Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
« Július 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Autó klíma rendszerével kapcsolatos
jó tanácsok.
![](http://peugeot307.ucoz.hu/klima/autoklima.jpg)
Ez is egy megoldás
Peugeot 307-be szerelt klíma fejegységek
![](/klima/manual.jpg)
![](/klima/klima_digit_I-gen.jpg)
![](/klima/klima_digit_II-gen.jpg)
Manuális, I. generációs, II. generációs Klíma vezérlők
Van aki szereti, van aki egészségügyi probléma miatt vásárolt olyat és van aki azért, mert majd később jobb pénzért (extraként) el tudja adni.
A lényeg mindegyikben, hogy nem csak az, hogy a kocsiban legyen, valamint a hirdetési oldalon legyen kipipálva a rubrika, hanem, hogy működjön és biztosítsa azt a kellemes közérzetet vezetés közben amire a meleg napokban szükség van.
Ehhez viszont jó pár szabályt be kell tartani.
Nem fontossági sorrendben:
1. Időközönként kapcsold be a klímádat.
Ez nem azokra vonatkozik akiknek jóformán "direktbe van kötve" a motor indításával, tehát folyamatosan használják, hanem azokra, mint amilyen én is voltam, de megtértem Ádibébinek köszönhetően. (Köszike, a család is örül neki néha).
Miért, mert fontos, hogy havonta legalább egyszer (télen is) bekapcsoljuk a rendszert, hiszen a kompresszor (a rendszer lelke) kenését speciális kenőanyag végzi, amit maga a kompresszor keringet. Ez hogy van? Kérdezné egyesek. A Klíma gáz tartalmazza a kenőanyagot. (Biluxzsolt) Amennyiben ezt nem tesszük, a kompresszorban nincs első indításnál kenőanyag és kopás keletkezik, ami jelentősen csökkenti annak élettartamát.
2. Klíma gáz ellenőrzése, cseréje
![](/klima/toltes.jpg)
A klímában lévő hűtőközeg ahogy mások jobban ismerik Klíma GÁZ mennyisége (térfogata) közel 20%-kal csökken éves szintén. Évente javasolt ellenőriztetni, de 2-3 évente cserélni, hogy megmaradjon a rendszer kenése. Nem nagy ár: 7-13 eFt közötti áron attól függően, hogy az ellenőrzés mellett kell-e tölteni, illetve szűrőket is cseréltetünk egyben, valamint antibakteriális kezelést is kapunk, vagy nem.
Hogy veszed észre? Tök egyszerű. a klíma bekapcsolása után egyre gyengébb lesz a hatásfok és az intenzitás, de figyelni kell, mert a kompresszorban komolyabb károk keletkezhetnek.
Klíma töltés árilag:
szili307 (2012.08.11)
A szerelő: Magony Gépjármű Klíma Szerviz (Orosháza ). Cím: Békés megye 5900 Orosháza, Bácska utca 63
Gáz ára: 1kg 10 000 Ft
Kocsi: Peugeot 307 1.6 Motor Szükséges gázmennyiség 585 gramm
Munkaköltség: 10.000 Ft
Idő: 20 perc
Mint utóbb kiderült a rendszerben csak 85 gramm gáz volt, amit leszívott a gép kitisztította és visszatöltötte, majd gázzal és olajjal meg UV adalékkal feltöltötte a rendszert a gyári értékre. Minden rendben van, most olyan mint egy fagyasztóláda. Mindent kinyomtatott a klímatöltő gép mennyi gáz volt benne, mennyi olaj, mennyit rakott bele (gázt, olajat, UV adalékot), rendszámmal dátummal fél év garanciával együtt.
A szerelő: Magony Gépjármű Klíma Szerviz (Orosháza ). Cím: Békés megye 5900 Orosháza, Bácska utca 63
Gáz ára: 1kg 10 000 Ft
Kocsi: Peugeot 307 1.6 Motor Szükséges gázmennyiség 585 gramm
Munkaköltség: 10.000 Ft
Idő: 20 perc
Mint utóbb kiderült a rendszerben csak 85 gramm gáz volt, amit leszívott a gép kitisztította és visszatöltötte, majd gázzal és olajjal meg UV adalékkal feltöltötte a rendszert a gyári értékre. Minden rendben van, most olyan mint egy fagyasztóláda. Mindent kinyomtatott a klímatöltő gép mennyi gáz volt benne, mennyi olaj, mennyit rakott bele (gázt, olajat, UV adalékot), rendszámmal dátummal fél év garanciával együtt.
d.jocov (2013.04.18.)
A szerelő: Nervus Rerum Bt. Vác, Deákvári főút 59. Telefon: 06 (27) 315-175 Fax: 06 (27) 315-175 Weblap: www.auto-klima.hu
40 gram volt benne, a 585 helyett, .............. még jó hogy nem hűtött, leszivatás, vákumozás, feltöltés,
Kocsi: 307 2.0 HDI 16V 136 Le 2005
Munkaköltség: 11.600 Ft (2014 évi) számlával.
3. Alkatrészek, csövek, tömítések cseréje.
Igen, sajnos időközönként szükséges. Ezt viszont nem igazán "sufnituning" lehetőség. kb. 8 év után a tömítések és a vezetékek is elöregszenek, ami fokozott hűtőközeg vesztéssel jár. Ezt szakszervizben, vagy az erre szakosodott szervizekben lehet könnyen és gyorsan kimérni majd orvosolni.
4.Szőrő berendezések cseréje:
![](http://peugeot307.ucoz.hu/klima/pollen_szuro1.jpg)
Pollenszűrő cseréjét itt megnézheted. A szűrő berendezéseket melyek arra hivatottak, hogy port, polleneket, bacilusokat, vírusokat szűrjenek meg, „házilag” csak felületesen lehet megtisztítani. A gombák, melyek nagyon kellemetlen allergiás reakciókat váltanak ki (légúti megbetegedések, szem irritáció), az elpárologtatón telepednek meg.
![](/klima/klima_bakterium.jpg)
A baktériumok jelenlétének egyik legbiztosabb jele, ha ázott kutyaszagot érzünk az autóban, de nem érdemes kockáztatni, mert a nem fertőtlenített klíma előbb – utóbb megbosszulja magát.
Az erre a célra kifejlesztett változatok igen elterjedtek. ![](/klima/klima_tisztito_hab.jpg)
![](/klima/klima_tisztito_spray.jpg)
Klíma tisztító HAB és SPRAY
Spray vs hab (Totalcar)
Vannak akik a spray-re vannak akik a habra esküsznek. használatuk a dobozra van írva, így ide nem rakom be.
A kisebb részük meg a teljes takarítással értenek egyet, melyet lusta embereknek busás áron a szakszerviz biztosít.
5.Klímahűtő tisztítása
naveed
Ha megnézed a két hűtő (motor és klíma) közötti rést nem vagyok benne annyira biztos, hogy átlátsz rajta. Ne új járjál, mint ferike77 a 75379 bejegyzésénél látottak alapján
A lamellák között kosz van nem átjárhatóak, akkor az rontja a hatásfokot. A gáz nem tud lehűlni benne. Emiatt melegíti a vízhűtőt és nő a gáz nyomása is a rendszerben. Az elhanyagolt klímahűtőben megnőhet a nyomás annyira, hogy a klíma biztonsági szelepe elszáll és akkor a gáz is száll vele. Így már költségesebb a javítás is.
(A klímás oktatott ki a múltkor, nekem 3 barral volt nagyobb a nyomás a rendszerben, mint kellene.) A hűtőtakarítás megoldott minden problémát és azóta majd megfagyok a kocsiban. :)
(A klímás oktatott ki a múltkor, nekem 3 barral volt nagyobb a nyomás a rendszerben, mint kellene.) A hűtőtakarítás megoldott minden problémát és azóta majd megfagyok a kocsiban. :)
Ezzel kapcsolatos dokumentum, ha készen van akkor a fájlkatalógusban, vagy IDE fogom berakni.