Nyitólap Regisztráció RSS Szombat, 2024-10-12, 2:52 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Október 2024  »
HKSzeCsPSzoV
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Lengéscsillapító csere

Hátsó

     Hibajelenség: Hátulról kopogó hang, nem jó úttartás, láthatóan pattogó kerék, kívül olajsár, rosszabb esetben helytelen gumikopás, így vesszük észre ha a lengéscsillapító nem működik megfelelően.
    Célszerszámok:
Egy nagy satu, csiszolóvászon, 13,16,17-es kulcsok és lehet hogy csőfogó is a felső csavar berohadása esetén, amennyiben nincs célszerszámunk.


Az új lengéscsillapító (kb.12-28ezer ft között) nekem Bilstein lett, kb.17ezer ft darabja a cikk írásakor 2013-ban. 

Autót kiékeljük, kerékcsavarokat meglazítjuk, majd a lengéscsillapító és rugó alatti részen (lengőkar) emeljük meg, alábakoljuk, majd a kereket levesszük. Azért kell a rugó alatt emelni, hogy a lengéscsillapító kiszerelésekor ne essen le a lengőkar, így nyugodtan tudunk dolgozni.

Alulról benézve a kerékdobba, láthatjuk a felső részt tartó két csavart, ezeket 13-as kulccsal meglazítjuk, porvédőt letoljuk alulra, csavar ki.

Alul a tartócsavart meglazítjuk, ehhez kívülről 13-as, belül 16-os kulcsokat használunk.

A tartócsavart kifelé kitoljuk és a lengéscsillapítót kihúzzuk a helyéből.

Ezután az új lengécsillapítóra át kell tennünk a porvédőt és a felső idomot.

A tetején van egy kis záródugó ezt pattintsuk ki, majd a tengely végén lévő rozsdás anyát fújjuk meg rozsdaoldóval.

Ezután vízszintesen fogjuk be a satuba a tengelyt, csiszolóvászon közé hogy még jobban tartson, esetleg megkérhetünk valakit hogy a tengelyt csőfogóval szorítsa pluszban, hogy ne forogjon el, majd 16-os dugóskulccsal lazítsuk meg az anyát. Van, hogy annyira rá van rohadva hogy simán eltörjük a tengelyt, de ha eldobandó a régi lengéscsillapító akkor mindegy, így is nyert ügyünk van.


Ezután az új lengéscsillapítóra ráhúzzuk a porvédőt, mehet rá a felső idom is, és új zsírral megkent csavarral amit itt 17-es kulccsal kellett meghúzni, összehúzzuk, egy fogóval csiszolóvászon darabot közéfogva megtartjuk felül a tengelyt míg meghúzzuk az anyát.

Záródugót se felejtsük el.

Az új lengéscsillapítót összenyomjuk és az alsó részét amíg nem nyomódik ki, beillesztjük a helyére, csavarját áttoljuk. Közben szépen kinyomódik a felső rész és a helyére kell illesztenünk, hogy a felső két csavart is be tudjuk csavarni.

Most már meghúzhatjuk fixre a csavarokat alul, majd felül és mehet a helyére a porvédő is.

Mehet vissza a kerék, bak ki, autó le, kerék meghúz, ék ki és végeztünk mehetünk kezet mosni ha mindkét oldal megvan.

Ötlet porvédő rögzítésére


 - 2001 2.0i – wdriver -