Nyitólap Regisztráció RSS Hétfő, 2017-07-24, 3:32 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Magnó-CD-DVD fejegység
Hangszorók
 
A kocsiba szerelt audió rendszerek szereléséről, illetve problémáiról szükséges pár szót ejteni.

Mire vigyázz:
Fontos tisztában lenni azzal, hogy ha rosszul kötsz be egy kábelt, akkor nagyobb problémát okozol, mint azt gondolnád. Akár BSI halálához is vezet az út.
A jó a rosszban, hogy erre a fejlesztők gondoltak. A BSI-hez biztosítékot (20A) raktak a váratlan zárlatok által okozott BSI halálok megakadályozása érdekében.
 
Mielőtt nekifogsz egy audió rendszer cserének kérj ki tanácsot szakemberektől. Pld: Zolysys akinél jobban már csak a Peugeot audió rendszerének tervezői tudják jobban ezen eszközök belső világát. Lehet szó navigációról, egy vagy két dines egységről, stb.

Kis történet:
   Fórum tagunk ki szerette volna cserélni a gyári cd egységét egy általa vásárolt cd-s rádióra. Az ilyenkor szokásos piros és sárga vezeték megcserélését követően megpróbálta berakni a helyére, hogy letesztelje, de mikor betette, nem csinált semmit, nem működött!
  Cseszegette, mozgatta és kicsúszott a rádió felőli szürke csatiból a sárga vezeték, és akkor sötétedett el a fedélzeti computer kijelző, meg akkor indult be az ablaktörlő! Mikor ráadta a gyújtást akkor csak egyből a helyzetjelző világít (nincs is felkapcsolva), meg hiába indította nem indul!
  Ilyenkor , mint megszoktuk a kocsi jelzi merrefelé van a probléma. Ha a CAN-hálózatban van a gond,akkor a fényszórók felkapcsolnak, még akkor is, ha te azt nem kapcsoltad. Jó hír a történetben, hogy csak a 20A biztosíték adta meg magát, mely a motortérben a akku melletti dobozban a panel alatt található.
Ha ott rendben van akkor lesd meg a kormány alatt is a 20A-es biztit, mert egy tagunk mikor ki szerette volna venni HIFI-t akkor kattant valami és a kocsi nem világít, nem indult. A kormány alatti bizti csere után, minden rendben volt. Belső sor, jobbról a második.
 
  Egy szaki által leírt problémát érdemes elolvasni. LINK 206 Peugeotról ír, viszont a probléma ugyan az.
 
  Ha nem gyári egységet raksz a kocsiba akkor érdemes tudni, hogy várhatóan nem tudod majd használni a rádió vezérlőt a kormány mögött. Egyes magnókhoz kaphatóak átalakítók, melyek ezt a problémát oldják meg, de nem mindegyikhez kapható. Természetesen nem filléres eszközről van szó. A gyári jobb minőségű egységek 100 eft-os nagyságrendűek. Ezzel párhuzamosan természetesen jóval többet tudnak mint a kisebbek pld: GPS, USB, MP3, HDI felbontás, Bluetooth stb.
 
Első generációs autórádió ISO csatijának lábkiosztása
Köszönöm Varga Gábor-nak a képeket.
 
307ben lévő készülék típusai:
RD3-as VAN-CAN rendszerű autóba való, RD4 CAN-CAN rendszerbe való!! Ezért figyelj rá, ne vedd meg fölöslegesen.

RB3: Rádió Magnó

RD3: Rádió CD

RT3: Rádió CD, MP3, Navi, telefon

RD4: Rádió CD

RT4: Rádió CD, MP3, Navi, telefon

Hangszóró méretek: 

Első hangszóró: 16,5-ös szabvány, de készült egy nagy adag dynamat-al is. Mivel a hangszóró a műanyaghoz van rögzítve, ezáltal nulla a csillapítása, ettől a hangja is borzalmas. 

Megoldások a problémára a bitumenlapokEgyikmásik

Hátsó hangszóró: 13-as, szettet vegyél mindenhová és valami jót, nehogy sósmogyit vagy mnc-t.

Hangszorók:
 
Jó minőségként ajánlom a 
JBL CS-6C első
JBL CS-5C hátsó