Nyitólap Regisztráció RSS Szombat, 2017-11-25, 10:43 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  November 2017  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Hiba jelenségek és javításuk
 
 

Ezen az oldalon szeretném összegyűjteni azokat a hibákat/problémákat amikről már volt szó  a fórumon és találtunk rá megoldást. 

Sajnos vannak olyan szerelők akik - mint pár szakszervizben - találgatnak. Vagyis vakon keresgélik mi lehet a probléma okozója, illetve a problémát próbálják orvosolni és nem a kiváltó okot.
 
 
1. A hűtővíz eléri a 90 fokot és az alapjárat ingadozni kezd:
- Generátor feszültség szabályzó csere megoldást jelent. Ezen kívül javasolt egy hűtő lamella takarítás is, főleg ha klímás a kocsi, mert ott nagyon megragad a sok nem oda illő dolog. :)
 
2. Mikor megáll a kocsi (FAP-os) fura szagot lehet érezni (petróleum):
- Jellemzően FAP-os kocsiknál jön elő, a regenerálásnak van ilyen szaga, ha rendszeres akkor jobban utána kell nézni.
 
3. 1,6 benzines kocsinál Fojtószelep jeladó hibát jelez (P0122 hibakód):
- Vezeték hibát szinte kizárható, inkább fojtószelep cserében kellene gondolkodni, de előtte egy tisztítást javasolt csinálni.
 
4. Kocsi leállítását követően hosszú ideig jár még a hűtő ventilátor:
- Ez a jelenség a FAP-os kocsiknál jellemző, a FAP regenerálsát követően. Ha rendszeres a jelenség akkor pánikszerűen keress egy FAP-hoz értőt.
 
5. Alapjáraton dadog a kocsi (HDI):
- Üzemanyag szűrőt javasolt kicserélni MINŐSÉGŰRE, pld: Bosch
 
6. Váltásnál mikor visszaengeded a kuplungot egy pillanatra elakad majd visszajön rendesen a pedál:
- Első körben nézd meg, hogy nincs e felcsúszva a szőnyeg és abban akad meg. Második, hogy a pedál felett lévő takaró burkolat lóg és abban akad el, harmadik erősen javasolt megnézetni a váltót.
 
7. Nem működik a fényszóró magasság állítás:
- Első lehetőség, hogy a fényszórómagasság állítás biztosíték egysége a hamutartó világítás izzója (réncfelvarrottnál biztos), cseréld ki és talán működni fog. Az izzó cseréjét itt megtalálod. Másik lehetőség, hogy a fényszórómagasság állító motor "bütyke" kiakadt a lámpatesten belül. Javasolt az izzót kivenni, óvatosan kell csinálni mert törhet. Bubba76 már túl van rajta az adatlapján megtalálod az elérhetőségét
 
8. Elektromos kormányszervó nem működik:
- Javítási ötlet itt.
- Szimeringet nézd meg, van ahol átenged és minden olajos lesz, így nincs nyomás a rendszerben. Sajnos sok esetben hiába cseréled a szimeringet nem lesz jó, csak a teljes csere. Infót köszönöm Németh Attilának
 
9. Kombinál (Break, SW) tetőkorlát levétele:
- Leírás itt.
 
10. Generátor csapágy sivít:
- Csapágyat ki kell venni és cserélni. A munkadíj közel 20eFt (2013 ár). Azért ilyen drága mert amit kivesznek, hogy elérjék a csapágyat már nem rakhatóak vissza, így azokat is pótolni kell. Sajnos ez van, bő nyállal kell lenyelni a békát (Matiz).
 
11. Autó indítását követően valami fütyül a kocsiban:
- Új fejegység lett berakva a gyári helyett, illetve hozzá erősítő, ilyenkor előszeretettel viszik a kábeleket hátra arrafelé ahol jónak látja a delikvens. Hát nem szabad. A probléma az, hogy a táp kábelt szokták együtt húzni a jelkábellel (RCA). Lehet még zajszűrőket berakni a rendszerbe, de nincs sok értelme. Külön oldalon vidd el a tápot és a RCA vagyis jelkábel. A probléma megoldódik.
 
12. Váltónak 4 és 5 fokozatban olyan oldalirányú mozgása van, mintha üresbe lenne:
- A 407-es fórumon zoolan65 tud neked segíteni.
 
13. Nincs a műszerfalon gyújtás ráadásakor olajnyomás visszajelző lámpa:
- Nem kell megijedni, van olyan motor aminél alapból csak akkor jelez, hogy probléma van. A kijelző LED-es, így izzó kiégésről nem beszélhetünk. A km óra kiszedése mellett döntesz a leírást megtalálod itt. Vigyázz vele, mert a km óra pexije könnyen törik.
 
14. Com2000 DELPHI vagy DAV:
- Ha leveszed a kormány burkolatot ott olvasható a típus, amúgy meg jó tudni, hogy DAV-os az összes, kivéve amelyikben ESP rendszer van szerelve az DELPHI. Delphi hátránya, hogy a kikopik nem javítható.
 
15. Nem indul az autó csak sokadik próbálkozásra:
- Lehet, hogy beázott a BSI (fedélzeti computer), ha nem akkor a főtengely holtponti jeladót kellene megnézni hátha nincs a helyén. Vezérlésre sem árt, ha ránéz az ember, mert lehet, hogy nem a legjobban lett beállítva.
 
16. Fura nyöszörgő susogó hang jön az ékszíj/vezérlés felől meleg motornál.
-  Túlságosan feszes a vezérműszíj, Vagyis a feszítő az a megadott helyre volt állítva de mégis csak túlfeszített a melegedés hatására!:
 
17. Büdös szag jön a szellőztetőből:
- Ha a klíma tisztító habok és spray-k sem hozzák meg a kellő hatást, akkor érdemes megnézni a kondenzvíz elvezető csövet (bal oldali box levéve látható a box alatt egy csövecske), vagy szivárog a légkondi párologtatója a műszerfal alatt.
 
18. HDI motor nem húz 2000-2400 között előtte és utána megy rendesen:
 volt  lett.
- A szokásos, turbó szabályzó szelep csere javasolt, a motor elején van lent, motor változattól függ, hogy a legalsó vagy a felette lévő de ilyenkor érdemes a faprendszert átnézni, mert mikor kihagy a turbó, sok a korom, és telerakja a fapot. további hozzászolás
 
19. Csipog az autóm:
- A következő problémák lehetnek: Kevés a hűtőfolyadék, végét járja az akku. Ha ez a rádió bekapcsolása után jön elő, akkor nincs feltanítva, keress egy gyári diaggal rendelkező szakit. 
 
20. Fura ropogás hallható előröl:
 további képek
- Ez egy tipikus hiba a korai (2002-2003) 307-eseknél. hegizoli 307 SW:Megoldás1; Megoldás 2
A kengyel rögzítéséhez kell a cső darab. Egyik oldala be van akasztva a másik oldala csavarozva van. Oda kell a csődarab ahol be van akasztva.
 
21. Indítózásnál elszáll minden, se kép, se hang:
Két lehetőség van. Ha sikerült betolni a kocsit akkor önindító, ha nem megy úgy sem akkor akku egyik cellája zárlatos.
 
22. ABS/ESP hiba üzenet a kijelzőn, valamint a műszerfalon villágít a visszajelző a II.generációnál (ráncfevarrot):
Ilyenkor, ha nem működik a tempomat és a féklámpák is folyamatosan égnek, akkor a érdemes megnézni a féklámpa kapcsolót (pedálnál van). Lehet, hogy elállítódott. A fékpedálnál van a kapcsoló, azon meg egy racsnis (mint a kötegelő) szár van. Ezt tudod nyújtani meg zsugorítani.  Valószínüleg ez állítódott el. Nyomd be a fékpedált nyújtsd ki a racsnit engedd el a fékpedált és beállítja magát.
 
23. Nem kapcsol be a légkondi:

Igazából van pár dolog amiért nem kapcsolhat.   

   Ha elszivárgott a gáz és kicsi a nyomás akkor a nyomás kapcsoló nem engedi kapcsolni,ezzel védi a kompresszort,mert ugye a gázhoz egy kis olaj is kell ami keni a k.kompresszort.  Aztán van biztosíték. a 307-s kézikönyvben megnézheted hol van és van-e valami fogyasztó még arra kötve.  A kompresszor elektromos sárga csatija is el szokott okszidálódni, ami a kompreszoton van.   Letörhet az elektromos kuplungja,nem volt ami kapcsoljon. Ezaz ékszíjtárcsa elején van egy ricnis tárcsa ami ha behuz ,kapcsolja össze a tengelyhajtást.   A nyomó kapcsoló is ritkán behal. A klíma kompresszort a generátor alatt keresd,de ha van kartervédő lemez akkor le kell venned a hozzáféréshez.

24. Első futómű felől kopogó hang:
Rángatásra nagyon ritkán lehetett hallani, és a kátyúk sem mindig hozták elő, de hosszabb egyenetlen (toldozott-foltozott) útszakaszon mindig kopogott, mint a veszedelem. A bűnös a féknyereg alsó rögzítőcsavarja lehet (illetve annak hiánya).
 
25. Alapjáraton a motor leáll: naveed
Kezdődött két hete az egyik tagunknál, hogy az autó alapjáraton egyszercsak leállt. Az indítás nehezen ment, de utána többet nem produkálta a hibát.

Néhány nappal később volt egy olajcsere és egy fojtószelep tisztítás, de az autó elkezdett rendetlenkedni. 

Alapjáratról hirtelen felugrott 1200-ra a fordulat és gázpedálra nem reagált, motordiagnosztika lámpa és antipollution hiba is volt.

Ezután viszont az autó újra elkezdte, hogy leállt alapjáraton és nehezen indult vissza. Kezdte figyelni mi történik és azt látta, hogy a vízhőfok mutató néha leesik alaphelyzetbe. Ilyenkor kezd bizonytalankodni a motor. A megoldás egy vízhőfok jeladó csere lett. Azóta minden rendben van az autóval. kop-kop

 

26. Víz a pótkerék tartóban:
- Le kell venni a hátsó lökhárítót alatta van két szellőző nyílás  általában a kipufogó felettinél a tömítés a hőtől elmorzsolódik ezeket kitömíted és minden oké lesz.Ha benézel a lökös alá látod is ezeket a szellőzőket
 
27. Láncszerű csörgés elöről:
-  Ha az első kerekek felől láncszerű csörgést hallasz akkor érdemes levenni a kereket, és meglesni a rögítő stiftet, mert lehet hogy valahol kóricál a felniu és a féktárcsa között, vagy a féktárcsánál lévő lemez zörög. Érdemes bekenni a lemez környékét lithiumos zsírral
 
28. Csörgő hang a motor felől: link. Megoldásért köszönet Sbojan-nak, vagy link 
 
29. Benzinszag az utastérben: 
 Első körben érdemes lenne megnézni a AC pumpánál lévő "O" gyűrűt, vagy az ott lévő fekete rászorító helyzetét. Ha ez rendben van, akkor a motortérben a pollenszűrő előtti benzin cső csatlakozásait érdemes megvizsgálni, ahol a benzincső az injektorhoz csatlakozik. (bukikka).
 Kaniszter  szelep ( jobb első doblemez alatt, a kerék felett található) takarítás is hozott már pozitív változást.
 
30. Nem működik a Tempomat
Ha LED-es a féklámpa köröd akkor cseréld vissza legalább a két oldalsó féklámpa ledeket izzóra, ha nem LED-es akkor lehet féklámpa kapcsoló, vagy vezérléskor nem rakták vissza normálisan a "vezérműtengely pozició érzékelő" csatlakozóját. Sima LEDket cseréld le CAN-os LED-re
 
31. Több az olaj, mint amit beleraktam.
Nem jó jel, hígúl az olaj, telitődik a FAP. Azonnal szerelőhöz kell menni. Regeneráláskor a tágulási ütemben is van 1-2 utóbefecskendezés, ami munkát már nem végez, hanem a regeneráláshoz szükséges kipu-gáz hőmérsékletét emeli. Ideális esetben persze. Ugyanis ha nincs elég oxigén az égéshez (mert pl épp leugrottál a gázpedálról, hogy bele ne rongyolj az előtted féktesztelő robogósba), akkor az el nem égett gázolaj szépen lecsapódik a hidegebb felületre (hengerfal), mint a vízpára a fürdőszobatükörre. Aztán pedig a dugattyú lehúzza - a karterba. Ez a jelenség fokozottabb, ha a FAP eltömődött, életciklusa végén jár, és már a regenerálások sem tisztítják meg eléggé, mert ilyenkor a motor légcseréje akadályozott.
 
32. Ingadozik a feszültség, vibrál a műszerfalon a világítás és a tompított, ingadozik a fordulat: info: Opel123
Generátor fessz szabályzójának dióda hídja meg fog hallni, mielőbbi javítás szükséges, mert 
 
33. Időnként fulladozik a motor majd a fordulatszám 1000-2000 között fel-alá mászkál mintha nyomogatnám a gázpedált, de valójában nem is reagál a gázpedál nyomásra, ... folyatatás ittbocios2