« Július 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
![](/hatso_fektarcsa/fektarcsafektarcsa_bs_peugeot-440_3107_00.jpg)
Javasolt márka Brembo de a más változatok is szóba jöhet, függően attól, hogy ki mennyit megy, milyen vastag a pénztárca, stb.
Figyelem, csak párosával cserélünk féktárcsákat (jobb és bal oldal), illetve fékpofákat.
Ez alapszabály.
Folyamat leírását köszönöm Wdriver-nek, (kiegészítés: NHF307SW):
![](/hatso_fektarcsa/hf001.jpg)
A tárcsán látható ha nagy„válla” van, méréséhez pedig a váll miatt segítségünkre lehet pl. 2db kis imbusz fej, amik egyformán ha pl.6mm-esek - ezekkel együtt kétoldalra téve tudjuk mérni tolómérővel a vastagságot, majd a 2x6=12mm-t levonva megkapjuk az értéket.
A motortérben a fékfolyadék tartályt kinyitjuk, alárakunk egy rongyot, mert előfordulhat hogy majd a dugattyú visszatekerésekor feláramló folyadék kijön. Ezért javasolt némi fékolajat leszívni a folyamat elött majd utána a min és max közötti színtre tölteni.
![](/hatso_fektarcsa/hf02.jpg)
![](/hatso_fektarcsa/hf03.jpg)
A féknyereg tartócsavarjait belül 15-össel megfogva, majd kívül 13-as kulccsal meglazítva tudjuk kivenni.
A féknyerget ezután levehetjük
![](/hatso_fektarcsa/hf05.jpg)
![](/hatso_fektarcsa/hf06.jpg)
Ajánlom a fékdugattyú visszatekerésével kezdeni, mert ha ez nem megy ne is folytassuk. A fékdugattyút nyomni és jobbra csavarni is kell, -a porvédő gumira vigyázva-míg alaphelyzetbe visszakerül, hogy majd az új betétek beférjenek. Ehhez én laposfogót használtam, de ajánlott az előző cikkben bemutatott célszerszám használata.
![](/hatso_fektarcsa/hf07.jpg)
![](/hatso_fektarcsa/hf08.jpg)
Tárcsacseréhez le kell vennünk a féknyeregtartó vasat is, ezt 2db 50es torx csavar tartja hátulról.
![](/hatso_fektarcsa/hf09.jpg)
![](/hatso_fektarcsa/hf10.jpg)
- Jöhet a tárcsát fogó kis torx csavar kifelé.
![](/hatso_fektarcsa/hf11.jpg)
- Tárcsa leütése egy nagykalapáccsal történhet – a kerékcsavarok helyénél lehet megütni amíg magától le nem esik. Van mikor érdemes hátúlról a leszerelt féknyereg helyén megütni.
![](/hatso_fektarcsa/hf12.jpg)
Mostmár látjuk a különbséget. A féktárcsát a felhelyez elött nézzükmeg, javasolt letörölgetni az új tárcsát (vékony "zsírréteg" volt rajta, gondolom konzerválás), és a művelet végén lemosni az egészet féktisztítóval.
![](/hatso_fektarcsa/hf07.jpg)
Mehet vissza a féknyeregtartó vas hátulról a 2db nagy torx csavarral.
![](/hatso_fektarcsa/hf13.jpg)
![](/hatso_fektarcsa/hf14.jpg)
Jöhetnek az új betétek, de előtte a csúszkalemezeket megcsiszoljuk, nagyon vékonyan be is lehet zsírozni.
![](/hatso_fektarcsa/hf15.jpg)
![](/hatso_fektarcsa/hf16.jpg)
Következik a féknyereg, itt arra kell figyelni, hogy a fékbetétek tetején lévő fémrugók belül maradjanak és a nyereg alatt legyenek, ezek nyomják a helyükre a betétet.
![](/hatso_fektarcsa/hf17.jpg)
Mehet vissza a két tartó csavar, amiből rendszerint az új fékbetétekhez újat adnak. Ezt ismét belül a 15ös kulccsal megtartjuk és a 13-assal meghúzzuk. A megbontott csavarokat menetrögzítővel (közepes, oldható, kék) biztosítottam, mégiscsak fékről beszélünk.
![](/hatso_fektarcsa/hf18.jpg)
Így kell kinéznie
![](/hatso_fektarcsa/hf19.jpg)
- Ha túlcsordult a fékfolyadék, egy fecskendővel kiszippantva állítsuk be a max. jelzésig a szintet.
Fontos tudni, hogy az új fékek nem fognak jól, ideértve a kéziféket is(!) be kell kopniuk. Ehhez egy városi 50 km megtétele elegendő lesz, de célszerű egy egyenes nem forgalmas szakaszon kipróbálnunk, és jobb lábbal gázt adva – közben ballal enyhén fékezve kissé „megvasalni”, így az első összekopás elindul és a kosz is lejön róla. Továbbiakban óvatosabban vezessünk majd bekopik akkor lesz tökéletes.