Nyitólap Regisztráció RSS Szerda, 2024-11-13, 11:23 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Kormány gömbfej csere

Ha lesz robbantott képem, majd ide berakom.

!!! FONTOS !!! Ha a kormány rendszerhez hozzányúlsz akkor KÖTELEZŐ a szerelés után kormány összetartást beállítanod, vagy beálíttattnod. !!! FONTOS !!!

Figyelem, ha még nem csináltál ilyet, nagyon gondold meg, mert nem egyszerű. Mindenképpen legyen valaki melletted aki segíteni tud. Az sem gond, ha jóval erősebb, mint te. :DDDD

Én csak az egyik oldalt cseréltem a másik oldalt már a szerelőre bíztam. Lila új, véraláfutás, hát és tárd fájdalom, stb. miatt.


LEMFÖRDER Kormány összekötő

Jobb és bal oldal létezik belőle.vKülönbség árilag minimális.

Kocsit felemeled, kereket leszeded. A kormányt eltekered, hogy jobban hozzáférj a gömbfejhez. A csavart némi erőhatást kifejtve leszeded, majd itt jön egy kis munka.

A felülete némileg kúpos. A fenti képen a függőleges menet alatti sima területre gondolok. Jena307 jóvoltából sikerült nekem is leszedni, mert első gondolatom, hogy fentről kiverem a gömbfejet, hát NE tedd. Több irányból ütöttem kalapáccsal, persze ellentartás mellett. (lenti kép). Egyszer csak kipattant a helyéről. ilyenkor a félretekert kormány visszaugrik eredeti állapotába (egyenesbe).

Ha eljutottál addig, hogy kijött a kúpos perselyből gömbfej akkor jön a nagyobbik szívás, mármint nekem az volt. Ki kell szedni a kormány gömbfejet a rudazatból (axiál tengely a hivatalos megnevezése).

A középső nyíllal megjelölt anyát ki kell csavarni, nem nagyon, kb. 3-4 fordulat. Sok szerepe nincs.

A rúd (axiál tengely) közepén van kialakítva egy kb. 3 cm terület ahol egy 17-es villás kulccsal meg tudod fogni a rudat, javaslom hogy a képen látható helyre - lengéscsillapító alja - támaszd alá. Itt figyelj oda, hogy a kihajtó tengely gumiharmonikáját nem sértsd meg.

Itt jön a segítőtárs, aki vagy fogja a villáskulcsot és ellentart, vagy tekeri a gömbfejet. Nekünk az vált be, hogy ÉN, mint gyengécske tartottam ellen. A gömbfej felső menetére egy csillagkulcsot raktunk és annak segítségével forgattuk az óra mutatójának ellentétes irányában, mindaddig, míg ki nem tekertük.

!!! FONTOS! Jegyezd fel, hogy hány menetet tekertél ki, mert annyit kell visszatekerni, így legalább közelebb leszel az eredeti beállításhoz. FONTOS !!!

Folyamatosa WD40-el locsoltuk, majd 30 perc szívás után lent is volt. (az időt saccoltam). Közben szereztünk némi sérülést, sógor az állával lecsókolta a karosszériát, mikor a csillagkulcs kicsúszott a helyéről. Én lilára ütöttem a kisujjamat és szereztem két vérhólyagot.

A szívás nagyobbik része ott volt, hogy elengedje egymást a két fém (gömbfej és a rudazat), mivel nekem nem volt lehetőségem melegíteni a rudat, így maradt a kalapálás. Természetesen egy másik kalapács ellentartásával.

Ha sikerült leszedned a gömbfejet, fújd be WD40-el a lyukat, majd jöhet a becsavarozás a fent már leszámolt fordulattal. 

Majd jöhet az öröm, hogy megcsináltad és a bánat, hogy van még egy másik oldal is, ha nem most, majd később.

Itt már elgondolkodsz rajta, hogy egy szerelő mennyiért csinálja meg neked mindezt, ha viszed az alkatrészt. Össz-visz 3000,- Ft (2012 ár). :DDD