Tolató Radar szerelése
A szenzoros egységeknek a kimenete általában a fenti három lehetőség közül legalább az egyik. Konzolos, fekvő, ileltve csak a hang. A Kijelzők gyártónként eltérőek, viszont a központi egység kinézete jobban hasonlít.
Piros: 12V +- csati, Monitor csatlakozó, szenzorok csatlakozói.
A szenzorok több féle színben kaphatóak, a központi egységre 2-4-8 szenzor köthető. Tipusfüggő
Eladótól függ, hogy milyen színbe árulja
Egy készlet az alábbiakat tartalmazza: Kimenet (monitor, hang), központi egység, szenzorok, kábelek (video, 12V+-), bekötési rajz, lyuk furó (nem biztos hogy használni is tudod az első lyuk kifurása után), bekötési leírás
Általános bekötése
Szenzor helyett szallagkábeles megoldás is létezik, ilyenkor nem kell furni, csak a lökös hátamögé felragasztani a kábelt.
Facebook csoportban Gergely Dombi vásárolt egyett és a bekötélssel kapcsolatos infókat megosztotta:
Vettem egy tolatóradart a kocsiba. Leírom a tapasztalatokat hátha valakit érdekel és bele akár vágni.
Én fehér színűt rendeltem és ezt fújtam le a kocsi színére, mert azt akartam hogy teljesen passzoljon a kocsi színéhez. Utólag belegondolva az ezüst jobb választás lett volna mert ennek a zöldnek is az az alapszíne. Miután lefujtam és lelakkoztam kipróbáltam asztalon, hogy működik e rendesen. Ekkor vettem észre, hogy annak ellenére hogy olyat rendeltem ami csak csipog távolságra ez egyik állásban angolul beszél a másikban pedig csipog, viszont csak akkor mikor már csak 30cmre van valami, addig csak mutatja a távolságot, de ezt viszont Veszett hangerővel hogy kiugrassz a gatyádból. Némítás nincs pedig lenne rá igény és halkitani sem lehet ezért egy darab szigetelőszalaggal leragasztottam a hangszórót így letompult annyira hogy jó legyen.:)
Ekkora jött, hogy kifúrom a lyukakat a hozzá kapott lyukfúróval. Na az egy fabatkát sem ér, az első lyukat sikerült félig kifúrni, onnantól kezdve elpörgött a lyukfúró része a fúrószáron,hirtelen ötlettől vezérelve telenyomtam pillanatragasztóval, ez rögzítette annyira, hogy kitudtam fúrni az összes lyukat.
A szenzorokat berakni se volt plugandplay mert az oldalán vannak szilikon fülek amíg gondolom arra hivatottak hogy a helyén tartsák, de ezek kigyűrődtek ezért sniccerrel lemetszettem róla. Pici pisztolyos melegragasztót nyomtam a szenzor 4 oldalára ahol a fülek voltak és azzal együtt nyomtam a helyére.
Ezután kimértem hogy melyik vezeték a tolatólámpáé (a barna vezeték) oda kötöttem rá a vezérlő pozitív (piros) kábelét, testet pedig a karosszérián lévő egyik csavarrol kapott (fekete). Előtte érdemes a kábelre felnyomni egy sarut és úgy odacsavarozni. A tolatóradar kábeleit behuzni jó szopás volt, de csomagtartóajtónál műanyag borítás mögött van hely ahol belehet jönni fúrás faragás nélkül. A csomagtér baloldalán lévő borítás mögé rejtettem a vezérlőt és a kábeleket is.
Ezután már csak a kijelzőt kellett berakni, ez a vezető oldal baloldalára került, innen a műanyag borítás, küszöbboritás mögött vittem hátra a vezerlőhöz és már működött is.
Ilyet vettem:
A festéket a carcolor.hu - n kevertettem és impa lakkot használtam, azt is ott vettem még régebben.
Szenzornak a lyuk kijelölése:
A két szélső lyuknál a lökhárító mögött volt még egy vékony műanyag elem azt is átfúrtam.
Bánkuti Gábor kiegészítése:
A fúrót wd40 el kell befújni és könnyedén meg és talán nem esik szét. A szenzor oldalát szilikonnal kell permetezni, gyenge nyomás mellett kicsi csavarhúzóval a szilikon füleket egyesével kell benyomni, segíteni és gyönyörű en becsúszik. Nem kell levágni.
Sw és Break esetében belűlröl kell megnézni a lököst mert a lökháritó vas adja hogy holl lehet a szenzort berakni. Ott ki van hagyva a heje.
Bekötés. Kiveszed a lámpát. A csatlakozót kiméred a feketét a testre kötöd a pirosat a tolató lámpa vezetékére. És kész.