Nyitólap Regisztráció RSS Szerda, 2024-05-08, 5:29 AM
2728293031

XII. Fórum találkozó Lenti

Silvanus Panzió ***

Későn indult szervezéshez képeset elég jól sikerült. Össz létszám: 33 fő (22 felnőtt és 11 gyerek) A szállás megközelítése nagyon jó, közel van a Termálfürdő 50m, Kisvasút 100m (felnőt jegy 1650, gyerek 950, retúr, 28 km oda-vissza) Étterem 100m, Belvárosban TESCO, Auchan nincs, de van Spár, Penny, Eurofamily. Szlovén határ kb 8 km, A Lendvai kilátó 12km található a szállástól.

Péntek

Végre elérkezett a várva várt hétvége.

Az út közel 4 órás Vácról Lentibe. Tervezeten egy 9 órás indulást, mely 9:20 ra lett módosítva, mert tankolni és keréknyomást is kellett ellenőrizni, ja pályamatricát is venni kellett.

Budapesten tervezett áthaladás kicsit hosszadalmasra sikerült, viszont az M0-ás déli részét nem akartam bevállalni. Sikerült egy tetőboxot be újítani, kicsi létére elég sok mindent benyelt, így hátra bekerült extraként egy elektromos roller. Melyet így utólag belegondolva, tök felesleges volt elvinni.

Külön kérés volt, hogy autópályán ne menjünk 110 km/h tempóval gyorsabban, mivel Ilcsi ott még nem nagyon vezetett egyedül. 110-es tempóval kellemesnek mondható az M7, egy pihenő beiktatásával. Ilcsivel robogtunk lefelé, hősiesek kitartott a pályán, kapott is érte egy alkoholmentes almás gyerek pezsgőt. ;)

Siófok magasságában Sys-ék (Sys, Haszi, Vivi, kisördög) is csatlakoztak a konvojhoz, így 3 kocsi robogott 110-el a pályán.

Valamivel 14 óra előtt értünk a szállásra. Szép környezet, szép szobák, mint kiderült egyes szobákhoz van klíma lehetőség 1000ft-os felár ellenében biztosított, vagyis annyiért megkapod a klíma távirányítóját. Namár most ha van infra portód a telodon és megfelelő Applikációd, akkor nem kell távirányító.

Szomszédságában van a Lenti termál fürdő. Ha azt írom, hogy 5 perc séta, akkor még sokat is mondtam. Kerítés szomszédok. Pénteken pont éjszakai fürdőzési lehetőség volt, fejenként 1300ft-ért, retro diszkóval. A víz meleg, kellemes zene, jó ötlet volt átugrani egyet pancsolni.

21:50 kor jöttünk vissza. Péntek este nem maradhat ki a palacsinta, így 2 kg lisztből csináltam pár palacsintát. A csapat elszállingózott, viszont 4-en 01:45 ig beszélgettünk. Ekkor is csak azért mert valaki nagyon  verte a redőnyt (szerintünk azt) és ordított valamit, csak nem értettük. Végül arra jutottunk, hogy valakit kizártak és nem mi voltunk hangosak.

Szombat

8 órási ébresztő, hisz akkor kezdődik a reggeli, mely 10:00-ig tart, van aki csak 9 kor tud felkelni, neki jobban kell igyekezni, hogy még maradjon. Svédasztalos reggeli. Valaszték volt, méghozzá folyamatos feltöltéssel. Teljes igénye nélkül: Tojásrántotta, felvágottak zsemle, kenyér, kalács, narancslé, kávé, tea, virsli, vaj, lekvár, joghurt, műzni,stb

Délelőtt szabadprogram 13:00-ig. 10 óra magasságában hív az étterem, ahol a bográcsgulyás lett megrendelve, hogy sajnos a bankkártyás/szépkártyás fizetés az előző napi vihar miatt problémás/nem lehetséges. Természetesen az éhes hadat nem lehet cserben hagyni, így találtunk más megoldást a fizetésre. A leves bőséges volt, ha kértünk hoztak még, a kenyér friss volt. Google-n 5 csillagot adtam az étteremnek. Biluxék késve érkeztek, így az Ő adagjukat elhoztam.

15:45-ig csendespihenő volt elrendelve. Kaja után a többség biztos, hogy be ájult az ágyba. Mi is. Ébresztő beállítva 15:30-ra. Keltem öltöztem, majd jó vezetőként, KÉSVE megérkeztem a 15:45-ős gyülekezőre. 16:00 indulással átmentünk a szemben lévő erdei vasúthoz, ahol az retúrjegyek 1650 és 950 ftba kerültek, ezért kapsz kétszer 14-15 km vonatozást, 25 perces pihenővel, ahol alkohol, üdítő, jégkrém vásárlásra van lehetőség. Gyerekeknek játszótér is van. Csoportképet is sikerült csinálni. Hazafele több vadállatot is láttunk: Őz, szarvas, nyúl bagoly. A kalaúz a Lenti laktanyával kapcsolatos katona történetekkel szórakoztatott minket. Hát nem mindegyiken nevettünk, de elég érdekesnek találta a hallgatóság.

Hazafelé, mint felkent, fel szőrözött Göcseji Krisztus áldást osztottal a csoporttársaknak, majd kiadós szenteltvíz locsolással fejeztem be a celebrálást.

Mikor kell megérkeznie az esőnek, hát természetesen a végállomás előtt pár méterrel. A türelmetlenek szarrá áztak a kb 100m-es távolságon, mely a kisvonat és a szálláshely között volt, a rutinosabbak/esőfélők, megvárták míg lecsillapodik a vihar és akkor indultak meg.

Szárazruha csere után jöhetett vacsorára szánt palacsinta, páran nem tudtak várni és étteremben vacsorázott. A palacsinta DJ-k időnként változtak. Lehet azért, mert a 2 db 40cm-es sütő a lehült levegőhöz képest, kellemes meleget árasztott magából.

Megkezdődött a kellemetlenebb rész, a pénzbehajtás. Sajnos nem csak az étteremben, de a Panzióban is megadta magát a bankkártyás fizetés, így a főcél a kp volt. Több mixelés után, sikerült a feladat végmegoldása. Kp és szépkártyás fizetés.

Este még jött egy kis jégeső is, mint a hangyák rohangáltunk a kocsik körül pokróccal, törülközőkkel, ki mit talált.

00:40 ig bírtam, majd pakolás és irány aludni, holnap Szolvéniába ugrunk át, elméletileg.

Vasárnap

Ébresztő 7:00 kor, ami lustizással 7:30 kor valósult meg. Gyerekek keltem maguktól. Összepakolás, mert 10 óráig el kell hagyni a szállást (reggeli 8-10-ig van), hát nem mindenkinek sikerült, de nem volt probléma vele.

Tehát pakolás, csomag levitele a kocsihoz, mikor reggelizni mentünk. Mivel tudtuk, hogy kirándulunk egyet jól bereggeliztünk, mármint egyesek akik készültek, mások meg nem készültek. Reggeli után kis pihi, közben próbáltuk bevadászni a neten, hogy a tervezett kilátónál lehet-e bankkártyával fizetni, vagy csak kp-ban (euro).

Mai terv: Lendvai kilátó, majd a Lendvai vár, ebéd, majd haza.

Indulás a szállásról 11 magasságában. Irány a kilátó. kb 12 km van. Ha rajtam múlott vona az odaérkezés (eleinte úgy volt), akkor komppal IS megyünk, de a galád társaság időben lekanyarodott a kilátó felé. Bankártyával lehet fizetni. 53m magas, 240 lépcső, de van lift is. A kilátó háta mögött van egy kis játszótér. Én lent maradtam, mert a halálom a magasság. Kilátó után jöhet a vár. Megfogalmazodott bennünk, jogy kellene egy zászlót csinálni. honnan jött az ötlet nem tudom. Érdekes volt, a tárlat 10 perces videóval kezdődik (magyarul), majd lepkegyűjtemény, képek, szobrok, kiállítások, van gyerek sarok az emeleten.Sokáig voltunk, mert a CC-n bióantenna nőtt ki. Vár után kerestünk egy éttermet, természetesen a közeliek nem voltak jók, így Keszthely (80 km, 1óra 10 perc) találtak egyet. Árnyas vendéglő, Mély út 9. A kaja finom volt, az árak nem voltak elszállva. Némi fennforgást csináltunk, mert telefonon foglaltunk 16 főre, a pincét lefoglalt két 8 fős asztalt az étterem belső részén. Mikor megérkeztünk leültünk bent, egy 14 fős asztalhoz, ahova még két széket raktunk. Majd mikor kint felszabadultak az asztalok, összetoltam több asztalt, így végül kint ettünk.

Kaja után irány haza, itt szétvált a csapat. 3 (Sys-Haszi, Ilcsi, Mi) kocsi megindult a Balaton északi oldalán hazafele, mondván a M7 be van állva, hát mint kiderült nem volt, csak lassú volt a forgalom. Megálltunk egyet nyújtózkodni, valahol egy kukoricás mellett, majd kiderült, hogy vissza kell fordulni mert Szakipapi eltévedt. Székesfehérvár magasságában elkapott minket a zuhi, de méghozzá milyen zuhi. Maxon ment az ablaktörlő lapát, klíma 3 fokozaton 21,5 fokra állítva kellett, mert különben full párás lett volna a szélvédő belülről. Gyerekek hátul mesét néztek, mert kint nem láttak semmit, annyira sötét volt. Mikor Ilcsi levált a bolytól rámentünk a pályára. Át Budapesten. Városnézés is megvolt.

22:52kor álltam meg a ház mellett. 680 km, oda-vissza, tető boxal, klímával, 4 fő, megpakolva és csak 6,4 L-es fogyi. Odafele pályán a 110-es tempónál 6,8L volt. Hazafele csökkent az átlag, mivel falvakon mentünk keresztbe kasulva. Csomagok egy részét felhoztuk, a többi másnapra maradt.

Fényképek korlátozott ideig itt megtekinthetőek.

Tapasztalat, mit kell változtatni jövőre.

• Jövőre a cigisek figyelmét felhívni a gyerekek jelenlétére és a nemdohányzókra.
  • Ádámék szállásánál figyelni, hogy ne egy francia ágyat kapjanak ketten, hanem különálló ágyakat.
  • Fizetési szándékát mindenki még a jelentkezéskor adja meg. Kp, Bankkártya, Szépkártya (OTP, MKB, K&H) ezt pontosítani kell a szállásadóval.