Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2017-09-22, 9:16 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Szeptember 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Stabilizátor rúd csere

 

Készülj fel, mert tök egyszerű ezt megcsinálni. Oldalanként szerintem 20-25 perc a kerék le és felrakásával együtt.

A fenti képen "4"-es számmal megjelölt eszköz cseréjét írom most le.

így néz ki valójából (lehet fekete is)

Kocsi felemel, kerék le. Majd jön a stabilizátor felső csavarjának leszedése, ha mákod van akkor könnyen lejön. Majd jön az alsó.

   Probléma két helyen szokott lenni:

    1. mivel a csavarok önzáróak, így ha rágyógyulnak a menetre - mert jó pár éve fent vannak , elrozsdásodik a menet, stb. – képesek a gömb csuklóval együtt mozogni. Ilyenkor, ha jól megnézed a menet belsejében imbuszkulcsnak (vagy torx) van helye. Berakod az imbuszkulcsot, kitámasztod valahová (a lengőkar háza tökéletes hozzá, lenti kép). Most már nem forog el, így sikerül leszedni.


2.  2. Ha a csavarok sikerült leszedni és nem tudod kiszedni a stabilizátort: Ilyenkor az a hiba, hogy feszülnek a csavarmenetek a lyukban. Ilyenkor a lengőkar alá beraksz valami támasztékot (hasított fát, vagy másik kocsiemelőt). Vagy felemeled, vagy az alátámasztásra ráengeded a lengőkert, de csak annyira, hogy ki tudd szedni a stabilizátort. Attól függ, hogy lefele (lengéscsillapítót told feljebb), vagy felfele néz (stabilizátor rudat \a robbantott képen "1"\ told feljebb) a csavarmenet.

Ha kiszedted, akkor a fém felületeket érdemes megcsiszolni a felületi rozsda miatt. Az új stabilizátort visszarakod, meghúzod. Kerék fel, kocsit leenged és élvezed munkád gyümölcsét.