« Október 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Pótkerék leeresztő szerkezet javítása
bowden hiba esetén
Hibajelenség: Nem tekeri fel, vagy nem tekeri le, vagy nem tartja meg, nekem az utóbbi volt.
Nem nagy dolog, kicsi bátorság kell csak. 10-es kulcsok, torx bit fejek,csavarlazító. 2m (2.5mm-es) bowden (OBI-áruház600ft/m ). Igazából 3mm es a méret, de nem kaptam. Hegesztő vagy forrasztani tudó emberke+ipari ezüst. A horogból ki lehet tekerni a bowdent, menetes a vége.
Vásárláskor nem volt fenn a pótkerék (azt hittem lustaságból nem rakták fel). Hát nem: mellé tekerték a bowdent.
Mindig feszesnek kell lenni a bowdennek, leeresztésnél is, meg feltekerésnél is. Ha nem így van, így járhatsz.
A szétszedést a csomagtérben kezdem a záró műanyag karikával, óvatosan patentos és törhet.
Utána a kocsi alól leszereled a szerkezetet, önzárós anya, dugókulcs+villáskulcs 10-es.
A szerkezet szétszedése nem nagy dolog, de a csavarfejek berohadása lehetséges. Ki kell jól tisztítani, hogy a torx kulcs belefeküdjön rendesen. Kiveszem a régi bowdent, sajna csak elvágással lehetséges, de nem dobom el, mert a méretek miatt kell még. Megmérem a hosszát, és a bowden végén látható kis öntött dugót. Bandázsolom (leforrasztom vékonyan) az új bowden két végét, hogy ne szálasodjon ki. Ez a befűzésnél nagy szerepet játszik majd.
A kis öntött dugót, ami a műanyag orsóba megy, úgy készítem, hogy keményfába fúrok egy olyan átmérőjű lyukat mint a dugó, és középen keresztben átfúrom a bowden méretű fúróval. Átdugom a lyukon a bowdent és kiöntöm a lyukat ipari ezüsttel. Majd ha megszilárdult, levágom a sablont a dugóról.
Finom reszelővel bepasszítom a műanyag orsóba a dugót. Na, most kell a hosszméretet figyelembe venni, befűzöm a bowdent végig a helyére. A horgot én átfúrtam, és egy présgéppel bepréseltem a bowdent, 400 kg-os volt a prés.Talán így nem fog kicsúszni.
Nem mertem forrasztani a menetes részbe, mert ezt gyengének találtam
Itt már a cserélt bowden látható. (6kép)
Az összerakás már adja magát.
Ami nagyon fontos az a kicsi rögzítő bowden beakasztása az emelő dugóba, ami rögzíti a horgot.(7,kép)
Na ezt úgy tudod beakasztani ha a rúgós részét szétakasztod
7a, kép)
Na ez nem egy emberes folyamat. És jó lesz megjelölni, hogy ha tekered, merre van a le és feltekerés.
Aztán a felszerelés és próba: remélem mindenkinek siker lesz: ha nem megy keressen meg.
Pótkerék tartó rendszer.
Keréknél lévő tartó rész
Alternatív megoldás:
Na ez is egy felfogatási lehetőség, nekem így volt fent még nem lett kész a szerkezet. Tuti biztos, csak a fel és leszerelés kicsit nehézkesebb.