Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2017-09-22, 9:12 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Szeptember 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Pótkerék leeresztő szerkezet javítása

bowden hiba esetén

Break307 jóvoltából

Hibajelenség: Nem tekeri fel, vagy nem tekeri le, vagy nem tartja meg, nekem az utóbbi volt.

 

   Nem nagy dolog, kicsi bátorság kell csak. 10-es kulcsok, torx bit fejek,csavarlazító. 2m (2.5mm-es) bowden (OBI-áruház600ft/m ). Igazából 3mm es a méret, de nem kaptam. Hegesztő vagy forrasztani tudó emberke+ipari ezüst. A horogból ki lehet tekerni a bowdent, menetes a vége.

 

Vásárláskor nem volt fenn a pótkerék (azt hittem lustaságból nem rakták fel). Hát nem: mellé tekerték a bowdent. 

Mindig feszesnek kell lenni a bowdennek, leeresztésnél is, meg feltekerésnél is. Ha nem így van, így járhatsz.

A szétszedést a csomagtérben kezdem a záró műanyag karikával, óvatosan patentos és törhet.

Utána a kocsi alól leszereled a szerkezetet, önzárós anya, dugókulcs+villáskulcs 10-es.

A szerkezet szétszedése nem nagy dolog, de a csavarfejek berohadása lehetséges. Ki kell jól tisztítani, hogy a torx kulcs belefeküdjön rendesen. Kiveszem a régi bowdent, sajna csak elvágással lehetséges, de nem dobom el, mert a méretek miatt kell még. Megmérem a hosszát, és a bowden végén látható kis öntött dugót. Bandázsolom (leforrasztom vékonyan) az új bowden két végét, hogy ne szálasodjon ki. Ez a befűzésnél nagy szerepet játszik  majd. 

A kis öntött dugót, ami a műanyag orsóba megy, úgy készítem, hogy keményfába fúrok egy olyan átmérőjű lyukat mint a dugó, és középen keresztben átfúrom a bowden méretű fúróval. Átdugom a lyukon a bowdent és kiöntöm a lyukat ipari ezüsttel. Majd ha megszilárdult, levágom a sablont a dugóról.

Finom reszelővel bepasszítom a műanyag orsóba a dugót. Na, most kell a hosszméretet figyelembe venni, befűzöm a bowdent végig a helyére. A horgot én átfúrtam, és egy présgéppel bepréseltem a bowdent, 400 kg-os volt a prés.Talán így nem fog kicsúszni.

Nem mertem forrasztani a menetes részbe, mert ezt gyengének találtam 

Itt már a cserélt bowden látható. (6kép)

Az összerakás már adja magát.

 

Ami nagyon fontos az a kicsi rögzítő bowden beakasztása az emelő dugóba, ami rögzíti a horgot.(7,kép)

Na ezt úgy tudod beakasztani ha a rúgós részét szétakasztod

7a, kép)

Na ez nem egy emberes folyamat. És jó lesz megjelölni, hogy ha tekered, merre van a le és feltekerés.

Aztán a felszerelés és próba: remélem mindenkinek siker lesz: ha nem  megy  keressen meg.

Pótkerék tartó rendszer.

Keréknél lévő tartó rész

Alternatív megoldás:

 

Na  ez is egy felfogatási lehetőség, nekem így volt fent még nem lett kész a szerkezet. Tuti  biztos, csak a fel és leszerelés kicsit nehézkesebb.