« Október 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Stabilizátor rúd csere
Készülj fel, mert tök egyszerű ezt megcsinálni. Oldalanként szerintem 20-25 perc a kerék le és felrakásával együtt.
A fenti képen "4"-es számmal megjelölt eszköz cseréjét írom most le.
így néz ki valójából (lehet fekete is)
Kocsi felemel, kerék le. Majd jön a stabilizátor felső csavarjának leszedése, ha mákod van akkor könnyen lejön. Majd jön az alsó.
Probléma két helyen szokott lenni:
1. mivel a csavarok önzáróak, így ha rágyógyulnak a menetre - mert jó pár éve fent vannak , elrozsdásodik a menet, stb. – képesek a gömb csuklóval együtt mozogni. Ilyenkor, ha jól megnézed a menet belsejében imbuszkulcsnak (vagy torx) van helye. Berakod az imbuszkulcsot, kitámasztod valahová (a lengőkar háza tökéletes hozzá, lenti kép). Most már nem forog el, így sikerül leszedni.
2. 2. Ha a csavarok sikerült leszedni és nem tudod
kiszedni a stabilizátort: Ilyenkor az a hiba, hogy feszülnek a csavarmenetek a
lyukban. Ilyenkor a lengőkar alá beraksz valami támasztékot (hasított fát, vagy
másik kocsiemelőt). Vagy felemeled, vagy az alátámasztásra ráengeded a
lengőkert, de csak annyira, hogy ki tudd szedni a stabilizátort. Attól függ, hogy lefele (lengéscsillapítót told feljebb), vagy felfele néz (stabilizátor rudat \a robbantott képen "1"\ told feljebb) a csavarmenet.
Ha kiszedted, akkor a fém felületeket érdemes megcsiszolni a felületi rozsda miatt. Az új stabilizátort visszarakod, meghúzod. Kerék fel, kocsit leenged és élvezed munkád gyümölcsét.