« Július 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Lengéscsillapító csere
Hátsó
Hibajelenség: Hátulról kopogó hang, nem jó úttartás, láthatóan pattogó kerék, kívül olajsár, rosszabb esetben helytelen gumikopás, így vesszük észre ha a lengéscsillapító nem működik megfelelően.Célszerszámok: Egy nagy satu, csiszolóvászon, 13,16,17-es kulcsok és lehet hogy csőfogó is a felső csavar berohadása esetén, amennyiben nincs célszerszámunk.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs24.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs23.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs25.jpg)
Az új lengéscsillapító (kb.12-28ezer ft között) nekem Bilstein lett, kb.17ezer
ft darabja a cikk írásakor 2013-ban.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs01.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs02.jpg)
Autót kiékeljük, kerékcsavarokat meglazítjuk, majd a lengéscsillapító és rugó alatti részen (lengőkar) emeljük meg, alábakoljuk, majd a kereket levesszük. Azért kell a rugó alatt emelni, hogy a lengéscsillapító kiszerelésekor ne essen le a lengőkar, így nyugodtan tudunk dolgozni.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs03.jpg)
Alulról benézve a kerékdobba, láthatjuk a felső részt tartó két csavart, ezeket 13-as kulccsal meglazítjuk, porvédőt letoljuk alulra, csavar ki.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs06.jpg)
Alul a tartócsavart meglazítjuk, ehhez kívülről 13-as, belül 16-os kulcsokat használunk.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs07.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs08.jpg)
A tartócsavart kifelé kitoljuk és a lengéscsillapítót kihúzzuk a helyéből.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs09.jpg)
Ezután az új lengécsillapítóra át kell tennünk a porvédőt és a felső idomot.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs10.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs11.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs12.jpg)
A tetején van egy kis záródugó ezt pattintsuk ki, majd a tengely végén lévő rozsdás anyát fújjuk meg rozsdaoldóval.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs13.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs14.jpg)
Ezután
vízszintesen fogjuk be a satuba a tengelyt, csiszolóvászon közé hogy még jobban
tartson, esetleg megkérhetünk valakit hogy a tengelyt csőfogóval szorítsa
pluszban, hogy ne forogjon el, majd 16-os dugóskulccsal lazítsuk meg az anyát.
Van, hogy annyira rá van rohadva hogy simán eltörjük a tengelyt, de ha
eldobandó a régi lengéscsillapító akkor mindegy, így is nyert ügyünk van.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs15.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs16.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs22.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs17.jpg)
Záródugót se felejtsük el.
Az új lengéscsillapítót összenyomjuk és az alsó részét amíg nem nyomódik ki, beillesztjük a helyére, csavarját áttoljuk. Közben szépen kinyomódik a felső rész és a helyére kell illesztenünk, hogy a felső két csavart is be tudjuk csavarni.
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs18.jpg)
![](/futomu/lengescsilapito/hlcs20.jpg)
Most már meghúzhatjuk fixre a csavarokat alul, majd felül és mehet a helyére a porvédő is.
Mehet vissza a kerék, bak ki, autó le, kerék meghúz, ék ki és végeztünk mehetünk kezet mosni ha mindkét oldal megvan.
- 2001 2.0i – wdriver -