Nyitólap Regisztráció RSS Szerda, 2017-09-20, 7:16 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Szeptember 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Folytatás...

307 2.0 hdi 107le, 2002

bocios2 fórumtársunkkal esett meg az alábbi probléma.

Jelenség:

Időnként fulladozik a motor majd a fordulatszám 1000-2000 között fel-alá mászkál mintha nyomogatnám a gázpedált, de valójában nem is reagál a gázpedál nyomásra, vagy csak alig. Ekkor be is dobja a hibajelzéseket. E közben le akar fulladni és ezért elindulni is nehéz max padlógázon, de közben nagyon fulladozik és rángat. Majd ez egy csapásra elmúlik, mondjuk kikapcsolt klímával, és minden rendben megy tovább. Van, hogy több száz kilométeren át nincs gond. Volt mikor hiába kapcsolgattam ki-be a klímát akkor is csinálta. Azt vettem még észre, hogy hideg motornál nem csinálja, csak ha bemelegszik, de akkor minden előjel nélkül jön a probléma. Autópályás tempónál is simán le akar fulladni es akkorát ugrik, hogy na, aztán nyomok neki egy gázt es helyrejön, egy darabig majd minden kezdődik előröl. 

hibatároló

A képen látható hibákat lehet kiolvasni a tárolóból. (elektromos probléma, jeladók, klíma, stb.) majd magától elmúlik es sokáig nincs is semmi gond. A motor előtte is, utána is rendben van, ahogy minden más is.

                Nem tudtam mihez kötni a problémát, legutóbb a motortéri biztosíték tábla lett cserélve mert elment a világítás ami azóta rendben van. Van, hogy bekapcsolom a klímát és már jön a gond, de nem feltétlenül.

 

Sikerült megtalálni a probléma forrását.

Lebontva a gázolajszűrőt lehet hozzáférni a képen lévő üzemanyag nyomásszenzorhoz, ahol több probléma is volt.

A vezetékek egy idő után kidörzsölődnek a gyárilag nem megfelelő elhelyezés miatt. Nálam is ez volt a probléma.

 

A csatlakozóból kivezetett 3db vezetek ki voltak dörzsölődve így testhez is értek es zárlat is volt.

Miután ezt vissza akartunk csatlakoztatni a motortérbe, akkor vettük észre, hogy amihez csatlakozik ott le is van szakadva egy vezetek. 

Ezt javítani mar nehezebb volt, főleg mert a gázolajszűrőnél ami az évek alatt ki-kijött gázolaj eléggé kikezdte es több helyen is sérült a vezetek.

A javítás után ezeket máshol vezettük vissza a motortérbe es máshogy lett rögzítve, vélhetően jobb helyen ahol tovább bírja meg. Ezzel a motorelektronikai problémák megszűntek.

Szükségmegoldásként egy angol fórum javasolja, hogy huzzuk le a csatlakozót, így megszünik a motor rángatása, persze a hibaüzenet megmarad. Nem próbáltam ki ezt a megoldást.