Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2017-11-24, 7:36 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Légszűrő csere
Peugeot 307 1,6 HDI


Azért raktam fel pont ezt, mert ennél a motor típusnál van csak szívás vele. A leírás Martinkától származik.

Minden bontani való a légszűrő miatt van.

1. Akku ki

2. Akkutartó ki

3. Féktartály meglazít és félrefordít

4. Légszűrő csövek ki

5. Motorburkolat ki

6. Üzemanyagszűrő ki

Az üzemanyag szűrőt a légcső alatt találod. A képen a féktartály mellett, a légcső felső "harmonikázott" része alatt van. Egyetlen része sem látszik. :)

3db csavart kell kilazítani, amiből azt hiszem csak az egyik macerás, a másik kettő relatíve könnyen kezelhető.

Ádibébi kiegészítése:

A légszűrő cseréje sokkal egyszerűbbé válik az 1,6 HDi-nél, ha levesszük azt a műanyag pántot, amire az összes hővédő textil, meg a fékolaj tartály van rögzítve. Igaz, hogy szívás van a textilekkel, ha nem vigyázunk, el lehet tépni a belső lyukait, és akkor nem lehet jól rögzíteni őket, de ezzel együtt is megéri, mert látod, mit csinálsz, van is hely, ki is lehet szedni a légszűrőházat, kitakarítani, rendesen a helyére tenni, és nem esik be semmilyen kulcs a motorba.


A légszűrő cseréjéhez még az eszembe jutott, hogy a műanyag tartóhidat levenni nagyon könnyű, két patent és két csavar fogja a két oldalon, semmi egyéb. Ki kell pattintani a két rácsot a helyéből, hogy az ablaktörlő karokat át lehessen húzni a nyílásokon. Ehhez meg nyilván csere-módba kell tenni az ablaktörlőket (gyújtás le, és úgy egy pillanat-törlés. Ilyenkor ugye a karok megállnak 3/4 nyitott állapotban).


A féktartály elfordításakor meg arra kell figyelni, hogy a fékcsőbe ne jusson levegő. 

Ezek után már befér a kezed, de látni semmit nem fogsz. :) Imbusz kulccsal kb. hatod fordulatokkal kb. 4cm hosszú csavart kell tekergetni, amit persze az utolsó fél centiig nem lehet kézzel hajtani. :) Közben lehetetlen pózban hasalsz a motoron és lelkesen öleled. Ha a kulcs kiesik a kezedből sose találod meg. Jó móka! Csak ajánlani tudom! :DD

2.0i és 1,6 benzines (Wdriver 2012-09-12)
Nagyon egyszerű feladat, olajcserével kombinálhatjuk, miközben csöpög ki az olaj, percek alatt végzünk vele.

a szűrőház fedelét tartó 4 csavart kicsavarjuk, elvileg nem esik ki, mert rajtamarad a házon nehogy elvesszenek

- régi szűrőt kivesszük és az új visszahelyezése előtt portalanítjuk a ház alját
-
mehet vissza az új levegőszűrő és a fedelet helyére illesztve a csavarokat meghúzzuk
Wdriver 2012-09-12

1,6 benzines TU5JP4 motorkód (nika08 és szucsati) 2013.09.26

kb 15 perces munka. 


Robbantott ábra segítségével egyszerűbb elmagyarázni.
Javasolt levenni a szelepfedél torx csavarhúzóval, így nagyobb mozgástered lesz.

Szerelés:
- Hörgés csill. 9-es elem ki, a akkuval együtt, mert szenvedni fogsz .
- 6-os csavart kitekerni.
- 71-es bilincs lazít, 7-es tömítő gyűrűre vigyázz, szürke szamárt szokott játszani!
- A 71-es bilincs előtti csatlakozónál - mely a robbantott ábrán nem, de a fényképen megjelölve látható - van egy sárga gomb rajta, megnyom és előrehúz óvatosan. Vigyázz a csőre mert dárga. 
- Elől emeld és oldalra húzd! Még a 4-es elem tartja finoman, de VIGYÁZZ könnyen törik. 
Kivesz szétcsavaroz tisztít, légszűrőt kicseréled, majd jöhet az összeszerelés.

Ha menet közben találsz még buktatót, írd meg, hogy jobb és pontosabb leírást tudjuk készíteni a tagok részére.

! Házi szerelést, javítást mindenki saját felelősségére tesz !