Nyitólap Regisztráció RSS Szerda, 2017-11-22, 6:18 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Üzemanyag leszívása

Több féle megoldás létezik, a régi slagtól az elektromos megoldásig már nagy a kínálat. Viszont mindig figyelembe kell venni a lehetőségeket.

Ami mindig kéznél van az az AC pumpa, ha meghibásodik akkor van nagyon gondolkodás, de addig használjuk ki. Nekem a minapp 55 L üzemanyagot kellett kiszivatnom a tartályból, mert problémát okozott a minősége, mármint arra gondoltunk, de végülis máshol találtuk meg a hibát.

A folyamat irtó egyszerű, így utólag.

Szükséges anyagok:

- 60 L-nek megfelelő tároló edényzet

- 8 mm-es cső. szigetelő szallag (1,5 m)

- 8-12 mm-es szoritó bilincs a biztonság kedvéért.

- mérőműszer (ellenőrzés céljából)

- 220V-os kábel, 2-2 cm-es silikon, vagy valamiylen szigetelő csődarabb.

- Szivargyűjtó adapter.

A Break és SW karosszériánál a hátsó szivargyújtó csatlakozóját érdemes használni, mert ott állandó 12V van. A váltónál lévő csatlakozófelületnél, meg csak akkor van 12V, ha elfordított a kulcsot.

A jobb oldali hátsó ülés alatt van az AC pumpa. A fekete burkolatott a régebbi karoszéria változatnál csak lehúzod, az újnál (ráncfelvarot) már körmos/patentos változat van.

Az Üza csatlakozonál a két fehér műanyag benyomásával oldod a biztonsági rögzítést és határozott mozdúlattal lehúzod. Javaslom, hogy a lehúzandó cső alá nedvszívó anyagot rakjál, illetve a csatlakozó felé is, mert a rendszerben nyomás van és képes az üzemanyagot a kárpítra fröccsenteni.

Ha lejött a cső, akkor az elektromos csatlakozót kell lehúzni, úgy, hogy egy vékony csavarhúzóval az alsó körmöt magadfelé húzod és a csatlakozót felfelé lehúzod.

A 8mm-es víztiszta cső egyik végére kb 5-7 menet szigetelő szalalgot tekertem, majd a AC pumpa kijövő csövére rádugtam. A biztonság kedvéért egy szoritó bilinccsel rögzítettem. (fenti kép)

Adott egy szivargyüjtó adapter, adott a 220V-os vezeték. Én egy régi telefon töltős szivargyújtó adaptert használtam, melyről levágtam a telefon csatlakozót. A szabad kábeleket összekötöttem a 220V-os kábellel, melynek ellenkező blankolt végére szigetelő műanyagot raktam. 

A szigetelő műanyaggal egyben szigetel, és egyben rászorítja a vezetékeket a sarukra.

Ez után jöhetnek a ballonok és a szivatgyújtó bedugása.

Végefelé a csőben buborékok lesznek, mely jelzi, hogy lassan nem lesz mint kiszítni a tankból.

Tankoláskor legalább 10 L üzemanyagot rakjál egyből bele.