Lendkerék
Kettöstömegű lendkerék
A Totalcar oldalán található leírás, hogy mért is jó a kettőstömegű
Kettőstömegű lendkerék használata: idézet a fórumból:
A kettőstömegű lendkereket eredetileg sem azért találták ki, hogy az utasok kevesebb rezgést érezzenek, ez már csak járulékos haszon.
A motor számos elemének megvan a maga sajátfrekvenciája, és ezek egy része (általában a nagyobb daraboké) éppen az olyan alacsony fordulatszám-tartományba esik, ami az önindító fordulatszáma és az alapjárati fordulat között van. A sajátfrekvencián történő csillapítatlan rezgés komoly fizikai károsodást okoz a legmasszívabb anyagban is.
Ezeket a gyártók igyekeznek "elhangolni", vagy ha nem lehet (mert ezt kiszámolni vagy előre tervezni egy szabálytalan alakú tárgynál nagyon nehéz, sokkal egyszerűbb utólag mérni), a kettőstömegűvel csillapítani az ebbe a tartományba eső rezgéseket. Ha ezt kiiktatod a rendszerből, akkor a sajátrezgés ellen gyakorlatilag nincs eszközöd a 80-100 f/p és mondjuk 6-800 f/p közötti tartományban.
Azt, hogy ez a gyakorlatban mekkora veszélyt jelent, szintén nem nagyon lehet előre kiszámolni. Ha sok bátor ember csinálta már előtted egy adott konstrukciónál, és megúszták, akkor hajrá. Ha több főtengelytörés, látszólag megmagyarázhatatlan blokkrepedés volt már annál a motornál, akkor nem érdemes kockáztatni.