« Október 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Lengéscsillapító csere
Hátsó
Hibajelenség: Hátulról kopogó hang, nem jó úttartás, láthatóan pattogó kerék, kívül olajsár, rosszabb esetben helytelen gumikopás, így vesszük észre ha a lengéscsillapító nem működik megfelelően.Célszerszámok: Egy nagy satu, csiszolóvászon, 13,16,17-es kulcsok és lehet hogy csőfogó is a felső csavar berohadása esetén, amennyiben nincs célszerszámunk.
Az új lengéscsillapító (kb.12-28ezer ft között) nekem Bilstein lett, kb.17ezer
ft darabja a cikk írásakor 2013-ban.
Autót kiékeljük, kerékcsavarokat meglazítjuk, majd a lengéscsillapító és rugó alatti részen (lengőkar) emeljük meg, alábakoljuk, majd a kereket levesszük. Azért kell a rugó alatt emelni, hogy a lengéscsillapító kiszerelésekor ne essen le a lengőkar, így nyugodtan tudunk dolgozni.
Alulról benézve a kerékdobba, láthatjuk a felső részt tartó két csavart, ezeket 13-as kulccsal meglazítjuk, porvédőt letoljuk alulra, csavar ki.
Alul a tartócsavart meglazítjuk, ehhez kívülről 13-as, belül 16-os kulcsokat használunk.
A tartócsavart kifelé kitoljuk és a lengéscsillapítót kihúzzuk a helyéből.
Ezután az új lengécsillapítóra át kell tennünk a porvédőt és a felső idomot.
A tetején van egy kis záródugó ezt pattintsuk ki, majd a tengely végén lévő rozsdás anyát fújjuk meg rozsdaoldóval.
Ezután
vízszintesen fogjuk be a satuba a tengelyt, csiszolóvászon közé hogy még jobban
tartson, esetleg megkérhetünk valakit hogy a tengelyt csőfogóval szorítsa
pluszban, hogy ne forogjon el, majd 16-os dugóskulccsal lazítsuk meg az anyát.
Van, hogy annyira rá van rohadva hogy simán eltörjük a tengelyt, de ha
eldobandó a régi lengéscsillapító akkor mindegy, így is nyert ügyünk van.
Záródugót se felejtsük el.
Az új lengéscsillapítót összenyomjuk és az alsó részét amíg nem nyomódik ki, beillesztjük a helyére, csavarját áttoljuk. Közben szépen kinyomódik a felső rész és a helyére kell illesztenünk, hogy a felső két csavart is be tudjuk csavarni.
Most már meghúzhatjuk fixre a csavarokat alul, majd felül és mehet a helyére a porvédő is.
Mehet vissza a kerék, bak ki, autó le, kerék meghúz, ék ki és végeztünk mehetünk kezet mosni ha mindkét oldal megvan.
- 2001 2.0i – wdriver -