+ 1 TIPP-KÉNT – Általános hidegindítási tanácsok – tippek,trükkök
Indításkor nyomjuk be a kuplungot! -5 fok körül már ajánlatos az öregebb dízeleket a nap
első indításakor 2X vagy ha nagyon hideg van akkor 3X ízzitani egymás után. Az egyes
önindítózások ne haladják meg az 5-10 másodpercet! Biztosítson az akkumulátornak az
indítások között 1 perc regenerálódási időt. Beindulás után a motort néhány percig járassuk
alapjáraton! Elindulás után ne pörgessük fel a motort és a sebességváltást végezzük alacsony
fordulatokon! Akkuban nézd meg, hogy elég víz van-e (ha gondozásos), meg egy töltés nem
ártana. Ha elfelejtetted éjszakára melegre tenni az aksit és gyorsan kell a kocsi,akkor 80 C-os
forrovizben 10 perc és csodákra lesz képes. Dízel járgányoknál érdemes megnézni az
ízzítógyertyákat, hogy kapnak e rendesen áramot, vagyis érdemes lemérni az odajutó
feszültséget valami alkalmas ponton, ezen túl persze az is fontos, hogy egyáltalán még jók
legyenek a gyertyák, mert ha már túlságosan elpörkölődtek, akkor már nem fűtik be kellően
a hengert és nem, vagy csak nehezen lesz indulás. Amúgy dízeleknél problémák esetén
érdemes megméretni a hengerek kompresszióját is, mert lehet, hogy már túl alacsony, azért
nem indul. Benzinesnél a szivató működése is lényeges, mert anélkül megint csak
nehézkesen indul a motor, főleg hidegben. Méresd be a generátorod töltését, lehet, hogy
keveset tölt, és nem tudja feltölteni az akkut -----> szénkefecsere, avagy másik generátor
beszerzése bontóból/boltból. (előbbi egyszerűbb) Ha a töltés kevés a generátorban, akkor
amíg nem lesz jó a generátor/vagy nem lesz másik, addig neked kell tölteni, kb. hetente, bár
ez attól is függ, hogy mennyi kilométert mész egy héten, és milyen fordulatszámmal
(pályán/városban, stb) Ha tudod hogy jó az aksi és az este még indító motorral is hazajöttél
volna a 30km-rel arréb levő munkahelyedről de reggel a -20-ba már csak annyit mond hogy
kat akkor a tendő a következő:
elenőrizni hogy semilyen elektromos fogyasztó nem maradt bekapcsolva az este. Ha nem
akkor bekapcsolni mindet (magnó lámpák lehetőleg távolsági fény) max 1 percre. Aztán kb
10 mp pihenés neki majd indítás. Ha tényleg csak le van fagyva az aksi akkor ez segíteni fog
(egy történet ehez: anyám teleöntötte a 15 éves 2-es golf aksiját deszt vízzel mert annak a
kupakig kell lenni. Éjaszakára jártam diszkóba melózni és minden hajnalban hajlandó volt
beindulni 1 perc diszkivilágítás után. Nem is volt benne nagy akksi mert egy sima 5 éves
55Ah.) A járműgyártók többfunkciós, univerzális motorolajokat javasolnak,melyet egész
évben, bármilyen külső hőmérséklet mellett használhatunk. A motorolajnak télen sem
szabad besűrűsödni, (így megkönnyítve az önindító számára a hidegindítást) és a motor
üzemhőmérsékletén is jó kenő tulajdonságokkal kell rendelkeznie. Csak rendkívül alacsony
hőmérséklet és speciális körülmények közötti autózásnál van értelme kifejezetten a téli
hőmérsékletre kifejlesztett olaj használatának. Érdemes az új akkumulátor megvásárlása
előtt ellenőriztetni a
generátor működését. Még a legjobb és a legdrágább akkumulátor is
idő előtt tönkre fog menni egy olyan autóban, ahol nem megfelelő a töltési rendszer és az
akkumulátor folyamatosan alul vagy túl van töltve. Célszerű fagypont alatt, az éjszakai
leálláskor teletölteni a jármű tankját, mert ilyenkor csak kismennyiségű levegő van a
tartályban, aminek víztartalma nem tud az üzemanyagba kerülni. Ha lehet, kerüljük a
tankolást esős, havas időben, ha pedig ez elkerülhetetlen, tankoláskor fedjük le a tankoló
nyílás és a pisztoly közötti rést egy tiszta - erre a célra rendszeresített - kendővel. Ezt az
eljárást több befecskendező-gyártó cég javasolja.