Nyitólap Regisztráció RSS Hétfő, 2017-07-24, 3:28 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Mitől döglik a turbó

Képre kattintva a totalcar oldalán ezzel a témával foglalkozó képgalériát nézheted meg.


Javaslom mindenkinek végig olvasni. (infó: totalcar.hu)
Kezdjünk egy tanulságos történettel

Nem a turbó hibája, hogyan minimálhatjuk a meghibásodást.

A kérdésre több cikk is foglalkozik, mint példádul a Totalcar oldalán (igen bőségesen), de fórumon is találsz bejegyzést hozzá, melyet ide is beraktam (lényegre törő):

molnarnorbert:
"Az 1,6-os HDi sokkal kellemesebb orgánumú, közkedvelt motor, nem véletlenül szerelik Peugeot-kon kívül Citroënekbe és Fordokba is. Kár, hogy mind a 90, mind a 110 lóerős változatról kiderült, hogy 60 ezer környékén elkezdenek hullani a turbók. A 90 lóerősnél valódi konstrukciós hibáról beszélhetünk: a turbó kenését biztosító olajcső egy üreges olajáteresztő csavaron át kapja meg a kenőanyagot. A kis áteresztő csavarban van egy még kisebb
szűrőcske, amely idővel megtelik kosszal és eltömődik. Ha turbófeltöltő nem kap kenőanyagot, az eltömődött szitaszűrő miatt törvényszerű, hogy tönkremegy. A csúcstartó 400 métert tudott elmenni egy új turbófeltöltővel olaj nélkül.

Már nyithatjuk is az újabb turbójavítási munkalapot a szervizben. Egy vacak kis szűrő miatt. Gondoljunk csak bele, milyen pompásan tudja fokozni az ideget, ha épp a garancia lejárta után üt be a baj, a szerelő nem ismeri a típushibát, és a frissen felújított turbót is kinullázzuk pár száz kilométer alatt. Ilyen és hasonló esetekre kell gondolni, amikor információhiányról beszélünk, illetve arról, hogy általában nem a turbó a hibás, csak ő szívja meg.

Mint a 110 lóerős HDi-nél is. Ennél egész egyszerűen alulméretezték a 3,5 literes olajteknőt. Ki tudja, talán a szervizköltségeken akartak spórolni. Idővel mindenesetre kiderült, hogy ennyi olaj nem elég ahhoz, hogy mindig megfelelő kenést tudjon biztosítani. Na, vajon mi a legérzékenyebb eleme a kenési körnek? Bizony, itt is a turbó unja meg először az olajszűkét. Visszahívást itt sem indítottak, de a gyári javítási leírás turbó meghibásodás esetén javasolja az olajteknő és a hozzá tartozó alkatrészek cseréjét. 4,5 literesre."

ádibébi :

Viszont utólag jó ötletnek látom, hogy mindig figyelek rá, hogy a nívópálca max jelzésén álljon az olaj, ha hiányzik belőle, pótolom. Legalább a 3,8 liter legyen benne, ha már több nem fér.

A max és a min jelzés között másfél liter a különbség, és azért az durva ötlet, hogy 2,3 liter (esetleg némi üzemanyaggal is felhígult) olajjal járjon valaki a húszezredik km könyékén, mondjuk padlógázzal a német sztrádán, órákon keresztül...


Szűrő kiszedése egyszerű:
A katalizátort- FAP-ot le kell szerelni mögötte van simán ki lehet szedni , egy picsányi szűrő a csavarra beaplikálva.







www.autotechnika.hu oldalán is olvashatunk a turbó problémáról