a táblázat megtalálható az alábbi LINK-n
ITT
Magával az olajjal kapcsolatos infok
Probléma esetén küld e-mailt a peugeot307forum@gmail.com-ra OLAJ témával.
Total Calssic, Q9000, Q9000 Energy mi, melyik
5w40 vs 10w40 Cikkért köszönet Astraferi-nek
Szabálynak még azt szokták mondani, hogy olyat tegyél bele, amilyen eddig volt, hígabbat ne. De a 5w40 és 5w30 között csak a tetején van különbség, másképp nincs, no meg az 5w30 modernebb, így jobban véd, kevesebbet eszik vele, szebben jár, stb. Ha viszont 10w40 volt benne, fél-szintetikus, akkor olyat tegyél most is.
- SA Total Quartz INEO ECS-t (Emission Control System) kifejezetten a PSA Peugeot Citroën holding gépjárműveinek műszaki jellemzőihez igazították. A Peugeot Citroën részecskeszűrővel ellátott dízeleihez (HDi FAP) egyedül ezt a motorolajat ajánlják. Innovatív összetételének köszönhetően a TOTAL QUARTZ INEO ECS használatával csökken a motor belső súrlódása, és ezáltal a jármű fogyasztása is.
- Minősége meghaladja az ACEA C2 jóváhagyás elvárásait, jobb a kopásvédelem, kisebb a lerakódás képződés és az oxidációs besűrűsödés.
Nekem Total Ineo ecs 5w30 van benne (HDi, 145000 km, ez kifejezetten részecskeszűrős motorhoz ajánlott, nekem az nincs benne, mégis ezzel van szép hangja). Ezt, vagy a sima Total Quartz 9000 5w40-et (vagy Total Quartz Future 5w30-at akár) ajánlom. Kivéve, ha előtte 10w40 volt benne. ádibébi
Fékolajjal kapcsolatban:
DOT4 és DOT4 között is van különbség. ESP-vel szerelt autónál érdemes alacsony viszkozitású fékfolyadékot választani. Álatlában az ára is magasabb a simától, de nembiztos hogy érdemes rajta spórolni.
Bosch DOT4 HP
fékfolyadék csere nagyjából így: (wdriver jóvoltából)
- kell egy befőttes üveg, látod mi történik benne.
- kell bele tenni fékfolyadékot.
- kerekeket egyenként leszedni
- mintha légtelenítenél, a légtenelítő csavart lazítani de rá kell húzni egy lehetőleg átlátszó
csövet ami rámegy, másik vége bele az üvegbe amiben már fékfolyadék van
- így elvileg egyedül is tudsz légteleníteni.
most cserélni kell így kinyitod az aktuális keréknél a légtelenítőt és elkezded lassan kipumpálni a folyadékot.
a legjobban arra kell figyelni hogy fenn a tartályban mindig legyen folyadék,
és hogy ne ugrojon le a cső a légtelenítő csavarról, nomeg mindig lógjon bele a folyadékba lenn az üvegben a cső.
ha valaki fél a levegősödéstől, akkor két emberrel szokásos légtelenítési mód:
valaki benn ül, pedál felpumpál - benntart, valaki meg keréknél a légtelenítő csavart kezeli.
nyitja, wasser kijön, elzárja. mondja: pumpaaaa!! :-) megint pedál benntart, csavar nyit, wasser kijön, elzár.
elvileg az új folyadék tisztább lesz, tehát addig kell ismételni és tolni bele fentről az újat amíg meg nem jelenik lenn a keréknél.
először a legtávolabbi pontot (kereket a tartálytól) majd sorban egyre közelebb lehet csinálni (ha jól emlékszem a szabályra)
kb: BH-JE, JH-BE sorrend vagy 2 hátsó aztán két első de a fékkörök miatt jobb átlósan.
nagyjából ennyi.
:-)
ja és minden kerék után a sikerességhez egy sört betolni arcba