Nyitólap Regisztráció RSS Vasárnap, 2018-02-18, 0:35 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Február 2018  »
HKSzeCsPSzoV
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Ülőpárna rész cseréje

A 2002-es Break-kem már igen idős, az ülése még az eredeti és már ki van kopva, ezért már hosszú út esetén (100-200 km) már érzem.

Nem találtam megfelelő minőségű komplett bal egyes ülést, többségében nem azzal a kárpittal, ha mégis, akkor az ülést már eladták. Sajnos nem volt más választásom, minthogy kicserélem az ülőpárnát. Sikerült egy jobb egyest találnom, nagyon jó minőségben, ugyanazzal a kárpittal, méghozzá kartámasszal.

Tervezett folyamat:

Jobb egyes kivétele, új ülés berakása, kivett ülésből az ülőpárna kiszedése, majd a bal egyesben kicserélni, visszarakni és csodálni a munkát. 

A tervezett majdnem sikerül. 4 órát vett igénybe, hisz ha már kint vannak az ülések, akkor a takarítás sem maradhat el.

A csatlakozók nem ugyan olyanok voltak a két ülésnél. Ilyenkor a légzsákok cseréje, vagy a csatlakozók cseréje szükséges. Maradtam a csatlakozók cseréjénél.

FONTOS: NEM VAGDOSUNK LÉGZSÁK CSATLAKOZÓT.

Jobb oldali kettő volt a régiben, a bal oldali meg az új ülésben. Agyalás és matekolás után 10-15 perc alatt ki lett cserélve. Képen láthatóan egy vékony csavarhúzóval ki lehetett akasztani a sarút, majd a másikba betolni és már kész is. Fontos, hogy a vezetékek sorrendjére figyelni kell. Beindítást követően légzsák hibám nincs. A csatlakozókat nem kell leszedni az ülőpárna alatti rugós részről.

Szerszámok: T30 kicsi és nagy változat, T20, racsnis csőkulcs, kombináltfogó, két orás vékony csavarhuzó, csillag csavarhuzó, hosszú egyenes csavarhuzó.

Mit is csináltam végül:

Mivel a légzsákokkal csatijával játszottam, így az első feladat, hogy az akkut lekötöttem. Én mindig a "+" kábelt húzom le, mert egyrészt az van legközelebb, másrészt mert ki tudom támasztani az akku szélén.

Az ülések alatti fiókot érdemes kivenni, mert könnyebben hozzáférsz az első két csavarhoz. Ha benne hagyod akkor is ki tudod szedni a csavart, de macerásabb.  T30 fejet használtam.

A belső oldalon (bal kép) a csavar anyag része fent marad kicsavarozást követően, az ajtó felőli oldalon (jobb kép)viszont beesnek, de nem baj, mert visszacsavarozáskor felhúzza magához az anyát.

Ha az ülés kint van, akkor mehet a móka. Először a régi jobbos ülésről kellet levarázsolni az ülést. Az oldalsó műanyagokat több helye csavar fogja.

Jobb oldali műanyag leszedése:

Alulra benézel és az ülés első felén látsz egy csavar (csillag), illetve a hátlapon van egy rögzítése (T20). A hátlap alján lévő textilt felhajtod és látni is fogod.

Ez után középen felülről ki kell pattintani  az egészet, egy műanyag rögzítő füll tartja, alul csak bele van ültetve a tartó konzolba.

A műanyag leszedésének utolsó, vagy első része attól függ hol kezded a háttámla mozgató mechanika karjának leszedése.

Konbináltfogóval kitámasztottam, hogy lássak valamit. Lámpával, bevillágítva látni fogsz. Vékony csavarhúzóval benyúlsz és a képen lévő két fület szétfeszíted egy kicsit, egyszerre mindkét fület. A vonallal jelölt felső részeknél kell széttolni a vastag nyíl irányába.

Sajnos időigényes a művelet. DE ha megvan, akkor az oldalsó burkolat lent van. Másodszorra jobban ment.

A műanyagok alatt a kárpit rögzítőket ki kell akasztani. Csavarhuzó és kitartás kell hozzá. Hátul a háttámla mozgató mechanikánál van rögzítés.

A képen látható lyukakat és az emelőmechanika karjának mozgató részét, majd később a bal székbe való beépítéskot ki kell vágni egy szikével, vagy pengével.

Ha mindent rögzítőt leszedtél, akkor az ülőlap előrefelé lehúzható.

A bal ülés szétszedése hasonlóképpen történi, csak ott a fenti képen látható kart is le kell szedni. Borítást kipattintod és a benne lévő két csavart kiszeded. Ezután a kar levehető.

A jobb oldali párna felrakása előtt a fém szerkezet két oldalára érdemes polifómot rakni, hogy jobb merevítést adjon az ülés szélső részének.

Mivel a jobb oldali ülés jobb oldalán vannak a lyukak, így most a bal oldali ülésbe berakáskor bal oldalt ki kell vágni azokat. Sablonként a régi ülést raktam oda. 2 négyzetet, illetve egy félkör ívet kell vágni. A szövet belső oldala gumi jellegű így vágás után nem fog foszlani.

A feti képen látható bekeretezett szövet lerögzítőt egy kicsit át kell alakítani, hogy visszaférjen a helyére. Én kivágtam azt a részt, ami az ülés mozgató mechanika miatt nem fért be. Van ott elég, hogy lerögzítse az ülést.

Végeredmény:

A lyukakat a box takarja, így csak akkor látható, ha kiszeded az ülést.