Nyitólap Regisztráció RSS Csütörtök, 2024-03-28, 4:07 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Március 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Tükörlap csere
elektromos tükör, javítása, tisztítása
_Haszi_ jóvoltából

Erre akkor lehet szükség, ha pl. ügyes volt az emberfia, mint jómagam, és lezúzta a tükröt mondjuk tolatásnál! :P

Nekem a jobb oldalit sikerült, így a téli, csapadékos időszak miatt nem árt foglalkozni vele, persze azt sejteni lehet, hogy hidegben nem annyira jó ilyenekkel foglalkozni, ha nincs rendelkezésre álló saját, vagy egyéb garázs.


Maga a tükör csere nem egy nagy mutatvány, ha nem történik közben semmi /vagy, ha nem fűthető a tükörlap/, de nekem sikerült megbonyolítani a helyzetet azzal, hogy a fűtővezeték csatlakozót sikerült elszakítani a csúszó sarunál. A képen látszik a saruba szakadt rézvezeték maradványa.

Anyagfelhasználás:

 

- réz vezeték (sodrony, nem merev)

- zsugorcső: 1mm2-es, 1,5 mm2-es, 3 mm2-es szükség szerint – nekem a 3x1m került 270 Ft-ba egy híradástechnikai boltban

 

- forrasztópáka, forrasztó ón

 

- blankoló

 

- új tükörlap (1500 Ft volt netes boltból rendelve, „jobb-fűthető-bronz-domború” cikkszavak)

 
 

 

 

Ez egyébként könnyen előfordulhat másnál is, mert a tükröt ugyebár nem nagyon abajgatja az ember, így a stekkernél előfordulhat, hogy nagyon beáll a csatlakozás, továbbá a tükör fűtővezetékezése gyakorlatilag csak a tükörlapig tart, így sajnos nincs semmi ráhagyás, mozgási lehetőség vele! Nyilván nem úgy számolnak a gyárban, hogy ezt sűrűn berheli otthon a tulaj. Ez külön nehezíti a szerelést egyébként, mert baromi nehéz hozzáférni, -4 fokban pedig nagyon nem kellemes.

 

A tükörlap levételéhez el kell fordítani vagy balra, vagy jobbra teljesen a tükörlapot, és akkor már meg lehet fogni, hozzá lehet úgy férni, hogy ki lehessen pattintani a helyéről. Nem bonyolult, visszatenni sokkal nehezebb, ahhoz kell a kézügyesség, meg mondjuk nem kockára fagyott ujjak.:)

 

Ekkor kell nagyon figyelni, hogy a fűtés két csatlakozóját le kell róla szedni, de vigyázni kell, mert nekem pont a csúszó sarunál elszakadt az egyik vezeték.

 

A stekkerbe illeszkedik a csúszó saru, aminek két vége 90 fokos szögben áll, nem hosszanti irányú, mint többnyire a villamos bekötéseknél szokásos, és nem is nagyon láttam ilyet.

 

 

 
 

 

 

Így én azt találtam ki, hogy vezetéket szerzek hozzá, aminek a végét ráforrasztom a sarura, és úgy teszem vissza a stekkerbe. (A stekkerből nem lehet csak úgy kihúzni a sarut értelemszerűen – van egy kis műanyag perem belül, - pontosan olyan, mint ami kívül, a tetején, ahogy a fotón is látható, ami megakadályozza a kicsúszást, de mivel műanyagból van, így a megfelelő helyen összenyomva ki lehet imádkozni belőle a sarut)

 

 

 
 

 

 

Ehhez én épületfelügyeleti rendszerben használatos rézkábeleket használtam fel, megblankoltam őket teljes hosszban, majd több sodronyt összesodortam, hogy masszív legyen – alapból nagyon vékony a fűtési vezeték, így elég lett volna egyébként egy vékony sodrony is.

 
 
 

Forrasztás megtörtént, mehet a zsugorcső a vezetékre, és akkor kész is az új csatlakozó vezeték. (itt megemlíteném, hogy a biztos kötéshez megfelelő forraszanyag kell szerintem, de ez lehet probléma is, ha túl sok, akkor a tükörlapon lévő csatlakozó lemezke nem fog pontosan passzolni, egy kicsit lötyöghet, de ettől még működőképes lehet a fűtés.)

 

 

 

 

 

 

Na, elérkeztünk az „autós” szereléshez, így utólag azt mondom, hogy ha van valakinek műhelye, garázsa, ahol elfér és nem kell a hidegben eszkábálni, akkor próbálja meg a vezetéket összeforrasztani a visszapillantóban, így hidegben, zárt hely nélkül nem maradt más, mint összesodorni a vezetékeket – a tükörben lévőt blankolni kell persze előtte, és zsugorcsövezni. Na, ez a legrosszabb része az egésznek, mert mint említettem a vezeték rövid a visszapillantóban és így hozzáférni is nehéz, csontos ujjúak előnyben, de még nekik is nehéz, pláne -4-ben:PPP.

 

 

 

 

 

 

Ha kész, akkor a zsugorcső ráhúz – ami már előre rá volt téve a vezetékekre, és melegítés. Ismét az a fránya hideg idő: ilyen mínuszokban sokkal nehezebb úgy hőt közölni, hogy rendesen melegedjen a zsugorcső, de ugye arra is ügyelni kell, hogy ne égessünk meg semmit, ha pl. öngyújtóval melegítjük, mert ugye a lángba, illetve annak közvetlen közelébe nem érhet a zsugorcső, mert akkor olvad, deformálódik, lyukad. Ha van hő légfúvó, akkor meg lehet próbálni azzal, ha úgy ítéli meg az ember, hogy hozzá tud férni rendesen, bár azért ezzel is óvatosan…

 

 

 

 

 

Nos, így a kész munkám esztétikailag nem lett szép, így belegondolva, de működik a tükörfűtés tökéletesen, szépen teszi a dolgát.