Nyitólap Regisztráció RSS Csütörtök, 2024-12-12, 6:20 PM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  December 2024  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Mit érdemes megnézni vásárláskor?



 Ha szándékodban áll venni egy Peugeot 307-t, az alábbiakra érdemes kiemelten odafigyelni:

Kezdjünk a legfontosabbal:
Két kulcs (egy távirányítós), vele a kódkártya, szervizkönyv, lehetőség szerint vezetve és kitöltve.
Eredetiségvizsga papírjai,
vagy kérd el tőle a festék vastagság mérőt (ha jól tudom 100-120nm között kell lennie a karosszérián, a motortérben pedig 40-60nm között) 

KEKKH oldalon 2010-re visszamenőleg Magyarországon vizsgáztatott autó adatait le lehet kérni. Pld km óra állás. Ügyfélkapu szükséges hozzá, adatlekérés díjköteles (625,-FT/autó)

Járműkeresési platform rendszám alapján. Ügyfélkapu szükséges hozzá. díjmentes

km futás, biztosítás, körözés, műszaki és eredetiség vizsga képek, gjmű főbb adatok.

Pár Nepperi trükk, amibe sokan besétálhatnak.

Vásárlókkal kapcsolatos észrevétele eladó szempontból.

Festékvastagság méréshez ötletek (Totalcar)

Külföldről behozott kocsik nagyrésze már km tekert. Ezek a kocsik sajnos nem kérhetőek le a KEHH honlapjáról, így sokszor lutri.
Előforduló típushiba

Mielőtt nekivágsz autót venni érdemes 1-2 dologgal tisztába lenni. Nem mindig a magánszemély az akitől érdemes kocsit venni. Van egy tanulságos cikk az egyik kereskedőtől/neppertől, hogy milyenek a vevők. Ha van időd olvasd el.
 
Dízelt vennél, de nem tudod melyiket:

Jena307:

1.6 hdi 90 le Bosch nincs fap

1.6 hdi 110 le 9HZ Bosch van fap

1.6 hdi 110 le 9HY Bosch nincs fap

2.0 hdi 90 le RHY Siemens nincs fap

2.0 hdi 107  le RHS Bosch van fap

2.0 hdi 136 le RHR Siemens/delphi van fap

 

A 9hy a legszerencsésebb, ha az is számít hogy megy az autó; ha meg a fenntarthatóság akkor meg a RHS. Ez a legstabilabb, ha ki van szedve a FAP meg a kettős lendkerék.

 

Ötletek pontokba szedve, figyelemmel a típus specifikus hibákra is:
 

1. Álló helyben mozgasd meg a kasztnit minden keréknél, ha nyikorog vagy recseg valami, akkor alku (talán szilent csere).
2.
Próbaúton vadássz valahol egy kisebb kátyút (külföldön elég nehéz), menj bele és hallgasd, hogy nem zörög, koppan-e valami, nem ciripel-e valamelyik kerék (vagy fékpofa beleér-e a tárcsába vagy kerékcsapágy)
3. Ha nincs benne tempomat (amit kétlek külföldi autónál), akkor nézd meg, milyen a féklámpakapcsoló a pedálnál. Ha négy eres, vagy kettő, de van másik kettőnek helye, akkor ok, mert utólag beszerelhető tempomat.
4. Fényszórómosót - ha van - ellenőrizd! Felkapcsolt lámpánál, feltöltött tartálynál hosszan húzva az ablakmosó kart ki kell emelkednie és spriccelnie kell! Ha ez nem történik meg, akkor alku. (könnyen megcsinálható)
5. Ellenőrizd, a generátor mennyire poros, van-e alsó motortakaró (felnyitod a motorfedelet, belenézel és ha látod az aszfaltot akkor nincs)
6. Mindenképpen ellenőrizd a pótkerék méretét! Volt, akinek a kerekek 15"-sak voltak, a pótkerék meg 16" volt.
7. Klíma hamar hideget fúj-e?
8. Kijelzők működnek, világítanak-e? (gyújtás ráadás)
9. 
Hűtővíz teteje ne legyen olajos!
10. Ülésfűtés - ha van - működjön is!
11. Indítás előtt nívópálcát nézd meg, van-e benne olaj, majd járatás után, hogy a nívópálca kihúzása után nem füstöl-e a nívópálca csöve.
12. Indításkor hibákat ne írjon a fedcomp (középső kijelző, óra)
13. Lámpaburák, üvegek, biztonsági övek azonos évgyártásúak-e (törés nyomai)
14. Elektromos ablak mennyire gyorsan megy le-fel,  akku csere általában megoldja a problémát.
15. Menet közben gáz-motorfék-gáz-motorfék mennyire ugrik a váltó, kopott-e, kuplung nem csúszik-e.
16. Rossz úton recseg-e a kasztni.
17. Riasztó van-e, működik-e, hány távirányító van hozzá. Egyes rendszerek, ha gyújtást adsz rá, akkor jelzi hány irányító van programozva rá. Kettő villanás egyenlő 2 irányító. Ha hármat villan és két irányítód van, MENEKÜLJ! (Amúgy kiüthető a harmadik.)
18. Ablakokat a távirányító felhúzza-e fel és zárja-e az ajtót.

19.
Ha 7 személyeset veszel, akkor nézz utána a forgalmiban, hogy mire van levizsgáztatva, ha jól emlékszem akkor az "S1" rubrika tartalmazza. Ha 7-re, akkor kérd a két pótszéket! Különben kölcsön kell majd kérned műszaki esetén, vagy visszaminősítik 5 személyesre.
20. Nézd meg az ablakokon lévő feliratot. A felirat alsó részén található szám egyezzen meg mindegyik ablakon. Nekem az első hátsó és a jobb oldali ablakokon 2-es szám szerepel, mely a 2002-es gyártási évet jelent. A bal oldali két ablakon meg 4-es szám, mely a 2004 évet jelenti. Jobban megnézve az ajtó már fújva volt. Tehát ha az autókereskedő azt mondja, hogy balesetmentes a kocsi és a számok eltérnek, már nézhetsz rá fura tekintettel. Majd rakok fel képet is.

Többi apróság: a kürt, csomagtartó ajtó, ablak spricc elöl-hátul, esőérzékelő (vízzel borítsd meg //belső visszapillantónál kívülről//), fényérzékelő (járó motornál takard le, hogy felkapcsoljon a világítás //fedélzeti computer mögött// ), fényszóró magasságállító, fényszóró mosó,  kikapcsolható légzsák.

Javaslat: ha valamilyen gombot látsz, akkor nyomd meg, ha nem működik, akkor alkudhatsz, de nehogy szerényen tedd!!!:-)

 

Egyszerűsítve egy szaki gondolatával 2.0 HDi:


Jena307:

    Két különösebb rákfenéje van egyik a kettős tömegű lendkerék, ami kis szerencsével már ki van cserélve egytömegű kiváltó szettre, a másik pedig a FAP/dpf, amivel szintén el lehet bánni örökre szoftveresen ki lehet kapcsolni el lehet távolítani, ha még az előző gazdi nincs ezen túl, ezen felül javasolt a SW a panoráma tető miatt, és nagyon oda kell figyelni a befecskendezés állapotára ami Bosch egyébként, tehát gazdaságosan javítható manapság. Jó chippelhető, fogyasztása is kellemes, néha még mágnesszelep hiba szokott lenni, és még arra kell figyelni hogy van e utólagos hifi vagy riasztó mert általában pont ott fúrják át a tűzfalat ami alatt lakozik belül egy bady computer (BSI) ami az autó központi agya. Ha 5 ajtóst nézel ne lepődj meg hogy a hátulja erős felütő hangot tud adni, ez már újonnan is ilyen, futómű nem kényes sőt nagyon strapa bíró igénytelen és egyszerű, mindenképpen fontos átnézetni márkaszervizben  kb. 10ezer forint max, vagy min egy gyári diagnosztikával megnézni pld. a FAP rendszert, mert az alku pozíció is. 

Javasolt a fórumon megírni, hogy hol vagy lehet lenne valaki a közeledben és megnézhetnéd hogy néz ki egy jó állapotú.

1,6 HDi buktató, de orvosolható

Ha 1,6 HDI-t veszel, vagy vettél érdemes egy kicsit itt leragadni: Miért is? Az 1,6 HDI egyik alapvető hibája, hogy időközönként meghall a turbó. A probléma kiküszöböléséhez a turbóhoz vezető olaj nyomó csőben lévő szűrőt kell eltávolítani ami nem kimondottan sufni tunning, mert tapasztalatot igényel. Továbbá érdemes csökkenteni az olaj csere periódust 30ekm-ről 15ezerre.

Egy kis indoklás az általad lehet, hogy drasztikus lépésnek. Csak úgy hagyni az olajat szűretlenül keringeni a rendszerbe, kérdezhetnéd. Hát nem, szerinted akkor mért van az olajszűrő, melyet a motorolaj cseréjekor kicserélsz. Az 1.6 HDi-ben annyi korom van hogy azt semmiféle szűrő nem képes kiszűrni , ezért a gyár előírta ennek a szűrőnek az eltávolítását , mert ez sok esetben a turbó halálához vezetett, ezt természetesen nem verik nagydobra, és azt sem hogy a 3. turbó csere után előírják a motor cserét, mert annyi a lerakodás a motorban , hogy ezt lehetetlen maradéktalanul kipucolni erről mélyen hallgat a PSA, ez köszönhető az EGR szelepnek a 20-30ekm olajcsereciklusnak és a sok városi használatnak , ha ez így mind összejön és még hajtják is az a szerencsétlen autót esik is  szét darabokra a motor főleg a nagyobb kasztnikban C5, 407, C4 Picasso, végül is ez a cél csak néha túl hamar szétesik. Ezért kell sűrűn olajat cserélni , EGR-t lefalazni, és ezt a szűrőt kiszedni.


Javasolt szerelők:betg,Jena307

Akkor most mit is vegyek HDI területén?

Pár hozzászolás a fórumról, egy leendő tulaj kérdésére aki 1,6 és 2,0 HDI között gondolkodott.

2.0 HDI: hegizoli 307 SW_1; Hegizoli 307 SW_2; ivimano (kiegészítés)

1.6 HDI: Akyboooy

2.0 benzines: gondolat

Gépkocsi eladásához némi ötlet a www.autonavigator.hu jóvoltából. Köszönjük nekik!