Olajszűrő cseréje
Wdriver 2012-09-12
Jöhet az új motorolaj, kinek mi a kedvence. Ha nem vagy túl ügyes kezű, használj tölcsért! Itt tudsz ötletet meríteni az olajokból (10w40, 5w40, 5w30). A nívó pálca max. jelzésének környékére feltöltöd olajjal. (kb. 4 liter)
Ezután még az új szűrő is felvesz majd valamennyi olajat, ezért másnap, az első indítás után ellenőrizhetjük a szintet.
A fedélzeti számítógép segít az olajszint ellenőrzésben, de NE higgy neki mindig!
van itt egy youtube videó is, amíg nem csinálunk sajátot megteszi demonstrálni :-)
A környezetet ne károsítsuk, a fáradt olajat visszatöltve flakonba és a régi szűrőt is dobozba téve le lehet adni egyes benzinkutakon. Másik lehetőség, hogy vannak hatóságilag szervezett napok, amikor a veszélyes hulladékot el lehet szállíttatni (megadott helyen és időben természetesen)!
Wdriver 2012-09-12
Peugeot 307 2.0i benzines 2001 évjárat
Az autót megemeljük és alábakoljuk, vagy rámpára, aknára állunk vele, hogy hozzáférjünk majd az olajleeresztő csavarhoz.
Bal oldalon az olajszűrő és jobb oldalon a leeresztő csavar.
Fontos: Felül kihúzzuk kissé a nívópálcát és meglazítjuk a betöltősapkát.
21-es kulccsal meglazítjuk a leeresztő csavart, majd miután kézzel is jön, kissé visszatartva kicsavarjuk,
majd elvéve jöhet ki az olaj az előre odakészített edénybe. Olajszűrőt, ha van lánc, vagy szíj hozzá az jó, ha nincs akkor célszerű csiszolóvászonnal körbetekerni és azzal megfogni! Így biztosabb, hogy megindul. (végső esetre szoktak csak csavarhúzót beleállítani és úgy megindítani) Balra forgatva jöhet lefelé, ilyenkor jöhet ki belőle olaj, de vigyázzunk, hogy ne csepegjen az arcunkba!
Az olajszűrő helyét tiszta ronggyal megtisztogatjuk és a blokkra csöpögött olajat is letörölgetjük.
Az új olajszűrőt félig feltöltjük új olajjal és a gumitömítését is körbekenjük, majd mehet fel a helyére, száraz kézzel elkapva a menetet, meghúzhatjuk ameddig bírjuk. (ne használjunk a jobban meghúzáshoz semmi szerszámot, mert kézzel elég megtépni)
Az emelőt leengedjük és hagyjuk kicsöpögni a maradék olajat is a motorból,
Célszerű langyos motornál
elvégezni, üzemmeleg motort hagyjuk kicsit pihenni, különben nagyon forró lenne minden.
Az autót megemeljük és alábakoljuk, vagy rámpára, aknára állunk vele, hogy hozzáférjünk majd az olajleeresztő csavarhoz.
Bal oldalon az olajszűrő és jobb oldalon a leeresztő csavar.
Fontos: Felül kihúzzuk kissé a nívópálcát és meglazítjuk a betöltősapkát.
21-es kulccsal meglazítjuk a leeresztő csavart, majd miután kézzel is jön, kissé visszatartva kicsavarjuk,
majd elvéve jöhet ki az olaj az előre odakészített edénybe. Olajszűrőt, ha van lánc, vagy szíj hozzá az jó, ha nincs akkor célszerű csiszolóvászonnal körbetekerni és azzal megfogni! Így biztosabb, hogy megindul. (végső esetre szoktak csak csavarhúzót beleállítani és úgy megindítani) Balra forgatva jöhet lefelé, ilyenkor jöhet ki belőle olaj, de vigyázzunk, hogy ne csepegjen az arcunkba!
Az olajszűrő helyét tiszta ronggyal megtisztogatjuk és a blokkra csöpögött olajat is letörölgetjük.
Az új olajszűrőt félig feltöltjük új olajjal és a gumitömítését is körbekenjük, majd mehet fel a helyére, száraz kézzel elkapva a menetet, meghúzhatjuk ameddig bírjuk. (ne használjunk a jobban meghúzáshoz semmi szerszámot, mert kézzel elég megtépni)
Az emelőt leengedjük és hagyjuk kicsöpögni a maradék olajat is a motorból,
majd a kifolyó nyílást tiszta ronggyal áttöröljük, a leeresztő csavart visszacsavarva és meghúzva – de ezt sem agyonhúzva (esetleg új tömítőgyűrűt alátéve) kimászhatunk a 307-es alól.
Jöhet az új motorolaj, kinek mi a kedvence. Ha nem vagy túl ügyes kezű, használj tölcsért! Itt tudsz ötletet meríteni az olajokból (10w40, 5w40, 5w30). A nívó pálca max. jelzésének környékére feltöltöd olajjal. (kb. 4 liter)
Ezután még az új szűrő is felvesz majd valamennyi olajat, ezért másnap, az első indítás után ellenőrizhetjük a szintet.
A fedélzeti számítógép segít az olajszint ellenőrzésben, de NE higgy neki mindig!
Olajcsere után nullázzuk a műszerfalon a következő szervizig megtehető km kijelzést a következőképpen:
1. A kulcsot helyezzük be, de off állásban legyen.
2. A km nullázó gombot nyomjuk le és tartsuk lenyomva!
3. Adjuk rá a gyújtást!
4. A kijelző 10-től elkezd visszafelé számolni.
5. Ha elér 0-ig akkor elengedjük és kész is vagyunk.
2. A km nullázó gombot nyomjuk le és tartsuk lenyomva!
3. Adjuk rá a gyújtást!
4. A kijelző 10-től elkezd visszafelé számolni.
5. Ha elér 0-ig akkor elengedjük és kész is vagyunk.
Következő gyújtásráadáskor 30.000-t fog mutatni.
van itt egy youtube videó is, amíg nem csinálunk sajátot megteszi demonstrálni :-)
A környezetet ne károsítsuk, a fáradt olajat visszatöltve flakonba és a régi szűrőt is dobozba téve le lehet adni egyes benzinkutakon. Másik lehetőség, hogy vannak hatóságilag szervezett napok, amikor a veszélyes hulladékot el lehet szállíttatni (megadott helyen és időben természetesen)!