« Október 2024 » | ||||||
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Üzemanyag leszívása
Több féle megoldás létezik, a régi slagtól az elektromos megoldásig már nagy a kínálat. Viszont mindig figyelembe kell venni a lehetőségeket.
Ami mindig kéznél van az az AC pumpa, ha meghibásodik akkor van nagyon gondolkodás, de addig használjuk ki. Nekem a minapp 55 L üzemanyagot kellett kiszivatnom a tartályból, mert problémát okozott a minősége, mármint arra gondoltunk, de végülis máshol találtuk meg a hibát.
A folyamat irtó egyszerű, így utólag.
Szükséges anyagok:
- 60 L-nek megfelelő tároló edényzet
- 8 mm-es cső. szigetelő szallag (1,5 m)
- 8-12 mm-es szoritó bilincs a biztonság kedvéért.
- mérőműszer (ellenőrzés céljából)
- 220V-os kábel, 2-2 cm-es silikon, vagy valamiylen szigetelő csődarabb.
- Szivargyűjtó adapter.
A Break és SW karosszériánál a hátsó szivargyújtó csatlakozóját érdemes használni, mert ott állandó 12V van. A váltónál lévő csatlakozófelületnél, meg csak akkor van 12V, ha elfordított a kulcsot.
A jobb oldali hátsó ülés alatt van az AC pumpa. A fekete burkolatott a régebbi karoszéria változatnál csak lehúzod, az újnál (ráncfelvarot) már körmos/patentos változat van.
Az Üza csatlakozonál a két fehér műanyag benyomásával oldod a biztonsági rögzítést és határozott mozdúlattal lehúzod. Javaslom, hogy a lehúzandó cső alá nedvszívó anyagot rakjál, illetve a csatlakozó felé is, mert a rendszerben nyomás van és képes az üzemanyagot a kárpítra fröccsenteni.
Ha lejött a cső, akkor az elektromos csatlakozót kell lehúzni, úgy, hogy egy vékony csavarhúzóval az alsó körmöt magadfelé húzod és a csatlakozót felfelé lehúzod.
A 8mm-es víztiszta cső egyik végére kb 5-7 menet szigetelő szalalgot tekertem, majd a AC pumpa kijövő csövére rádugtam. A biztonság kedvéért egy szoritó bilinccsel rögzítettem. (fenti kép)
Adott egy szivargyüjtó adapter, adott a 220V-os vezeték. Én egy régi telefon töltős szivargyújtó adaptert használtam, melyről levágtam a telefon csatlakozót. A szabad kábeleket összekötöttem a 220V-os kábellel, melynek ellenkező blankolt végére szigetelő műanyagot raktam.
A szigetelő műanyaggal egyben szigetel, és egyben rászorítja a vezetékeket a sarukra.
Ez után jöhetnek a ballonok és a szivatgyújtó bedugása.
Végefelé a csőben buborékok lesznek, mely jelzi, hogy lassan nem lesz mint kiszítni a tankból.
Tankoláskor legalább 10 L üzemanyagot rakjál egyből bele.