Nyitólap Regisztráció RSS Szerda, 2017-11-22, 6:10 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Klíma  ki- bekapcsol
 
Motor kiszedése lépésről lépésre. Nem Peugeot 307 van a képen, de a folyamat érthető
 
 
kb. 20 C°felett ki-be kapcsolgatott kétpercenként a klíma elég dühítő volt. Aki így jár tudja, miről írok. Az egyik fórum lakónk megtalálta a megoldást. Köszönjük Tomtom307
 
Tehát:

Azt hamar kiderült, hogy a szabályzó elektronika a hibás, az abban lévő 2 db FET túlmelegszik. A komplett szabályzó 12.000,- Ft. (2011 ár). Ha kicseréled, az még nem azt jelenti, hogy működni is fog. Csak akkor javaslom a cserét ha zárlatos vagy egyáltalán nem kapcsol. 

Eredeti -> HUF57344P3

Helyettesítők -> ST 50 NO 6 ; STP 80 NE06-10 ; H80-NF 55-08 ; IRF PO64N

 Aztán hosszas keresgélés fordítgatás után egy francia fórumban meglett a megoldás :

A hűtőborda elektronikájáról le kell venni a fehér műanyag burkolatot

így a szabad réseken az alkatrészek már rendesen hűlnek és működnek. Fontos, hogy a motort át kell mosni kontakt spray-vel, WD-40, MOTIP márkájú kinek mi jön be, de előtte kicsit szikével ki kell kaparászni a  kommutátorlemezek közül a koszt.  A tisztítás után a csapágyazást kenni (olajozni) kell.

A motor szétszedésében Martinka. Leírása segít:

Kormány alatt minden burkolatot vegyél le, majd

- fel kell nyulni a rádió mögé. Ha kitapogattad a motort akkor a rajta lévő két csatit ki kell húzni. Egyik hiba hogy beégett a csatlakozó, ez esetben nehezen fogsz hozzáférni a javításához de Zolysy már megoldotta. Hásik tipushiba hogy az előtétellenállás túlmelegszik, ezért nem engedi működni.

- Ha sikerült kihúzni a csatikat akkor a motorba kapaszkodj bele, és fordítsd el egyik irányba, ha nem lazul akkor a másik irányba. Kb egy cm-t fordul, maj kiesik a "tokjából".

- Az alatta található kábelkötegek közt le lehet engedni a pedálokig. Szerintem nem fér ki sehogy máshogy csak ha a kormányrudat a padlólemeznél szétcsavarozod. Legalább is én nem tudtam kiforgatni annó, csak a kormányrúd szétkapcsolása után.

   Kiegészítés: (poloska irto  jóvoltából):

A keresztdarab, amin a lemezdarab van, azt kell elég határozottan elhúzni.

Sikerült úgy kivenni alul a motort, hogy nem kellett a pedálsort vagy a kormányoszlopot kikötni, csak a féklámpakapcsolót kellett kivenni a helyéről és a panelek alsó műanyag kereszttartóját igen erősen hátra húzni.

- Ha a motor kijött, van rajta egy torx csavar, azt kiveszed és a motort kihúzod a külső műanyag tokból. A lapátot ne húzd le a motor tengelyéről mert az ki van centírozva, utána bizosan ütni, vibrálni fog.

- Ha kihúztad a tokból a motort, akkor a tokban megtalálod az előtét ellenállást. Azt is 2 torx csavar fogja. Vedd ki, vedd le a burkolatát takarítsd ki kontakt spray-vel, és ha mázlid van nem halt meg teljesen. Ez esetben a fedele nélkül rakd össze, akkor jobb lesz a szellőzése és egy darabig még menni fog.

- A motort is takarítsd ki, azt is fújd be, meg a csapágyakat is... Ha megállt az ellenállás akkor tudsz venni bontottat, vagy új motort. 

Esőtánc. :)

Pár kép hogy tudd mit is kell keresni:

Ezt a fehér tokot kell leszedni.

Így néz ki a kiszedett motor.


 
Az elektronika.