Nyitólap Regisztráció RSS Csütörtök, 2024-12-12, 5:39 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  December 2024  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031


+ 1 TIPP-KÉNT – Általános hidegindítási tanácsok – tippek,trükkök

Indításkor nyomjuk be a kuplungot! -5 fok körül már ajánlatos az öregebb dízeleket a nap

első indításakor 2X vagy ha nagyon hideg van akkor 3X ízzitani egymás után. Az egyes

önindítózások ne haladják meg az 5-10 másodpercet! Biztosítson az akkumulátornak az

indítások között 1 perc regenerálódási időt. Beindulás után a motort néhány percig járassuk

alapjáraton! Elindulás után ne pörgessük fel a motort és a sebességváltást végezzük alacsony

fordulatokon! Akkuban nézd meg, hogy elég víz van-e (ha gondozásos), meg egy töltés nem

ártana. Ha elfelejtetted éjszakára melegre tenni az aksit és gyorsan kell a kocsi,akkor 80 C-os

forrovizben 10 perc és csodákra lesz képes. Dízel járgányoknál érdemes megnézni az

ízzítógyertyákat, hogy kapnak e rendesen áramot, vagyis érdemes lemérni az odajutó

feszültséget valami alkalmas ponton, ezen túl persze az is fontos, hogy egyáltalán még jók

legyenek a gyertyák, mert ha már túlságosan elpörkölődtek, akkor már nem fűtik be kellően

a hengert és nem, vagy csak nehezen lesz indulás. Amúgy dízeleknél problémák esetén

érdemes megméretni a hengerek kompresszióját is, mert lehet, hogy már túl alacsony, azért

nem indul. Benzinesnél a szivató működése is lényeges, mert anélkül megint csak

nehézkesen indul a motor, főleg hidegben. Méresd be a generátorod töltését, lehet, hogy

keveset tölt, és nem tudja feltölteni az akkut -----> szénkefecsere, avagy másik generátor

beszerzése bontóból/boltból. (előbbi egyszerűbb) Ha a töltés kevés a generátorban, akkor

amíg nem lesz jó a generátor/vagy nem lesz másik, addig neked kell tölteni, kb. hetente, bár

ez attól is függ, hogy mennyi kilométert mész egy héten, és milyen fordulatszámmal

(pályán/városban, stb) Ha tudod hogy jó az aksi és az este még indító motorral is hazajöttél

volna a 30km-rel arréb levő munkahelyedről de reggel a -20-ba már csak annyit mond hogy

kat akkor a tendő a következő:

elenőrizni hogy semilyen elektromos fogyasztó nem maradt bekapcsolva az este. Ha nem

akkor bekapcsolni mindet (magnó lámpák lehetőleg távolsági fény) max 1 percre. Aztán kb

10 mp pihenés neki majd indítás. Ha tényleg csak le van fagyva az aksi akkor ez segíteni fog

(egy történet ehez: anyám teleöntötte a 15 éves 2-es golf aksiját deszt vízzel mert annak a

kupakig kell lenni. Éjaszakára jártam diszkóba melózni és minden hajnalban hajlandó volt

beindulni 1 perc diszkivilágítás után. Nem is volt benne nagy akksi mert egy sima 5 éves

55Ah.) A járműgyártók többfunkciós, univerzális motorolajokat javasolnak,melyet egész

évben, bármilyen külső hőmérséklet mellett használhatunk. A motorolajnak télen sem

szabad besűrűsödni, (így megkönnyítve az önindító számára a hidegindítást) és a motor

üzemhőmérsékletén is jó kenő tulajdonságokkal kell rendelkeznie. Csak rendkívül alacsony

hőmérséklet és speciális körülmények közötti autózásnál van értelme kifejezetten a téli

hőmérsékletre kifejlesztett olaj használatának. Érdemes az új akkumulátor megvásárlása

előtt ellenőriztetni a generátor működését. Még a legjobb és a legdrágább akkumulátor is

idő előtt tönkre fog menni egy olyan autóban, ahol nem megfelelő a töltési rendszer és az

akkumulátor folyamatosan alul vagy túl van töltve. Célszerű fagypont alatt, az éjszakai

leálláskor teletölteni a jármű tankját, mert ilyenkor csak kismennyiségű levegő van a

tartályban, aminek víztartalma nem tud az üzemanyagba kerülni. Ha lehet, kerüljük a

tankolást esős, havas időben, ha pedig ez elkerülhetetlen, tankoláskor fedjük le a tankoló

nyílás és a pisztoly közötti rést egy tiszta - erre a célra rendszeresített - kendővel. Ezt az

eljárást több befecskendező-gyártó cég javasolja.