Autó klíma rendszerével kapcsolatos
jó tanácsok.
Ez is egy megoldás
Peugeot 307-be szerelt klíma fejegységek
Manuális, I. generációs, II. generációs Klíma vezérlők
Van aki szereti, van aki egészségügyi probléma miatt vásárolt olyat és van aki azért, mert majd később jobb pénzért (extraként) el tudja adni.
A lényeg mindegyikben, hogy nem csak az, hogy a kocsiban legyen, valamint a hirdetési oldalon legyen kipipálva a rubrika, hanem, hogy működjön és biztosítsa azt a kellemes közérzetet vezetés közben amire a meleg napokban szükség van.
Ehhez viszont jó pár szabályt be kell tartani.
Nem fontossági sorrendben:
1. Időközönként kapcsold be a klímádat.
Ez nem azokra vonatkozik akiknek jóformán "direktbe van kötve" a motor indításával, tehát folyamatosan használják, hanem azokra, mint amilyen én is voltam, de megtértem Ádibébinek köszönhetően. (Köszike, a család is örül neki néha).
Miért, mert fontos, hogy havonta legalább egyszer (télen is) bekapcsoljuk a rendszert, hiszen a kompresszor (a rendszer lelke) kenését speciális kenőanyag végzi, amit maga a kompresszor keringet. Ez hogy van? Kérdezné egyesek. A Klíma gáz tartalmazza a kenőanyagot. (Biluxzsolt) Amennyiben ezt nem tesszük, a kompresszorban nincs első indításnál kenőanyag és kopás keletkezik, ami jelentősen csökkenti annak élettartamát.
2. Klíma gáz ellenőrzése, cseréje
A klímában lévő hűtőközeg ahogy mások jobban ismerik Klíma GÁZ mennyisége (térfogata) közel 20%-kal csökken éves szintén. Évente javasolt ellenőriztetni, de 2-3 évente cserélni, hogy megmaradjon a rendszer kenése. Nem nagy ár: 7-13 eFt közötti áron attól függően, hogy az ellenőrzés mellett kell-e tölteni, illetve szűrőket is cseréltetünk egyben, valamint antibakteriális kezelést is kapunk, vagy nem.
Hogy veszed észre? Tök egyszerű. a klíma bekapcsolása után egyre gyengébb lesz a hatásfok és az intenzitás, de figyelni kell, mert a kompresszorban komolyabb károk keletkezhetnek.
Klíma töltés árilag:
szili307 (2012.08.11)
A szerelő: Magony Gépjármű Klíma Szerviz (Orosháza ). Cím: Békés megye 5900 Orosháza, Bácska utca 63
Gáz ára: 1kg 10 000 Ft
Kocsi: Peugeot 307 1.6 Motor Szükséges gázmennyiség 585 gramm
Munkaköltség: 10.000 Ft
Idő: 20 perc
Mint utóbb kiderült a rendszerben csak 85 gramm gáz volt, amit leszívott a gép kitisztította és visszatöltötte, majd gázzal és olajjal meg UV adalékkal feltöltötte a rendszert a gyári értékre. Minden rendben van, most olyan mint egy fagyasztóláda. Mindent kinyomtatott a klímatöltő gép mennyi gáz volt benne, mennyi olaj, mennyit rakott bele (gázt, olajat, UV adalékot), rendszámmal dátummal fél év garanciával együtt.
A szerelő: Magony Gépjármű Klíma Szerviz (Orosháza ). Cím: Békés megye 5900 Orosháza, Bácska utca 63
Gáz ára: 1kg 10 000 Ft
Kocsi: Peugeot 307 1.6 Motor Szükséges gázmennyiség 585 gramm
Munkaköltség: 10.000 Ft
Idő: 20 perc
Mint utóbb kiderült a rendszerben csak 85 gramm gáz volt, amit leszívott a gép kitisztította és visszatöltötte, majd gázzal és olajjal meg UV adalékkal feltöltötte a rendszert a gyári értékre. Minden rendben van, most olyan mint egy fagyasztóláda. Mindent kinyomtatott a klímatöltő gép mennyi gáz volt benne, mennyi olaj, mennyit rakott bele (gázt, olajat, UV adalékot), rendszámmal dátummal fél év garanciával együtt.
d.jocov (2013.04.18.)
A szerelő: Nervus Rerum Bt. Vác, Deákvári főút 59. Telefon: 06 (27) 315-175 Fax: 06 (27) 315-175 Weblap: www.auto-klima.hu
40 gram volt benne, a 585 helyett, .............. még jó hogy nem hűtött, leszivatás, vákumozás, feltöltés,
Kocsi: 307 2.0 HDI 16V 136 Le 2005
Munkaköltség: 11.600 Ft (2014 évi) számlával.
3. Alkatrészek, csövek, tömítések cseréje.
Igen, sajnos időközönként szükséges. Ezt viszont nem igazán "sufnituning" lehetőség. kb. 8 év után a tömítések és a vezetékek is elöregszenek, ami fokozott hűtőközeg vesztéssel jár. Ezt szakszervizben, vagy az erre szakosodott szervizekben lehet könnyen és gyorsan kimérni majd orvosolni.
4.Szőrő berendezések cseréje:
Pollenszűrő cseréjét itt megnézheted. A szűrő berendezéseket melyek arra hivatottak, hogy port, polleneket, bacilusokat, vírusokat szűrjenek meg, „házilag” csak felületesen lehet megtisztítani. A gombák, melyek nagyon kellemetlen allergiás reakciókat váltanak ki (légúti megbetegedések, szem irritáció), az elpárologtatón telepednek meg.
A baktériumok jelenlétének egyik legbiztosabb jele, ha ázott kutyaszagot érzünk az autóban, de nem érdemes kockáztatni, mert a nem fertőtlenített klíma előbb – utóbb megbosszulja magát.
Az erre a célra kifejlesztett változatok igen elterjedtek. Klíma tisztító HAB és SPRAY
Spray vs hab (Totalcar)
Vannak akik a spray-re vannak akik a habra esküsznek. használatuk a dobozra van írva, így ide nem rakom be.
A kisebb részük meg a teljes takarítással értenek egyet, melyet lusta embereknek busás áron a szakszerviz biztosít.
5.Klímahűtő tisztítása
naveed
Ha megnézed a két hűtő (motor és klíma) közötti rést nem vagyok benne annyira biztos, hogy átlátsz rajta. Ne új járjál, mint ferike77 a 75379 bejegyzésénél látottak alapján
A lamellák között kosz van nem átjárhatóak, akkor az rontja a hatásfokot. A gáz nem tud lehűlni benne. Emiatt melegíti a vízhűtőt és nő a gáz nyomása is a rendszerben. Az elhanyagolt klímahűtőben megnőhet a nyomás annyira, hogy a klíma biztonsági szelepe elszáll és akkor a gáz is száll vele. Így már költségesebb a javítás is.
(A klímás oktatott ki a múltkor, nekem 3 barral volt nagyobb a nyomás a rendszerben, mint kellene.) A hűtőtakarítás megoldott minden problémát és azóta majd megfagyok a kocsiban. :)
(A klímás oktatott ki a múltkor, nekem 3 barral volt nagyobb a nyomás a rendszerben, mint kellene.) A hűtőtakarítás megoldott minden problémát és azóta majd megfagyok a kocsiban. :)
Ezzel kapcsolatos dokumentum, ha készen van akkor a fájlkatalógusban, vagy IDE fogom berakni.