Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2024-03-29, 4:43 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Március 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Pótféklámpa izzó csere
Ferdehátú
Break és SW itt.
Leírás alapja egy 5 ajtós (ferdehátú) oroszlánka
2001 évjárat
 
Leírást elkészítette: Wdriver
 
- Ráadjuk a gyújtást, egy esernyővel benyomjuk a fékpedált és kitámasztjuk az ülés elé vagy a kézifék közelébe téve, vagy megkérünk valakit működtesse a féket - vagy ha elég gyorsak vagyunk megnyomjuk magunk és hátraszaladunk.

- Amennyiben a pótféklámpa valamelyik izzója a 4-ből nem világít, cserélni kell
 
Az izzó normál bedugós 12V 5W, W5W-nek hívják:
 
- Kinyitjuk a csomagtér tetőt, meglátjuk felül középen a két tartócsavart
 
 
Kombinál (SW, Break) annyiban más, hogy ott a rögzítés a kombi felépítés miatt kívül van és nem csavaros, hanem műanyag füles megoldás. A esővédő gumiszigetelés képes igen csak rágyógyúlni a karosszériára, mely sajnos nagy hatással van a kiszerelés a műanyag szélekre.
 
- 10-es kulccsal meglazítjuk az anyákat, majd kicsavarjuk

Ide-oda mozgatva a csavart toljuk felfelé, míg a lámpatest kijön a helyéből 

- A lámpa foglalati részének közepén két műanyag pöcök van, ezeket közép felé nyomjuk, majd az egész lámpasor foglalat kijön 

 
- Egyenként kicseréljük az izzókat vagy csak a hibásat, de előtte az izzón lévő kétoldali érintkezőt kicsit körömmel kijjebb hajlítjuk hogy biztosan érintkezzen. Mehet vissza a helyére az izzósor, bepattan a két pöcök, így rögzül.
Break és SW esetén külön van foglalat és az bajonett zára (ha jól tudom) Olyan mint a klíma kijelző izzójának foglalata.
 

Teszt:
 

- Próba után visszatoljuk a két csavart a kasztni furatába úgy, hogy az ablakmosó csöve felül legyen 

 
- Alulról rátekerjük a két anyát és óvatosan meghúzzuk
- Gyönyörködünk az eredményben