak fent, mert a következő történt velem.
Kivettem a bal oldali burát, hogy megkeressem a + és - szálakat.
Sikerült, mármint azt hittem. Csatit lehúztam és összekötöttem a DRL-el, hogy lássam jót találtam-e el. Kapcsolom a rükvercet, de nem világít bakker kilőttem a biztit.
Nézem a bizti táblát, de nem tudtam melyik az, így számítógép bekapcsoltam, használati leírás elővettem, első körben nem találtam mert nem rendeztem őket még. Majd az egyik oldalon láttam meg, hogy a rükverc lámba a jobb oldalon van 21w-os. Én meg a bal oldalt szedtem szét.
Ennyire nem nézhettem el. Megnézem a két lámpaburát és lám csodát nem év vagyok dinnye.
Az elődöm lecserélte a bal oldalit angolra, vagy csak ilyet kapott olcsón.
Az angol és európai változatban ugyanazok a vezeték kötegek vannak, így csak két erett kell felcserélni.
A vezetékek cseréje tök egyszerű, a kék takaró műanyagot lepattintod, és egy vékony valamivel (órás csavarhuzó) benyúlsz és kihúzod az érintkezőket.
Ha kész vagy, minden mehet vissza a helyére és már ok is.
Most viszont így ködlámpám nincs, mondjuk eddig észre sem vettem, hogy eddig fehéren világított mert mikor mentem akkor hátul nem láttam az oroszlánom. A második megoldásban leírom, hogyan lehet Fehér DRL-ből ködlámpát csinálni.
2. megoldás:
Azon gondolkodtam, hogy a lökösnél a fekete burkolat környékére berakom a "ködlámpának" átkeresztelt DRL. Viszont ahhoz vagdosni kell a fekete csíkot, illetve elötte ki kell cserélni a LED-ket nagyobb piros fényerejűre kb 800 Ft/16db extra fényű víztiszta piros 5mm-es LED.
A DRL-t 3500,- Ft-ért vettem a vaterán.
Jelenleg 5 mm-es LED-ek vannak benne.
Mint látható elég egyszerű áramkör. A fehér víztiszta LED-ek cseréjéhez egy forrasztó páka és némi forrasztó ón és 16 db piros víztiszta extra fényű LED kell. Bekötésnél a +- bekötésre ügyelni kell.
Piros extra fényű LED-re cserélve.
Felszerelés egyszerű. Bekötéssel egy kicsit játszani kell, sajnos nem csináltam róla képet, de csak a csatlakozót kell követni melyik a föld és melyik a számunkra szükséges másik csatlakozó. Én a lámpaburánan a "vezetékelésre" forrasztottam a DRL vezetékeket.
Rükverc (tolató) lámpához a dupla zöld vezeték kell, a ködlámpához meg a barna (2. és 3. kép).
Rükverc lámpaként így néz ki. Igen jól sikerül,
ha belegondolok, hogy extra fényű fehár LED-ket raktam volna bele milyen fénye lett volna
Ködlámpa módban extra pirossal.
készítette: Őrmi
3. megoldás:
tthom:
A vonóhorog takaró mögött acél van, én oda tekertem bele egy megfelelő méretű csavart, azon ül a LED, így a hűtés biztosítva. Ha meg olyan helyzet adódik, akkor kupak letép, csavar kiteker és mehet a rendes vonóhorog be. Mondjuk utána ismét újra kell alkotni a burkolatot, de ha kell, hát kell.
A LED burkolattal
Bekötés
áramgenerátor