Pótféklámpa izzó csere
Ferdehátú

Leírás alapja egy 5 ajtós (ferdehátú) oroszlánka
2001 évjárat
Leírást elkészítette: Wdriver
- Ráadjuk a gyújtást, egy esernyővel benyomjuk a fékpedált és kitámasztjuk az ülés elé vagy a kézifék közelébe téve, vagy megkérünk valakit működtesse a féket - vagy ha elég gyorsak vagyunk megnyomjuk magunk és hátraszaladunk.
- Amennyiben a pótféklámpa valamelyik izzója a 4-ből nem világít, cserélni kell

Az izzó normál bedugós 12V 5W, W5W-nek hívják:


- Kinyitjuk a csomagtér tetőt, meglátjuk felül középen a két tartócsavart

Kombinál (SW, Break) annyiban más, hogy ott a rögzítés a kombi felépítés miatt kívül van és nem csavaros, hanem műanyag füles megoldás. A esővédő gumiszigetelés képes igen csak rágyógyúlni a karosszériára, mely sajnos nagy hatással van a kiszerelés a műanyag szélekre.
- 10-es kulccsal meglazítjuk az anyákat, majd kicsavarjuk
Ide-oda mozgatva a csavart toljuk felfelé, míg a lámpatest kijön a helyéből
- A lámpa foglalati részének közepén két műanyag pöcök van, ezeket közép felé nyomjuk, majd az egész lámpasor foglalat kijön
- Egyenként kicseréljük az izzókat vagy csak a hibásat, de előtte az izzón lévő kétoldali érintkezőt kicsit körömmel kijjebb hajlítjuk hogy biztosan érintkezzen. Mehet vissza a helyére az izzósor, bepattan a két pöcök, így rögzül.
Break és SW esetén külön van foglalat és az bajonett zára (ha jól tudom) Olyan mint a klíma kijelző izzójának foglalata.
Break és SW esetén külön van foglalat és az bajonett zára (ha jól tudom) Olyan mint a klíma kijelző izzójának foglalata.

Teszt:
- Próba után visszatoljuk a két csavart a kasztni furatába úgy, hogy az ablakmosó csöve felül legyen
- Alulról rátekerjük a két anyát és óvatosan meghúzzuk
- Gyönyörködünk az eredményben