Nyitólap Regisztráció RSS Hétfő, 2017-07-24, 3:39 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Július 2017  »
HKSzeCsPSzoV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Fogaskerekek cseréje
"Ráncfelvarott" kocsik digitális klímájához van a leírás



A leírást egyik tagunktól kaptam, aki már végigcsinálta az egészet.

Cikk száma
2015 februári ár:
Gablini árul gyári francia szetet a Fogarasi úton. 4600 Ft.
Román nyelven, de angol felírattal. Kétzónás digit klíma rendszerű a kocsi. A lényeget láthatod.
Hiba Jelenség 1:
nem változik  - vagy nem olyan mértékben - a kiáramló levegő hőfoka az egyik oldalon (ritkán mehet tönkre egyszerre mindkét oldalon), hiába állítjuk a hőfokot a szabályzón.

Az érintett oldalon szedjük le az alsó burkolatokat, hogy szemrevételezni tudjuk a mozgató motorokat és a klímaegység oldalát. A jobb oldalon 2 állító motor van, a bal oldalon 1 (szerintem a jobb oldalon a másik /magasabban lévő/ motor lehet a felelős azért, hogy hova menjen a levegő, de lehet hogy nem).
 
Járó motornál állítsuk a hőfokot (a levegő bemenet helyét ne) és közben nézzük, hogy melyik motor kezd el mozogni. A probléma az lehet, hogy a vezérlő fogaskereke elnyírja a klímaegységből kiálló fogaskereket és a motor fogaskereke hibába forog, a klímaegység fogaskereke egy helyben áll, vagy csak minimális elfordulást produkál. Amúgy a probléma kezdeti jelensége lehet az is, ha az érintett oldalon ugyan változik a kiáramló levegő hőfoka, csak épp nem olyan mértékben, vagyis nem add annyi meleget, vagy hideget, szóval azonos kétoldali hőfokbeállítás esetén eltérő hőfok jön ki a befúvóktól.
Ez a "kit" (fenti kép) azt a problémát oldja meg, ha vezérlő motor fogaskereke ép, de a klímaegységből kiálló fogaskerék el van nyíródva. A "kit" gyakorlatilag egy új fogaskerékkel egészíti ki a sérült fogaskereket, de mivel így megváltozik az új fogaskerék pozíciója, így hozzá kell igazítani a vezérlő motort.
Én csak azon az oldalon építettem be a cumót, ahol probléma volt. (így maradt meg 1 szett, amit lefotóztam). Amúgy ha jól emlékszem nincs különbség a kétoldali kitt között).
Fontos, hogy az átalakítás során a klímaegységből kiálló rudazat jó pozícióba kerüljön a motorral, mert a klímából kiálló rudazatnak van két végállása, vagyis, ha a motor még állítaná de a másik végállásba kerül, akkor valami sérül (valószínűleg a motor).
 
Én miután levettem a motort, úgy járó motornál működő klímánál kézzel tekergettem a klímából kiálló rudazatot, így ki lehet tapasztalni, hogy mikor jön a meleg és a hideg és hol vannak a végállások. Ezután a hőfokszabályzó max. és min. állításával a motorvezérlő végállásait is meg lehet tudni. Úgy emlékszem, hogy a klímaegység végállásai között kicsit több az út, mint a motorénál (de azért ezt ellenőrizni kell). Én a klímaegységből jövő rudazatot az egyik (pld.: kézzel a legmelegebb állás) végállástól egy picit visszább (1-2 fogaskerékszemnyi) helyzetében hoztam össze a motorvezérlő (a belső vezérlőn "Hi" - melegre állítást követően) meleg végállásával.
Ha meg van, akkor jöhet a próba úgy, hogy szemrevételezzük a két fogaskereket miközben a belső szabályzón min és max-ra állítjuk a hőfokot. Ha nincs akadás, akkor HURRÁ.
Aki már túl van rajta: Tafi
Kiszerelés:
A folyamat a középső konzol két oldalsó burkolatának leszedésével kezdődik, majd a kesztyűtartó (robbantott képet innen letöltheted) és a kormány alatti rész bontásával folytatódik.

1-3-ig kell leszedni bal oldalon.


Bal oldali levegőkeverő zárólap mozgatómotor


Jobb oldali levegőelosztó zárólap mozgatómotor

Mikor leszedtük a burkolatokat láthatjuk a két oldali levegőkeverő zárólap mozgatómotort.

 
- A "b" és "c" csatlakozók kiszedésével indítunk. Ezt után a kiszedjük a csavarokat (3 és 6). Majd mindkét oldalon a levegőkeverő zárólap mozgatómotort leszedjük (4 és 6).  Jegyezd meg, melyik melyik oldalé. A lemezeket ne hagyjuk fent (5 és 8).


- Szedd ki a fogaskerekeket (9) mindkét motorból egy csavarhúzó segítségével. Jelöld meg, hogy hol van a lemezen a motor, mely ezt a végén figyelni kell erre. (Használj pld: ceruzát). Majd pattintsd ki a "d"
pontban, ha megvagy vele akkor távolítsd el a 5-8 megjelölt panelt mindkét motornál.

- Mikor készen vagy az előző művelettel, akkor visszabújhatsz a kocsiba a középső konzolhoz. A kivett motorok helyén található fogaskereket (10) kell kivenned, olyan "e" lakja van. Alatt van egy másik fogaskerék (lenti képen 11-el jelölve), melyet hagyjál a helyén. Az ott lévő vezetékeket kézzel odébb nyomod, hogy kényelmesen hozzá férjél a fogaskerekekhez.

Beszerelés:
- A 11-e jelölt fogaskereket óra járásával ellenkezőleg eltekerjük vég állásba, majd a "10"-es fogaskereket, melyet az általunk vásárolt szettben található, úgy rakjuk a 11 fogaskerékre, hogy az egy állított "e" betűre emlékeztessen (képen látható)

- A motorokat rakd rá a saját lemezére, miközben (kép bal alsó).
Visszahelyezés előtt ellenőrizni kell, hogy a motor és a lap a megfelelő az eredeti, megjelölt helyen van. Végül visszapattintod a "d"-vel megjelölt fület

- Fogaskerék (7) visszarakása következik.

Bal oldal:

- Helyezzük a 4 és 5 együttest a 10-es fogaskerékre, rakjuk be a csavarokat, majd csatlakoztassuk a "b" csatlakozót.

Jobb oldal:


- A 7 és 8 együttese beállításkor győződjünk meg róla, hogy a 8-sal megjelölt lemez (panel) a 12-sel megjelölt rész alatt van. helyezd rá a 7 és 8 egységet a 10-es fogaskerékre, majd csavard oda. Végül csatlakoztasd a "c" csatlakozót.

Ellenőrzés:
- Mielőtt a burkolatokat visszarakod, ellenőrizd a motorok működését!

Végül a burkolatok visszaszerelése következik. Utána öröm és boldogság, ha minden megy úgy mint ahogy elképzelted. Ha mégsem akkor nézd át még egyszer.
 
Hiba Jelenség 2: grico
A rendszer nem állította klímából kijövő levegő útját megfelelően.
Javítási kisérlet:
Szétszedés után kiderült, hogy 4 db motor van összesen bent.
 Bal oldalon 1db (bal oldali hideg-meleg állító), jobb oldalon pedig 3db (külső-belső keringetés, levegő iránya, és a jobb oldali hideg-meleg). A hideg-meleg állító motorok rendben működnek és a fórumon olvastam is róla, hogy milyen hibái jöhetnek elő (fogaskerekek kopás). 
A levegő irányának állító motorja azonban nem fogaskerekes megoldású. Ott egy "hatlapfejű" kiugrás jön ki a motorból és megy bele egy ugyanolyan fehér műanyagba és azt forgatja első körben. Működés közben a motor működött, azonban nem forgatta a fehér műanyagot. Arra gondoltunk, hogy a motor le van gyengülve, nincs ereje eforgatni azt a kütyüt, így rendeltünk egy újat (17000 Ft - 2013-ban). Beraktam és ugyanaz volt A probléma, mint előtte.
 
Kiszedtem a kis fehér alkatrészt és láss csodát vékonyan végig volt repedve és elforgott bent a motornak a kiálló hatlapfejű része. Ennek a hatalmas problémának a kijavítása után tökéletesen működik.
Ugyanis amit a motor állít fehér műanyagot annak a legfelső állása a szélvédő, alatta jön a láb és legalul pedig középre fúj. (ezért nem lehet állítani úgy a klímát, hogy szélvédő és közép egyszerre)  Sajnos képek nincsenek
 
Folyamat leírása:
Tehát leveszed jobb oldalon lévő burkolatot a burkolatot (2 db csavar), valamint ki kell venni a kesztyűtartót is. Ha ezek kint vannak, látni fogsz 3 db motort. Egymás mellett-felett helyezkednek el, neked a középsőt kell levenned (2db csavar). Utána húzd ki a csatlakozóját. Ha leveszed a motort meglátsz alatta egy fehér félhold alakú műanyagot a közepén egy lyukkal (abba a lyukba megy bele a motorból kiálló rész, tehát ennél nem fogaskerekes a megoldás). Azt a fehér műanyagot kézzel húzd ki (kicsit nehezebben jön, de kifog jönni). Valószínű, hogy neked is a kör alakú kiálló rész lesz végigrepedve. Én azt 2 db acélhuzallal összeszorítottam és összeraktam. Ha el van repedve a műanyagnak az a része, akkor elforog bent a motor és azért nem állít. Ha már szétszedted, akkor a  kivett fehér műanyag hátsó részét kend be zsírral. Visszarakásnál arra kell még figyelni, hogy legfelülre állítsd a megjavított műanyagot és klímát is és úgy rakd össze. 
 
 Ez egy segítség arra, hogyan tudod otthon megcsinálni. Ha valamiben nem vagy 100 %-os inkább kérdezz a fórumon, mint hogy nagyobb kárt csinálj.