Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2024-04-19, 6:24 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Peugeot 307 1.4

Peugeot, a nagy varázsló


Valamit tudnak ezek a franciák. Az észérvek ügyes keverése az érzelmi felhangokkal, ebben a Peugeot baromi jó. Az 1,4-es 307-es pedig nem is megy olyan rosszul, mint ahogy gondoltuk.
Megmondom őszintén: nem értem, mi veszi rá az embereket, hogy francia autót vegyenek. Jó részletmegoldásokat képesek produkálni, de valahogy nekem jobban tetszik egy német vagy egy japán. Aztán mindig beugrik, hogy a fogyasztók azt veszik, ami tetszik nekik, márpedig a franciák jók abban, hogy elcsavarják a nézelődők fejét. Pont olyan vonzók, mint az olaszok, és jóval több élet van bennük, mint a pedáns németekben, és az unalmas japánokban.

És mivel a vásárlók általában tesznek a megbízhatósági statisztikákra, ahol az utóbbi országok az éllovasok, olyan autók ugranak az eladási statisztikák élére, amelyek egyébként a megbízhatósági statisztika másik vége felé tendálnak.

A Peugeot vérbeli francia autógyár. Egyértelműen sikeresek, amit csak részben köszönhetnek árpolitikájuknak. Valami különös szimpatikusság rejtőzik bennük, ami kézen fogja és odavezeti az embert. Tuti találat a 206-os - nő, férfi, fiú, lány, asszony, kutya egyforma állatias ösztönnek engedve csábul el iránta. Jól szalad a 307-es is, bár a kortalan, nemtelen vágyakozás nála már nem teljesen igaz.

A mostani "nagyszájú" 307-es alig egy éve van a piacon, miután átesett egy fiatalító kúrán tavaly nyáron, ami abszolút jót tett neki. A márka arculatához igazított oroszlán szájjal és a LED hatású hátsó lámpaburákkal sokkal lendületesebb képet mutat most a 307-es, nyoma sincs a korábbi búskomorságnak.

Akár egy teljesen új modell is megirigyelhetné a külsőt. Persze ez a szürke szín véletlenül sem áll jól neki. A vidám szájhoz inkább valami élénk árnyalat dukálna. Mindegy, külső megfigyelőink így is üdvözölték az új 307-est.

Minket viszont pont ez érdekel legkevésbé, bármilyen csábító és csillogó is a külső, nálunk a belső értékek számítanak. Lássuk, mire is képes valójában a 307-es egy 1,4 literes benzinmotorral!

Mire képesek a franciák?

Viszonylag jól főznek, jók a boraik, majdnem megnyerték a foci-vb-t és baromi jó dízelmotorokat gyártanak. Erre itt van most egy 1,4-es benzines, aki nem főz, nem focizik.

Mit lehet várni egy alapmotortól? Általában semmit, de ez most szerencsére egy kicsit másképpen alakul. Itt van egy 90 lóerős benzinmotor, ami valójában csak 88. Elfelejtettem mondani, hogy a franciák rendszeresen trükköznek a teljesítménnyel, másképp kerekítenek.
Ebben az esetben mégsem haragszunk igazán, mert úgy tűnik, hogy akár 88, akár 90 lóerős az autó, egész kellemes ez az új motor. Tapasztalataink alapján az alapmotorok csak üveghangon képesek normális tempóra gyorsítani az adott a testet, alatta csak szenvedés és dögunalom van.

Fürge kisoroszlán

Nem arról van szó, hogy 307-es helyből átugrik bárkit és bármit. Inkább kiegyensúlyozottsága, és rugalmassága az, ami miatt elismerést érdemel. Ezt az előnyt számokban, papíradatokban nem lehet leírni. Az autó jó és kész, aki nem hiszi, járjon utána.

Ha pusztán az adatoknak hiszel, komolyan csalódni fogsz. A hervasztó valóság 14,2 másodperc 100-ig és 172 km/órás végsebesség. Ami városban előny a rugalmasság oldalán, az már pályán vagy országúton kínkeserves valóság. Előzni kőkemény meló.

Adja magát, hogy ne forgassuk szét. Ezt cserébe meghálálja nekünk a motor azzal, hogy nagyjából a gyári érték körül vételez az üzemanyagtankból. 100 kilométerenként ez 8,7 liter városban, a mi mérésünk szerint pedig 9,2 liter.

Minden helyzetben megállja helyét a futómű. Amikor a 307-es kijött majdnem 5 éve, komoly dicséretet kapott kényelmes, de halálfélelem nélkül kanyarodó futóművéért. Ez még a mai napig állja helyét, a 307-es komoly tempónál is stabil, mégis kényelmes az ocsmány fővárosi utakon.

Minden klappol

A felújított 307-esben minden klappol, ha körbenézünk. Szép az átdolgozott középkonzol, puhák a műanyagok, négy irányban állítható a kormány, van hely a csomagoknak, a kütyüknek és még a hátsó utasoknak is.

Ha ehhez hasonlót szeretnénk látni klíma és CD-s rádió társaságában, akkor a Symbole felszereltséget kell választanunk 3,85 millióért. Ennyiért már bőven kapni a konkurenciánál is négykerekűt, úgyhogy itt jön az a tudomány, amivel a Peugeot rendelkezik. Ha ez nem menne nekik, akkor mindenki Toyota Corollát venne, ugyanennyiért.