Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2024-04-26, 10:37 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Ami kell hozzá: tapétavágó , DRL és hőlégfúvó

Leírást köszönöm Szabó Illésnek. email
Szóval: pontos típus: Osram LEDriving PX-4
A fotók egy rácfelvarrott Peugeot 307-es.
Azért is ez, mert a minőségi és a szabványnak teljesen(!) megfelelő tipust találtam...viszonylag olcsón.
Ez csak DRL azaz semmiféle dim, azaz kevesebb fényerővel helyzetjelző funkciót nem tudja.
A képek a műanyag "baba" ütközőkbe való integrálás néhány fázisát, inkább a kész munkát mutatja.
 
A képek egyikén láthatjátok a hozzávalókat:
1.hőlégfúvó, esetleg hajszárító...ezek hiányában erős nyári napfény :-)
2. tapétavágó penge
3. 2 db anyag a vezetékek rögzítéséhez.
 
A babák kipattintása. Ajánlott meleg vagy napos helyen szétszedni, így elkerüljük a műanyag fülek eltörését.
A lepattintás követően egy négyzetes merevített, színezett felület tárul elénk.
Beillesztését annak függvényében választottam meg, hogy a DRL lámpatest ne lógjon bele a vonószem menetes konzolja elé. Így én meg tudtam oldani, hogy a vonószem kipattintós ablakát sem kellett átvágnom...a funkciója teljesen megmaradt.
Viszont vigyázat, kijjebb sem helyezhető a lámpa, mert a lökös mögötti merevítőhöz hozzáér a lámpa hátulja. Nagyjából ez be is határolja a DRL pontos helyét. Igaz ez rakható a négyzetes belső rácsban feljebb, lejjebb, de akkor nem a babák közepére esik a lámpa.
Nekem a fentiek után a baba síkjából kb 1.5mm kiáll a széle...de nem feltűnő, csak ha közelről nézzük a "művet" :-)
Belső négyzethálós keret középének a magassága pont a DRL magassága...szóval csak a függőleges merevítőket kell átvágni. Hőlégfúvóval kb 15p-es művelet oldalanként. Adnak sablont a dobozban avval könnyebb...de én a lámpát használtam, mert nem néztem a doboz mélyére :-(
Ha fel van hevülve a belső műanyag, de később a baba is, mint kés a vajban lehet kivágni a "kívánt" eltávolítandó felületet. Vigyázat...a belső merevítés még nem látszik, ha elbaltázzuk, de a babán már nehéz anyagot visszakenni, ragasztani stb...
Én itt rögzítés nem is alkalmaztam - holott adnak csavarozható keretet -, hanem megfelelő mélységig vágtam a belsőt. Mondván majd a baba külsőt csak annyira vágom ki, hogy nem bukjon át rajta a lámpatest, hanem szépen befelé nyomja. De igazán, ha szépen folyamatosan vágja ki a helyet neki az ember, érezni lehet, hogy szépen beszorul a DRL-ünk.
Miután a belsőt kivágjuk, beillesztjük a fényforrást, a vezetékeket el kell vezetnünk a külső biztosítéktábla felé. A vezetékek pont elegendőek, így is, hogy a DRL-t nem igazán középre helyezzük. A bekötésben ki ki maga döntse el, hogy egy multiméterrel vagy "kilámpázással" megtalál-e egy gyújtásnál fellelhető 12V-ot. Ha megvan a "csak"gyújtásnál fellépő 12V-unk, akkor az egyik (narancs sz.) kábelünknek meg is van a csatlakozása. Az összes szerelvény amire csak szükség lehet, benne van a dobozban. Talán csak a helyzetjelző (zöld) kábel csatlakoztatása (forrasztása) esetén van szükségünk egy kis szigszallagra. Evvel elárultam a züld kábelünk bekötését...a helyzetjelzőnk 12V-ra csatlakozik.
A testkábelt (fekete) a lámpa magasságában lévő csavarhoz rögzítettem egy (asszem) 6-os anyával. Már csak egy kábel maradt, ez pedig a piros, azaz a tápkábel. Ezt én a szép nagy 13-as anyával rögzítettem a biztosíték dobozunk közepére kivezetett "akku átvezetésre". 
Evvel gyakorlatilag a "villanyászati" terület elvégezve. Aki nem szeretne ilyen bonyodalmakba belemenni, sztem egy hozzáértő sacc/kb 15-20p alatt elvégzi.
 
A működése szigorúan szabályozott: gyújtásánál bekapcsol, és amint a helyzetjelzőt felkapcsoljuk, a DRL kialszik. Természetesen akiknek automata a világításkapcsolása megnyugodhatnak, hibátlanul működik az ő autójukban is.
 
Miután megvan a belső, lámpa műkszik, jöhet a külső - egyben legnehezebb - "baba" kivágása.
Na, ezt én úgy oldottam meg, hogy ráillesztettem a DRL-re, vigyázva, hogy lehetőleg ne "akadjanak" be a fülek, kb belőttem, hogy hová esnek a lámák, leszedtem, majd finoman elkezdtem kivágni. És minden egyes kivágás után ráillesztettem. Így most bonyolultnak és pepecselősnek hangzik. De ha melegítjük, könnyebben vágjuk és haladunk vele. A vége felé volt, hogy melegen ráillesztettem a lámpára és szépen körbevágtam...nem mélyen, hogy a DRL-t is megsértsem, de jelölésnek tökéletes. Majd levéve, mélyen kivágható.
A legfontosabb az, hogy ne legyünk tizedmilliméteresen pontosak, úgysem fog menni. Ha utána fekete vagy áttetsző szilóval kinyomjuk a keretet, semmi sem fog látszani egy esetleges "túlvágásánál".