Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2017-11-24, 7:35 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Ventilátor biztosíték cseréje


Melyik ventilátor is, hát a hűtőé.

 

Ha álló helyzetben nem hűt a klíma, és esetleg túlmelegszik a motor, viszont menet közben minden rendben van: 

 

A hiba oka lehet, hogy nem megy a hűtő ventilátora.

Ennek egyik oka lehet a ventilátor vezérlő biztosíték kiégése.

 

Télen a nagy hóesésben kocsikat követve az autó elejére teljesen ráfagyhat a felverődő latyak. Ebben az esetben esélyes, hogy az olvadt latyak a menetszéltől keményre fagy, és lefogja a hűtő ventilátor forgó részét is.

Ezután ha erős terhelésnél (pl. hegynek felfelé menet) a vízhőfok elindul fölfelé (főleg, hogy a latyak légmentesen lezárja az autó elejét, tehát a menetszél sem nagyon tud hűteni), a ventilátor nyilván bekapcsolna, ha tudna, de nem tud, mert a forgórész oda van fagyva az állórészhez.

Ki is megy a biztosítéka. Szerencsére a konkrét esetben nem maga a ventilátor motoré ment ki, ami közvetlenül a venti mellett van, tehát csak a teljes első maszk bontása után férhető hozzá, hanem csak a kapcsoló relé biztosítéka szállt el. Ez a motortérben van, a biztosítéktáblánál, sokkal könnyebben hozzáférhető helyen.

A hiba nyáron merült fel, tulajunk nyáron észrevette, hogy a klíma meleg levegőt nyom álló helyzetben, viszont hűteni kezd, ha van menetszél. A motortérben ellenőrizve látszott, hogy bár a kompresszor kapcsol, a ventilátor nem indul el.

 A ventit működtető relé biztosítéka a motortéri bizti táblában van, de nem fölül, hanem alatta.

 Javítása: Az MF1 nevű 50 Amperes nagy méretű biztosíték cseréje.

Némi bontás árán lehet hozzájutni:

- áramtalanítás (=ablak lehúz, motorház felnyit, kocsi becsuk, vár 3-5 percet, aksisaru le)

- le kell szedni a motortéri biztosítéktáblánál a kétszer 3 soklábú csatlakozót, a kapcsoló panelről is, és a motorvezérlőről is.

- ki kell csavarni a 12 Voltot az aksiról hozó vastag vezetéket rögzítő csavart, majd félretenni a kábeleket, és utána kiemelni a motorkomputert is (nem fogja semmi, kivehető, ha a vezetékek nincsenek az útjában). 

- a biztosítéktáblát kipattintani a helyéről (két műanyag fül fogja picit, nem vészes, látszik), 

és így lehet hozzáférni a nagy biztosítékokhoz, ami a panel alatt, oldalról látszanak.

Csipesszel ki lehet szedni a hibásat, az új biztosíték mehet a helyére.

Majd mindent visszapakolni fordított sorrendben, áram alá helyezés, gyújtás, pár perc várakozás, időbeállítás, stb, és go.

(ádibébi)

2.0 HDI hűtő ventillátor reléje