Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2017-07-23, 1:36 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Hátsó féktárcsa csere


Javasolt márka Brembo de a más változatok is szóba jöhet, függően attól, hogy ki mennyit megy, milyen vastag a pénztárca, stb.

Figyelem, csak párosával cserélünk féktárcsákat (jobb és bal oldal), illetve fékpofákat.
Ez alapszabály.


Folyamat leírását köszönöm Wdriver-nek, (kiegészítés: NHF307SW):

 

Elöljáróban annyit, hogy a fékbetét vastagságot szemrevételezéssel is lehet ellenőrizni, szemmel láthatóan majdnem teljesen lekopott, mindenképp csere.

 

 

A tárcsán látható ha nagy„válla” van, méréséhez pedig a váll miatt segítségünkre lehet pl. 2db kis imbusz fej, amik egyformán ha pl.6mm-esek - ezekkel együtt kétoldalra téve tudjuk mérni tolómérővel a vastagságot, majd a 2x6=12mm-t levonva megkapjuk az értéket.

 

 

  Kerékcsavart meglazítjuk, váltó 1-es fokozat (kézifék marad kiengedve), első kerekeknél kiékel, autó felemel, alábakol és jöhet le a kerék.
 

A motortérben a fékfolyadék tartályt kinyitjuk, alárakunk egy rongyot, mert előfordulhat hogy majd a dugattyú visszatekerésekor feláramló folyadék kijön. Ezért javasolt némi fékolajat leszívni a folyamat elött majd utána a min és max közötti színtre tölteni.


 A féknyereg tartócsavarjait belül 15-össel megfogva, majd kívül 13-as kulccsal meglazítva tudjuk kivenni.

 

 A féknyerget ezután levehetjük 


Ajánlom a fékdugattyú visszatekerésével kezdeni, mert ha ez nem megy ne is folytassuk. A fékdugattyút nyomni és jobbra csavarni is kell, -a porvédő gumira vigyázva-míg alaphelyzetbe visszakerül, hogy majd az új betétek beférjenek. Ehhez én laposfogót használtam, de ajánlott az előző cikkben bemutatott célszerszám használata.

 

Tárcsacseréhez le kell vennünk a féknyeregtartó vasat is, ezt 2db 50es torx csavar tartja hátulról.

 

-          Jöhet a tárcsát fogó kis torx csavar kifelé.

 

-          Tárcsa leütése egy nagykalapáccsal történhet – a kerékcsavarok helyénél lehet megütni amíg magától le nem esik. Van mikor érdemes hátúlról a leszerelt féknyereg helyén megütni.

 

 Mostmár látjuk a különbséget. A féktárcsát a felhelyez elött nézzükmeg, javasolt letörölgetni az új tárcsát (vékony "zsírréteg" volt rajta, gondolom konzerválás), és a művelet végén lemosni az egészet féktisztítóval.

 

Megtisztítjuk az alkatrészeket, drótkefével az új tárcsa felfekvési pontjait, mehet fel a tárcsa a kis torx-szal rögzítve.
 

Mehet vissza a féknyeregtartó vas hátulról a 2db nagy torx csavarral.

 

 Jöhetnek az új betétek, de előtte a csúszkalemezeket megcsiszoljuk, nagyon vékonyan be is lehet zsírozni.

 
Az új betéteken öntapadó réteg van, ennek lehúzzuk a védőpapírját, ez fogja majd a dugattyút hogy ne forogjon el miközben utána állítódik, ahogy kopik a fék. Sajnos nincs minden betéten öntapadós réteg.A Brembo betéteken csak "puha hátoldal" van.
 
 

Következik a féknyereg, itt arra kell figyelni, hogy a fékbetétek tetején lévő fémrugók belül maradjanak és a nyereg alatt legyenek, ezek nyomják a helyükre a betétet.

 

Mehet vissza a két tartó csavar, amiből rendszerint az új fékbetétekhez újat adnak. Ezt ismét belül a 15ös kulccsal megtartjuk és a 13-assal meghúzzuk. A megbontott csavarokat menetrögzítővel (közepes, oldható, kék) biztosítottam, mégiscsak fékről beszélünk.

 

 Így kell kinéznie

  Végül mindent leellenőrzünk, minden a helyén, rápumpálunk a fékpedálra, hogy felkeményedjen és még egyszer átnézzük, megmozgatjuk a tárcsát, ellenőrizzük a fékfolyadék szintet és ha rendben van, mehet fel a kerék, autó le
 

-          Ha túlcsordult a fékfolyadék, egy fecskendővel kiszippantva állítsuk be a max. jelzésig a szintet.

 

 Fontos tudni, hogy az új fékek nem fognak jól, ideértve a kéziféket is(!) be kell kopniuk. Ehhez egy városi 50 km megtétele elegendő lesz, de célszerű egy egyenes nem forgalmas szakaszon kipróbálnunk, és jobb lábbal gázt adva – közben ballal enyhén fékezve kissé „megvasalni”, így az első összekopás elindul és a kosz is lejön róla. Továbbiakban óvatosabban vezessünk majd bekopik akkor lesz tökéletes.

 Az új tárcsa 249mm átmérőjű, 9mm vastag. A minimum vastagság 7mm.